GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Webspy skrev:
2682219 Inte för att vara den som e den..... men det finns en o annan sneögd snitsare med i leken oxå...
Det stämmer och det är väl bra det. Därför som jag kommer hålla en tumme för Ratthapark Wilairot i 250R.

Gustav O skrev:
2682208 Variation mot den vita, manliga heterosexuella normen. Jag skulle tycka det vore jävligt fränt med en svart lesbisk kvinna från Swaziland som piskar mattan med alla tuffa killar i GP-VM.
Jag trodde inte att kön, ras, ålder etc spelade någon roll, vi vill väl se de bästa förarna?

sandstream skrev:
2682362 Jag trodde inte att kön, ras, ålder etc spelade någon roll, vi vill väl se de bästa förarna?
Men det är vi ju inte säkra på att vi får eftersom urvalet är väldigt smalt. Män, mestadels vita från rika industriländer. Övertygad om att det finns massor med talanger som inte upptäcks för att de bor i fel land, har fel kön eller religion.

Gustav O skrev:
2682404 Men det är vi ju inte säkra på att vi får eftersom urvalet är väldigt smalt. Män, mestadels vita från rika industriländer. Övertygad om att det finns massor med talanger som inte upptäcks för att de bor i fel land, har fel kön eller religion.
Visst är det så, men tyvärr så kommer dessa talanger aldrig att komma i närheten av en RR-hoj.

Jag brukar ibland fundera på hur det hade sett ut i golfvärlden om varenda amerikanska unge kunde få spela golf. De har ju en del bolltalanger som säkert skulle göra livet surt för "gubbarna" på touren.

Gustav O skrev:
2682404 Men det är vi ju inte säkra på att vi får eftersom urvalet är väldigt smalt. Män, mestadels vita från rika industriländer. Övertygad om att det finns massor med talanger som inte upptäcks för att de bor i fel land, har fel kön eller religion.
Exakt! Framförallt för lite pengar enskilt för att kittla de stora multinationella företagen, nationellt lika så ang sponsorship osv osv..Apartaihd i dag ser tyvärr ut så!!

Ska man läsa tokiga sillyseasonrykten ska man läsa dom Spanska ryktena som skrevs den 28:de. Deras motsvarighet till 1april är 28 dec. :)

Skrevs att West skulle till Konica Minolta som andreförare, Telefonica Movistar till Yamaha, att man beslutat om att ha 1500cc fr.o.m 2010 i MotoGP, att Puig hade lämnat ursäkter till Hayden och erbjudit sig att jobba för Hayden nästa år och ordnat fram en officiell 250cc aprilia för Tommy och skulle försöka ordna fram en 125:a åt Roger Lee.. :D

Last edited:
Axxexs skrev:
2682663 Ska man läsa tokiga sillyseasonrykten ska man läsa dom Spanska ryktena som skrevs den 28:de. Deras motsvarighet till 1april är 28 dec. :)

Skrevs att West skulle till Konica Minolta som andreförare, Telefonica Movistar till Yamaha, att man beslutat om att ha 1500cc fr.o.m 2010 i MotoGP, att Puig hade lämnat ursäkter till Hayden och erbjudit sig att jobba för Hayden nästa år och ordnat fram en officiell 250cc aprilia för Tommy och skulle försöka ordna fram en 125:a åt Roger Lee.. :D
:lol :)

sandstream skrev:
2679072 Edwards tror inte att MotoGPs popularitet kommer att öka i USA trots Haydens vinst:
http://www.motorcyclenews.com/nav?p...sourceId=6209685&articleCategory=SPORT_MOTOGP

Tv kanalen SPEED som visar MotoGP-racen i USA hade 54% mer tittare i år på finalracet än mot förra året.

Kommer inte ihåg vilka kanaler, men man har testat att visa racen på andra nationella kanaler i USA. Då fick man 36% mer tittare än vad SPEED hade. Just nu har jag för mig att man försöker sälja in MotoGP till andra kanaler däröver. Så även om det nu inte skulle vara Nickys förtjänst helt så tack vara den ökade sattsningen på att få ut MotoGP till amerikanerna så kommer säkert intresset öka. Just nu vet många knappt vad det är eller vem Nicky är.

Axxexs skrev:
Just nu vet många knappt vad det är eller vem Nicky är.
Det är väl lite som Edwards säger, de har ett par rejält stora sporter att "slåss" emot. Sen bör nog racen köras på bättre tider för att amerikanerna ska få upp ögonen för MotoGP.

sandstream skrev:
2683485 Sen bör nog racen köras på bättre tider för att amerikanerna ska få upp ögonen för MotoGP.

Exakt! Kvällsrace var väl på tal för ett tag sen!? Testades väl på skoj oxå dock då pga värmen i Qatar osv osv..Belysta kvällsrace i europa o även den kräsnaste jänken med sexpacken kan va med...

Last edited:
Tror Sandstream menade att sända MotoGP racen tidigare än vad dom brukar däröver. Brukar oftast visas 1 vecka efter att racen gick.

#space skrev:
2687556 Exakt! Kvällsrace var väl på tal för ett tag sen!? Testades väl på skoj oxå dock då pga värmen i Qatar osv osv..Belysta kvällsrace i europa o även den kräsnaste jänken med sexpacken kan va med...
Det var ju bara ett PR-jippo med Rossi, Hayden och Capirex som körde några varv med gathojar.

sandstream skrev:
2687839 Det var nog mer seriöst än så i grunden.
Det har jag mycket svårt att tro faktiskt. De kanske frågade dem vad de tyckte men med tanke på tempot de höll så var det knappast ett värderligt test.

Gustav O skrev:
2687994 Det har jag mycket svårt att tro faktiskt. De kanske frågade dem vad de tyckte men med tanke på tempot de höll så var det knappast ett värderligt test.
Om inte jag minns fel körde de gathojar och skulle utvärdera om det ens var möjligt att köra på kvällen. Tror mycket handlade om banbelysningen och vilka krav som ställs på den. Personligen tycker jag att det vore en kul grej att se dem köra på kvällen.

Notiser motogp Qatar:
Randy de Puniet startade med skadad hand och smärtstillande.
Vermeulen och Hopkins på Suzuki fick bägge bryta med motorhaveri.
En test gjordes för att köra tävlingen på kvällen i strålkastarebelysning och testet föll väl ut. Lite bättre belysning behövs, så åtgärdas det får vi eventuellt se ett kvällsrace i Qatar nästa år.

Sen om det blir realitet är ju såklart en helt annan sak! Men håller med att visst vore det värt o testa, lite annorlunda effekter ljus osv...O testet skulle väl aldrig blivit av om det var helt ointressant.

På ett Italienskt forum så gjorde man dom här bilderna ifall Microsoft skulle få för sig sponsra Yamaha. :)

xboxrossicv5.jpg

xbox360rossiub0.jpg

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT