GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Jakub Smrz kör för Angaia Racing i 250GP nästa år.
 
Hiroaki Kuzuhara är klar för Grillini Racing i 250GP för nästa år. Han körde 125GP förra året för WTR Blauer USA.
 
En 17-årig polsk förare har fått kontrakt med Master MVA Aspar för att köra 125GP-VM med en aprilia. Andrzej Chmielewski heter han och han kommer från att ha kört i Polska Suzuki GS500 cupen i 2 år till att i 2005 ha kört för DFXtreme Majestatic Yamaha i Superstock 600 EM. I år körde han för Trasimeno Junior Team i samma serie. Hans bästa resultat var där en 5:e plats på Brno. Han kom 9:a i årets STK600 EM. Han körde även i den Italienska R6-cupen där han vann 2st race.

Det är 33 år sen Polen senast hade en förare i GP - Ryszard Mankiewicz som också körde i 125GP.

www.chmielewskigp.pl
 
Last edited:
Jorge Lorenzo har varit på Kenny Roberts SR farm i Californien för att träna dirttrack ihop med Kenny och Kurtis, men även för att träna upp sin engelska och ha lite semester där.
 

Bifogat

  • lorenzo_ranchokenny_01.jpg
    lorenzo_ranchokenny_01.jpg
    94.6 KB · Visningar: 92
  • lorenzo_ranchokenny_02.jpg
    lorenzo_ranchokenny_02.jpg
    131.3 KB · Visningar: 101
  • lorenzo_ranchokenny_03.jpg
    lorenzo_ranchokenny_03.jpg
    91 KB · Visningar: 91
  • lorenzo_ranchokenny_04.jpg
    lorenzo_ranchokenny_04.jpg
    85 KB · Visningar: 122
  • lorenzo_ranchokenny_05.jpg
    lorenzo_ranchokenny_05.jpg
    104.2 KB · Visningar: 94
Last edited:
Axxexs skrev:
2660995 Jorge Lorenzo har varit på Kenny Roberts SR farm i Californien för att träna dirttrack ihop med Kenny och Kurtis, men även för att träna upp sin engelska och ha lite semester där.

Vem av dem är Kurtis (om han är med på bild)?
 
Axxexs skrev:
2660995 Jorge Lorenzo har varit på Kenny Roberts SR farm i Californien för att träna dirttrack ihop med Kenny och Kurtis, men även för att träna upp sin engelska och ha lite semester där.
Men vad är det för härken de harvar runt med. XR250/XR400 :skrämd

De bode väl kunna casha upp för lite bättre åkdon än så känns det som. Finns säkert nån orsak bara att jag inte kommer på den....
 
Missat att d e bara två UK förare i VM Bradely Smith 125cc o nya Eugene Laverty i 250cc..

With the testing ban having been implemented after the final day of the Jerez test at the end of November, fans have yet to see the LCR Honda 250cc team in action. However, MotoGP rookie will make his debut just two days after the ban is lifted, testing at the Spanish Circuit on January 22nd through to the 24th with his new team.

The former British Superbike rider will be riding a kit Honda provided for Lucio Cecchinello's new quarter litre class outfit, and there are high hopes for the Northern Irish youngster in his debut season.

With Chaz Davies and James Ellison both signing on with AMA Superbike teams for 2007, and doubts over whether or not Jeremy McWilliams will be confirmed as part of Ilmor's lineup for the coming season, British fans' realistic hopes for success lie in the hands of Laverty and 125cc rider Bradley Smith.


Whilst the 250cc team are testing in Jerez, LCR Honda's Carlos Checa will be across the other side of the world, at the MotoGP Sepang test.
 
Supermoto skrev:
2661659 Men vad är det för härken de harvar runt med. XR250/XR400 :skrämd

De bode väl kunna casha upp för lite bättre åkdon än så känns det som. Finns säkert nån orsak bara att jag inte kommer på den....
Sist jag läste om Kennys ranch så körde de bara XR100, vet inte vad det är för maskiner på bilden, men 250/400 är det inte - de är betydligt högre.
De kör bara i en hästskoformad bana för att träna framhjulssladd. Kenny tycker säkert det räcker med en liten lätt XR100 då det ska pressas över gränsen hela tiden - inte kul att skada de stjärnorna.
 
1 och 1/2 vecka senare än vad dom lovade. Men nu är förarna klara för Ilmor.

Jeremy McWilliams
"I'm very pleased to be part of a new team and obviously I'm delighted to be back in MotoGP. Now, with Mario and Ilmor it's a very different situation – having spent some time with him and the team his passion and dedication is evident everywhere, especially at the facility in Northampton – you can see that he's not a man who's used to coming second. He takes his racing incredibly seriously, he's a legend and whilst I know his expectations in terms of hard work are high he's realistic about what we can achieve over the next year."
"We have a brand new bike and very little testing time – I think we have a very good product to work with but there is a lot of developing that needs to be done.
It's going to take time and it's going to be hard but I'm really looking forward to it, at the end of the day, that's what MotoGP is all about – it's hard work – if it was easy, everyone would be doing it!"

Andrew Pitt
"I'm delighted that everything is confirmed now – I can't wait to get back out on the track – I really feel like I wasn't able to reach my potential before and now I'm lucky enough to get another opportunity with a new team on what promises to be a great bike. You only need to take a quick look around the Ilmor headquarters to see how seriously these guys take things, it dwarves everything I've ever seen before."

Mario Illien Team Owner
"As a fledgling team, the main reason behind signing McWilliams and Pitt was for their skills in further developing the overall bike package and making us more competitive as a team. Both riders come well equipped with a huge amount of experience to bring to the team as we start out. I've said since the beginning of this project that we are on a steep learning curve and I believe that McWilliams and Pitt will really help us begin to make our mark on the grid."

Steve Miller Ilmor, Managing Director
"Both riders are team players which is vital to us as a relatively new team - everyone needs to work together if we are to achieve our goals. I'm glad that they're both on board and I'm looking forward to working with them - I think they both realise the potential of the project and they're very keen to get back out there and find some more speed from the bike."

http://www.ilmor.co.uk/pdf/AN979.pdf
 
Last edited:
Att Suzukis förare är mediokra vet vi redan men nu kan "ni" även kalla dem för tomtar :D
 

Bifogat

  • cvhoppermarryxmas06.jpg
    cvhoppermarryxmas06.jpg
    107 KB · Visningar: 70
Axxexs skrev:
2666641 1 och 1/2 vecka senare än vad dom lovade. Men nu är förarna klara för Ilmor.

Jeremy McWilliams


men varför han :va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top