GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Ok. Byta fokus från sakfrågan till att dumförklara de som gillar andra förare än dig tricket.
Sanningen när det gäller Biaggi och HRC har fler aspekter än de du tar upp men jag tror inte det är värt att skriva det en gång till för du är inte intresserad av fler nyanser än dina svarta och vita.
Det är fritt fram att gilla Biaggi. Om man nu vill titta på annan racing än MotoGP.

Vilka aspekter tar jag upp? Biaggi fick sparken. Det är fakta. Orsakerna är givetvis många och komplicerade, det är ingen som betvivlar det.

en sak fick du rätt i till sist.

IGNORE
:va :confused:

Last edited:
Det är fritt fram att gilla Biaggi. Om man nu vill titta på annan racing än MotoGP.

Vilka aspekter tar jag upp? Biaggi fick sparken. Det är fakta. Orsakerna är givetvis många och komplicerade, det är ingen som betvivlar det.

Dina Fakta ljuger, Biaggi hade ett ettårs-avtal, det förlängdes inte. Det är inte samma sak som sparken.
Sparken hade vart om man hade avbrutit hans kontrakt i förtid. Det gjorde man inte.

Men du ifrågasätter ju hela tiden de som gillar Biaggi och dumförklarar dem på ett för mig otrevligt sätt.
Hitills har du i sedvanlig stil gjort det som hände till enbart "Biaggi var en idiot." och så enkelt var det ju inte.

Dina Fakta ljuger, Biaggi hade ett ettårs-avtal, det förlängdes inte. Det är inte samma sak som sparken.
Sparken hade vart om man hade avbrutit hans kontrakt i förtid. Det gjorde man inte.
Du tror inte att Biaggi ville förlänga kontraktet? Hans uppträdande omöjliggjorde detta. Men visst, vill du undvika att kalla det sparken har jag inga problem med det. Idioten försvann från MotoGP, det räcker för mig.

Men du ifrågasätter ju hela tiden de som gillar Biaggi och dumförklarar dem på ett för mig otrevligt sätt.
Hitills har du i sedvanlig stil gjort det som hände till enbart "Biaggi var en idiot." och så enkelt var det ju inte.
Jag skriver vad jag tycker om Biaggi. Det är inte meningen att vara otrevlig. Uppfattas det så ber jag om ursäkt.

Vad tycker du om Biaggis uttalanden om RC211V och HRC?

Last edited:
För övrigt förstår jag inte hur du kan ha det taskiga omdömet att dra igång denna urtrista sågning av Biaggi ytterligare en gång.
Prova då och läs vad jag skrev i det inlägget du citerade :7peta
sandstream skrev:
Eftersom du leder in diskussionen på detta ämne hoppas jag att det är okej att svara utan att bli påhoppad och utpekad som Biaggi-hatare.
Tyvärr så vart det som vanligt, minsta lilla påpekande om att Biaggi kanske var delaktig i att han inte fick någon styrning i MotoGP 2006 så utmålas man som en Biaggi-hatare :SUCK

Jag skriver vad jag tycker om Biaggi. Det är inte meningen att vara otrevlig. Uppfattas det så ber jag om ursäkt.

Vad tycker du om Biaggis uttalanden om RC211V och HRC?
Jag tar inte åt mig personligen men du fäller ju kommentarer om de som gillar Biaggi, som tex (obegripligt nog).
Det är svårt att veta exakt vad som hände inom Repsolteamet men Biaggi är säkert mer lättstött än de flesta och tog i i överkant och sa saker som säkert inte stämde. Att han dock hade rätt om i en hel de sakfrågor om hojen har ju visat sig i efterhand, han klagade bla. på chassiet och på motorstyrningen. Komponenter som HRC förändrade radiakalt till 2006 års hoj, chassiet enbart på Haydens hoj.

Det fanns ju också ett honda-team som ville ha biaggi. Men som inte fick det för någon hade känt sig förolämpad.
Frågan är ju sedan om det är enbart biaggis fel, eller om det bara var någon med makts ego som fick sig en törn hos honda.

Ett team som ju fick lägga ner eftersom beslutet kom så sent och sponsorpengarna försvann vilket var trist för hela sporten.

Det fanns ju också ett honda-team som ville ha biaggi. Men som inte fick det för någon hade känt sig förolämpad.
Frågan är ju sedan om det är enbart biaggis fel, eller om det bara var någon med makts ego som fick sig en törn hos honda.
Vilket åtminstone i min värld indikerar att Biaggi hade sagt och gjort något extraordinärt, minst sagt. När har en tillverkare så totalt blockerat en förare tidigare? Har det ens hänt tidigare?

Vilket åtminstone i min värld indikerar att Biaggi hade sagt och gjort något extraordinärt, minst sagt. När har en tillverkare så totalt blockerat en förare tidigare? Har det ens hänt tidigare?

Alltså, det är japaner du har att göra med...

Varför inte bara inse att vi alla tycker olika. Det finns rätt många som tycker att hela Biaggi-affären är klart suspekt (han som skrev en artikel i 4 delar om det tex) och att någon fått en fis på tvären o lagt ner stort jobb för att få ut Biaggi ur MotoGP.
Det är väl också högst sannolikt att det ligger mer bakom än vad vi vet. Så varför fortsätta tjata om det???

Tycker du verkligen det skulle vara tråkigt att se Max som wildcard i nåt GP lopp? Du borde väl vilja se Hayden köra ifrån honom vilket ju faktiskt är högst troligt...

Om hans plan är att återvända tycker jag att han borde sätta sig ner och fundera på vad som talar för att han på ålderns höst skulle lyckas bättre i MotoGP än vad han gjorde under sina glansdagar i det bästa teamet.
Definiera "bästa teamet".

Vilka var enligt dig Biaggis "glansdagar"?

Prova då och läs vad jag skrev i det inlägget du citerade :7peta Tyvärr så vart det som vanligt, minsta lilla påpekande om att Biaggi kanske var delaktig i att han inte fick någon styrning i MotoGP 2006 så utmålas man som en Biaggi-hatare :SUCK
Jag återgav vad jag trodde var Biaggis inställning till WSBK och hans sorti ur MotoGP. Du kommenterade detta som om jag gett uttryck för vad som var rätt eller fel i "Biaggi-affären". Ska jag tolka det som att du inte tror att Biaggi känner sig förorättad och vill ha upprättelse?

Last edited:
Alltså, det är japaner du har att göra med...

Varför inte bara inse att vi alla tycker olika. Det finns rätt många som tycker att hela Biaggi-affären är klart suspekt (han som skrev en artikel i 4 delar om det tex) och att någon fått en fis på tvären o lagt ner stort jobb för att få ut Biaggi ur MotoGP.
Det är väl också högst sannolikt att det ligger mer bakom än vad vi vet. Så varför fortsätta tjata om det???

Tycker du verkligen det skulle vara tråkigt att se Max som wildcard i nåt GP lopp? Du borde väl vilja se Hayden köra ifrån honom vilket ju faktiskt är högst troligt...
Det är klart alla tycker olika. Ska vi lägga ned alla forum då, om vi nu inte ska diskutera det vi har olika åsikter om?

Jag har sett världsmästaren köra ifrån Biaggi många gånger, och ser det gärna igen.

Jag har sett världsmästaren köra ifrån Biaggi många gånger, och ser det gärna igen.

Fast grejen är väl trots det att Biaggi kört ifrån nuvarande världsmästaren totalt sett fler gånger?
Allra roligast är väl om bägge två får köra igen mot varandra?

Definiera "bästa teamet".
HRC anses av många vara det bästa teamet, det trodde jag du visste.
Vilka var enligt dig Biaggis "glansdagar"?
1994-1997 ;)
Ska jag tolka det som att du inte tror att Biaggi känner sig förorättad och vill ha upprättelse?
Upprättelse vill han säkert ha men det är sällan ens fel att två träter så Biaggi är nog fullt medveten om varför han inte fick något nytt kontrakt.

HRC anses av många vara det bästa teamet, det trodde jag du visste.
Skulle ett team som just har blivit av med Jeremy Burgess med personal vara bäst i depån?

Upprättelse vill han säkert ha men det är sällan ens fel att två träter så Biaggi är nog fullt medveten om varför han inte fick något nytt kontrakt.
Jag förstår inte riktigt vad du svarar på. Men, men...

Skulle ett team som just har blivit av med Jeremy Burgess med personal vara bäst i depån?
Just vet jag inte. Rossi körde för Yamaha redan 2004 och Biaggi körde för HRC 2005. Att Honda lägger mest pengar på MotoGP är väl inte heller någon nyhet precis (EDIT: De borde alltså inte ha några problem att få tag på kompetent folk, något som 2006 visar om inte annat).
Jag förstår inte riktigt vad du svarar på. Men, men...
Det är aldrig kul...

Fast grejen är väl trots det att Biaggi kört ifrån nuvarande världsmästaren totalt sett fler gånger?
Allra roligast är väl om bägge två får köra igen mot varandra?
Man är aldrig bätttre än sitt senaste race.

Biaggi tillför ingenting; tråkigare körstil får man leta efter. Dessutom fyller han 36 år under säsongen 2007. Han har gjort sitt.

Carlos Checa har även han sett till att gå ner i vikt till denna säsongen. 3kg lättare är han i år mot förra året.

Angia Racing och Mateoni Racing var dom teamen som fick avslag på sina ansökningar till 250 av DORNA. Teamen gjorde då att man slog ihop sig med varandra och kommer låta den delen som tidigare var Angia teamet ha hand om 125 med Lorenzo Zanetti som förare. Mateoni kommer då ha hand om 250 och ska köra med Antony West.

Detta ledde till att dom förarna som tidigare hade kontrakt med gamla Angia Racing för 2007, Luca Morelli och Jakub Smrz, nu står utan någon plats i 250. Vad det nya teamet ska heta som består av dom gamla Angia och Mateoni teamen vet jag inte.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...