GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Axxexs skrev:
2689986 På ett Italienskt forum så gjorde man dom här bilderna ifall Microsoft skulle få för sig sponsra Yamaha. :)

För mer vet vi inte än att Yamaha tackat Camel för gott samarbete? Eller!!

Yamaha Factory Racing and Camel end their MotoGP partnership

Following Camel’s recent announcement, Yamaha Factory Racing would like to express its thanks to Camel and Japan Tobacco International for their partnership and support over the 2006 MotoGP season.

#space skrev:
2691361 För mer vet vi inte än att Yamaha tackat Camel för gott samarbete? Eller!!

Yamaha Factory Racing and Camel end their MotoGP partnership

Following Camel’s recent announcement, Yamaha Factory Racing would like to express its thanks to Camel and Japan Tobacco International for their partnership and support over the 2006 MotoGP season.
Nix. Mer vet man inte. På www.motogp.com står Rossi och Edwards listade som förare för Yamaha Factory Team. Fler än jag som hoppas på stilrena vita Yammor 2007?

Martin skrev:
2692071 Det vore såklart det bästa av det bästa, men ganska dyrt för Yamaha?
Nja, att sponsra som Camel gjorde kostar i runda slängar 100 - 120 miljoner per år enligt tidigare trådar. En sponsor skulle alltså betala Rossis lön, inte mer.

sandstream skrev:
2692203 Nja, att sponsra som Camel gjorde kostar i runda slängar 100 - 120 miljoner per år enligt tidigare trådar. En sponsor skulle alltså betala Rossis lön, inte mer.
Kanske "småpotatis" men dock 100-120 miljoner mer i budget för teamet.

Gustav O skrev:
2692810 Kanske "småpotatis" men dock 100-120 miljoner mer i budget för teamet.
Absolut, men Yamaha har nog tillräckligt med pengar för att inte "behöva" ta in en huvudsponsor. Värre var det väl för Suzuki som jag antar tog emot Rizla med öppna armar.

sandstream skrev:
2693357 Absolut, men Yamaha har nog tillräckligt med pengar för att inte "behöva" ta in en huvudsponsor. Värre var det väl för Suzuki som jag antar tog emot Rizla med öppna armar.
Har svårt att tro att Suzuki skulle vara den fattiga kusinen från landet.

Gustav O skrev:
2693363 Har svårt att tro att Suzuki skulle vara den fattiga kusinen från landet.
Fattiga är väl att ta i men jag tror inte att de har samma ekonomiska resurser som tex Yamaha och Honda.
Körde inte Roberts som ensam Suzuki något eller några år eller har jag bara drömt det?

sandstream skrev:
2693374 Fattiga är väl att ta i men jag tror inte att de har samma ekonomiska resurser som tex Yamaha och Honda.
Körde inte Roberts som ensam Suzuki något eller några år eller har jag bara drömt det?
Du har drömt. Aoki och Gibernau körde som teamkompisar.

nog har Suka pengar, man vill inte satsa dem bara

PierFrancesco skrev:
2676726 500 klassen har också haft en "afrikansk" mästare. Gary Hocking 1961 på en Mv, även han representerade Rhodesia (nuvarande Zimbabwe).
Glöm inte Kork Ballington! Dubbel världsmästare -78 och -79 på Kawasaki.

PierFrancesco skrev:
2676726 500 klassen har också haft en "afrikansk" mästare. Gary Hocking 1961 på en Mv, även han representerade Rhodesia (nuvarande Zimbabwe).

Var det inte han som körde ihjäl sig i en F1 bil?

sandstream skrev:
2692203 Nja, att sponsra som Camel gjorde kostar i runda slängar 100 - 120 miljoner per år enligt tidigare trådar. En sponsor skulle alltså betala Rossis lön, inte mer.
Att ha Rossi som "gratis" förare är ju inte helt fy skam. 100 miljoner kanske täcker årslöner för 50-100 ingenjörer, jösses vad bra liksom. Eller vad dom nu har i lön?

Martin skrev:
2693892 Att ha Rossi som "gratis" förare är ju inte helt fy skam. 100 miljoner kanske täcker årslöner för 50-100 ingenjörer, jösses vad bra liksom. Eller vad dom nu har i lön?
Men säg att du plöjer ner 2 miljarder total per år i MotoGP, då är en 1/20 del ingen stor summa.

PierFrancesco skrev:
2695858 Mannen som hade "damunderkläder" under skinnstället? Varifrån kom han?
Ja, baronen hann före :o)
Kawasaki gjorde ju 250 produktionsräsrar, men de lyckades aldrig komma upp i Yamaha:s nivå. Dock var deras fabrikshojar vassa. Art "The Dart" Baumann körde ju dessa med stor framgång i USA i stora klassen.

Vanje Design va ju asgrymma på photoshop! Lite fler roliga förslag på sponsorer till Yamaha från dem. :)

bic%20Rossi.jpg

Yamaha%20YZR%20M1_10%20anni.jpg

Google%20Rossi.jpg

milka%20Rossi.jpg

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey