GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Axxexs skrev:
2648274 Yamaha håller på med att söka ny huvudsponsor. Man vill ha 12-16 miljoner euro för det. Några som nu nämns som tänkbara var visst FIAT, ING, Santander, Fastweb och Vodafone. Besked om vilken det blir dock beräknas till årsskiftet ungefär.

Inget mer med Camel?

Hoppas Honda kan få bättre snurr på sin 250 så att Dovi får en bättre chans på guldet.

Hur många världsmästare kör nästa år i 250?

oscar skrev:
2648440 Inget mer med Camel?
Nope, bläddra någon sida bakåt i tråden så finns det info.
Om jag inte minns fel så är det moderbolaget JIT som drar tillbaka alla sina märken från motorsporten men det där kan säkert Axxexs berätta mer om.

Ingen som har ett par miljoner euro att låna mig? Hade vart så jävla fräckt med min nuna på sidan av Rossi's hos :tummenupp

sandstream skrev:
2648580 Nope, bläddra någon sida bakåt i tråden så finns det info.
Om jag inte minns fel så är det moderbolaget JIT som drar tillbaka alla sina märken från motorsporten men det där kan säkert Axxexs berätta mer om.

Vem pallar läsa en tråd på 50 sidor där 45 är dynga? :)

sandstream skrev:
2648580 Nope, bläddra någon sida bakåt i tråden så finns det info.
All rabalder kring när de dumpade Altadis/Gauloises för JIT/Camel ifjor och gjorde Altadis sura - och så nu, bara ett år senare så har JIT fått nog. Lång näsa - eller bara besvikna för att Rossi inte vinner varje år?

Om JIT gjorde sitt drag för att får bort Gauloises så gjorde väl Yamaha sitt för att få bort Max... :notme

sandstream skrev:
2649634 Nu hänger jag inte med, please explain.
Ok, det var trams. Jag försökte bara flika in en känga mot en av de onämnbara, dvs. ett av de namnen som alltid får trådarna att spåra ur. JIT sponsrade en f.d. GP-kille och utgjorde väl till en del den förarens självförtroende om att få köra MotoGP även 2006?

Tycker dock att det var en lite märklig cirkus i fjor, med pressmeddelanden ifrån Yamaha och Altdis som tydde på en inte alltför lycklig skilsmässa. Det var väl oklarheter bl.a. om hur länge kontraktet skulle gälla vill jag minnas.

JIT är en konkurrent till Altadis, så de tjurade nog en hel del - det kan inte vara roligt att sponsrat fram en nykorad världsmästare för att sedan tappa honom till en konkurrent. Planerade reklamkampanjer etc. måste kanske göras om?

Så gjorde JIT sig allt det besväret, men ett år senare så droppar man all motorsport. Stort bolag, så de fattar säkert inte sådana beslut särskillt snabbt heller, dvs. de har länge haft den planen.

Last edited:
FireSalle skrev:
2650140 Ok, det var trams. Jag försökte bara flika in en känga mot en av de onämnbara, dvs. ett av de namnen som alltid får trådarna att spåra ur. JIT sponsrade en f.d. GP-kille och utgjorde väl till en del den förarens självförtroende om att få köra MotoGP även 2006?
Så var det ja, nu är jag med :tummenupp

valmers skrev:
2646175 Gärna. Nu diskuterar vi, faktafreak kan surfa rr-nyhetssidor bäst fan de vill.

Jag hoppas och tror att säsongen 2007 blir lika tråkig och förutsägbar som "SponsoGP"-belackarna förutspådde inför årets säsong. Gärna färre ekipage på banan också. Allt detta såg vi hända under 2006, och jag har aldrig haft roligare framför TV:n.
Rossi kommer utmana världsmästaren i en stenhård kamp, Roberts skaffar större skinnställ och börjar säsongen som han avslutade säsongen 2006, Stoner äter grus, världsmästaren och Pedrosa ger Repsol Honda en ny dominansperiod, Edwards är lika framträdande som vanligt och McWilliams kommer sist. Om han klarar syn- och hörseltestet.
Världsmästaren kommer såklart att detroniseras och sälla sig till skaran av "även en blind höna etc etc."
Trots debaclet i Valencia är Rossi att anse som favorit till titlen och närmast därefter är det Pedrosa som kommer ge Honda valuta för sina pengar.
Fler team är såklart önskvärt, gärna llösningar likt KR - Teamet som visar att det går att utmana trots ökande trivselvikt och knaper ekonomi.
Tamada kommer ge Yamaha gråa hår men Guintoli kommer visa framfötterna och utmana sina franska kompisar på surkawasakin ordentligt.
Suzuki kommer kvala bra men som vanligt falla bakåt. Melandri tar minst tre VM-segrar medan Stoner kraschar tre gånger så mycket som han kommer på pallen.

Axxexs skrev:
2646982 Gjorde en ny lista på vilka som verkar klara till 250GP nästa år. Har hittat fler namn som verkar klara sen förra listan.
--edit--
Verkar bli många bra förare och team/hojar nästa år i 250GP.
250 ser ut att få ett välbehövligt uppsving 2007. :tummenupp
Håller en tumme för Aoyama men även att de Angelis ska få lyckas lite bättre än 2006 för jag gillar hans körning.

Gustav O skrev:
2651689 Stoner kraschar tre gånger så mycket som han kommer på pallen.
Det där är lite att sticka ut hakan, kommer han låna CSSs stödhjul till Ducati:n? I år blev det en pallplats men hela sju DNFs. Till det så kastade han sig några ggr till på träningen.

FireSalle skrev:
2651717 Det där är lite att sticka ut hakan, kommer han låna CSSs stödhjul till Ducati:n? I år blev det en pallplats men hela sju DNFs. Till det så kastade han sig några ggr till på träningen.
Kanske det, men två pallplatser och sex DNF ser jag inte som orimliga krav på Stoner. :D

Gustav O skrev:
2651689 Världsmästaren kommer såklart att detroniseras och sälla sig till skaran av "även en blind höna etc etc."
Trots debaclet i Valencia är Rossi att anse som favorit till titlen och närmast därefter är det Pedrosa som kommer ge Honda valuta för sina pengar.
Fler team är såklart önskvärt, gärna llösningar likt KR - Teamet som visar att det går att utmana trots ökande trivselvikt och knaper ekonomi.
Tamada kommer ge Yamaha gråa hår men Guintoli kommer visa framfötterna och utmana sina franska kompisar på surkawasakin ordentligt.
Suzuki kommer kvala bra men som vanligt falla bakåt. Melandri tar minst tre VM-segrar medan Stoner kraschar tre gånger så mycket som han kommer på pallen.
För första gången på åratal är Rossi inte självklar favorit inför nästa säsong. Världsmästaren, Capirossi, Melandri och Pedrosa utmanar, och fan vet om inte Rossi blir utan titel även 2007.

Aprilia håller en hoj åt West enligt hans hemsida. www.antwest14.com

"UPDATE 5th of December 2006:

Aprilia is holding a bike for Anthony, but there must be some things sorted out with the possible team he could ride with in 2007 and also the contract with some italian sponsors is not signed yet. So Ant followers out there keep the fingers crossed for your man and be excited what will come up next on this website... I will let you know asap - the webmaster!"

Enligt rykten så sägs det att West måste få ihop 600.000 euro för att få sin plats.

sandstream skrev:
2652130 Nej, 2007 vänder det och Suzuki tar sin första vinst på evigheter.

när var sista vinsten? Gibernau i Valencia 2001?

valmers skrev:
2651902 För första gången på åratal är Rossi inte självklar favorit inför nästa säsong. Världsmästaren, Capirossi, Melandri och Pedrosa utmanar, och fan vet om inte Rossi blir utan titel även 2007.
Kanske inte självklar favorit men dock förstahandsfavorit, åtminstone i mina ögon.

Axxexs skrev:
2651994 Aprilia håller en hoj åt West enligt hans hemsida. www.antwest14.com

"UPDATE 5th of December 2006:

Aprilia is holding a bike for Anthony, but there must be some things sorted out with the possible team he could ride with in 2007 and also the contract with some italian sponsors is not signed yet. So Ant followers out there keep the fingers crossed for your man and be excited what will come up next on this website... I will let you know asap - the webmaster!"

Enligt rykten så sägs det att West måste få ihop 600.000 euro för att få sin plats.

Det börjar bli stört mycket pengar för att få köra 250 i VM.
Teamen verkar inte ha några egna pengar än förarnas nu verkar det som..

oFFkeFF skrev:
2652456 Det börjar bli stört mycket pengar för att få köra 250 i VM.
Teamen verkar inte ha några egna pengar än förarnas nu verkar det som..

Dyrt med 800........ eller dyrt med 4-takt

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...