GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Gjorde själv en ruskigt ful McDonalds-hoj precis :brynad

yamma_mcdonalds.jpg

Anthony West är klar för Mateoni Racing. Han kommer få köra med en aprilia RSV 250 LE. Besked väntas från FIM, DORNA och IRTA om hans plats i VM.

Har tydligen varit lite rykte om att Max Biaggi skulle ev göra ett wild card i MotoGP i år på Mugello med en Suzuki.

Anthony West är klar för Mateoni Racing. Han kommer få köra med en aprilia RSV 250 LE. Besked väntas från FIM, DORNA och IRTA om hans plats i VM.

Jag hoppas han hinner få en chans på bra material någon gång, jag tror på grabben. Är det en gammal hoj i ett fattigt privatstall eller är detta bra nyheter?

Jag hoppas han hinner få en chans på bra material någon gång, jag tror på grabben. Är det en gammal hoj i ett fattigt privatstall eller är detta bra nyheter?

Det är en bra hoj. Är liknande den som Locatelli körde förra året. Steget under en fabrikshoj. Semifabrikare.

KR har inplanerat att vara på HRC hela morgondagen, 10 jan, för att dom Japanska teknikerna där ska få inspektera hans nybyggda 800cc-hoj och ge KR lite mer tips och råd. Man har under utveklingen av den nya hojen KR212V haft hjälp av 2st tekniker från HRC. Men ser detta som ett satelit-team till Honda.

Som världsmästare i GP får man såklart en gata efterkallad efter sig hemma i Spanien! :)

Bifogat

• bautistawg0.jpg
    bautistawg0.jpg
    43 KB · Visningar: 49
Jakub Smrtz har skrivit på för Angia Racing för at köra en aprilia i 250GP. Dock är det lite andra problem som nu måste lösas för honnom för att han ska få en plats i VM. Finns tydligen folk som inte vill ha honnom där..

Hur skulle han lyckas med det? Låg ju inte bättre till än tvåa i sammandraget efter 12 race säsongen 2005. Förbannade dilletant! Skäggprydd till på köpet!!
:rolleyes:
Även blinda hönor kan hitta korn.

Men om vi ska vara lite mer seriösa. Han har stor erfarenhet av MotoGP på fyrtaktshojarna, han skulle köra på hemmaplan, han har ingenting att förlora. Det tror iaf jag skulle kunna vara en bra grund till en topplacering.

Dock är det lite andra problem som nu måste lösas för honnom för att han ska få en plats i VM. Finns tydligen folk som inte vill ha honnom där..
Har du tid/lust att utveckla?

Last edited:
Men om vi ska vara lite mer seriösa. Han har stor erfarenhet av MotoGP på fyrtaktshojarna, han skulle köra på hemmaplan, han har ingenting att förlora. Det tror iaf jag skulle kunna vara en bra grund till en topplacering.
Att Biaggi skulle kunna göra bra ifrån sig som wildcard i MotoGP för att han inte har något att förlora håller jag inte med om. Han har ju tvärt om allt att förlora. Biaggi lär vara omåttligt angelägen att komma tillbaks till MotoGP och ett blekt framträdande som wild card på Mugello skulle inte precis öka hans chanser. Han behöver göra som Bayliss: vinna!

Att Biaggi skulle kunna göra bra ifrån sig som wildcard i MotoGP för att han inte har något att förlora håller jag inte med om. Han har ju tvärt om allt att förlora. Biaggi lär vara omåttligt angelägen att komma tillbaks till MotoGP och ett blekt framträdande som wild card på Mugello skulle inte precis öka hans chanser. Han behöver göra som Bayliss: vinna!

Om suzuki mot förmodan nu till i år fått fram en riktig motogp-hoj skulle nog Biaggi kunna göra bra från sig. Han kan banorna. Det som talar mot honom är att han förmodligen inte kört hojen mer än någon meter. Dessutom skulle han nog som du säger, lägga en väldig press på sig själv.

..
Har du tid/lust att utveckla?

Vet inte riktigt vad han menade. Han skrev så här på ett forum: "We´re quite busy here with new season and it´s not easy at all ... there are some people they don´t want to see me in 250 and they´re doing their best to keep me away ..."

Misstänker det är politik från DORNA eller vem det nu är. Har stått på olika ställen att han ska vara i det närmaste klar för Angia Racing och på nått stod det att han skrivit på för dem. Men han måste säkert uppfylla vissa krav som DORNA kan ställa på honnom för att han ska få sin plats. Dom kraven kanske är lite för höga tycker nog Jakub.

MotoGP borde vara hans mål men å andra sidan kanske han känner att WSBK är en ny utmaning där han kan göra ett rejält avtryck genom att vinna titeln en eller ett par gånger.
Nåja, vi kan ju ta upp diskussionen igen om det blir aktuellt med ett wildcard för Max.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma