GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
2644249 En annan, och enligt mig bättre, lösning är ju att de som ser trådar som den här som ren nyhetsrapportering plockar ut tummen ur XXXXXX och letar reda på lite nyheter själv istället för att vänta på att få dem serverade :tummenupp

Förra årets GP Silly Season tråd var en höjdare men den här verkar gå ett trist öde till mötes pga av alla kontrollfreaks som bara kan godta inlägg som ligger i linje med en viss uppfattning.
jag tycker det är perfekt med en tråd med nyheter, är ju inte alla som har tid att sitta o surfa runt på alla siter. Axxexs keep up the good work! :tummenupp

Nyteknik skrev:
2644609 Märker du inte att mycket som du skriver besvaras med smiley´s som kliar sig i huvudet! Det är verkligen inte kul att läsa hur du försöker banka in hugskott som fakta i skallen på andra i trådar som egentligen handlar om något intressant. Kan du inte räkna till tio och fundera över om du har något väsentligt/intressant/roligt att tillföra innan du svarar?
Med tanke på tidigare uppmaningar från Gustav, som till skillnad från dig faktiskt har mandat att sätta upp regler och redigera trådar, så tycker jag att vi tar det här via PM.

Vilken stendöd tråd detta är. Fjolårets tråd sprudlade av diskussionsiver. Var det alltså detta våra ärade moderatorer ville uppnå? Mycket underligt.

valmers skrev:
2644898 Vilken stendöd tråd detta är. Fjolårets tråd sprudlade av diskussionsiver. Var det alltså detta våra ärade moderatorer ville uppnå? Mycket underligt.

Bill/Bull och nytekno kan ju annars få en egen forumdel att försöka översmarta varandra i. Det har knappast med moderatorn att göra att de roliga diskussionerna uteblir.

Det var nog mest ett dåligt "silly season" år i år. Den tog ju nästan slut innan den brukar börja. Sen efter sista tävlingen så har dom flesta nu för tiden redan klart för året efter. Det var längesen nu.. :tungan

Det som verkar mest silly just nu är vad Poggialli ska göra. Om det blir degradering till ett "privatteam" i 250cc som Campatella, WTR Bauer eller om han skulle gå tillbaka till 125 igen eller om det blir inget köra alls och varför han sa nej till Sterlilgarda Berik i WSBK? :)

Axxexs skrev:
2645015 Det var nog mest ett dåligt "silly season" år i år. Den tog ju nästan slut innan den brukar börja.
Håller med dig. Allt föll på plats både tidigt och fort.

Därtill har MotoGP-profiler som Gibernau, Biaggi och Barros fallit bort samtidigt som nytillskottet består av Jacque, Pitt och McWilliams. Inte speciellt spännande.

Nyteknik skrev:
2645220 Håller med dig. Allt föll på plats både tidigt och fort.

Därtill har MotoGP-profiler som Gibernau, Biaggi och Barros fallit bort samtidigt som nytillskottet består av Jacque, Pitt och McWilliams. Inte speciellt spännande.
Är Barros ute igen :va

sandstream skrev:
2644249 Förra årets GP Silly Season tråd var en höjdare men den här verkar gå ett trist öde till mötes pga av alla kontrollfreaks som bara kan godta inlägg som ligger i linje med en viss uppfattning.
Sicket snömos.
Vad är det för kontrollfreaks du talar om? De som inte delar din åsikt?
Vilket är den officiella linjen som gäller och vem sätter den?

Att jag skrev en uppmaning till en viss nivåhöjning av inläggen i Racingforumet är inte samma sak som att jag vill kontrollera vad som skrivs.

valmers skrev:
2644898 Vilken stendöd tråd detta är. Fjolårets tråd sprudlade av diskussionsiver. Var det alltså detta våra ärade moderatorer ville uppnå? Mycket underligt.
Upplyft den då med din gudomliga visdom. Jag känner mig inte ett dugg ansvarig för vad andra skriver. Vill ni ha en ny och "bättre" moderator får ni ta det med Swedie.
Årets silly season är ju tristare än fjolårets så då blir ju trådar om det likaså...

Last edited:
Simoncelli är inte heller klar. Kraschade Gileran ruskigt mycket i år, men han har talang som bore räcka till en bra styrning.

gthyni skrev:
2645817 Simoncelli är inte heller klar. Kraschade Gileran ruskigt mycket i år, men han har talang som bore räcka till en bra styrning.

Verkar som att han kan få fortsätta hos Gilera. Men Locatelli blir den officiella Gileraföraren som får den nya versionen och Simoncelli den gamla versionen isf, motsvarande en aprilia LE.

Last edited:
Gustav O skrev:
2645656 Sicket snömos. Vad är det för kontrollfreaks du talar om? De som inte delar din åsikt? Vilket är den officiella linjen som gäller och vem sätter den? Att jag skrev en uppmaning till en viss nivåhöjning av inläggen i Racingforumet är inte samma sak som att jag vill kontrollera vad som skrivs.
Du är inte en av de kontrollfreaks jag tänker på. Du brukar tillåta det mesta så länge det inte spårar ur totalt.
Detta var alltså ingen kritik mot dig utan istället mot dem som vill likrikta varenda tråd och helt ta bort charmen med att en tråd som handlar om en specifik sak faktiskt kan behandla andra saker på vägen.

sandstream skrev:
2645919 Du är inte en av de kontrollfreaks jag tänker på. Du brukar tillåta det mesta så länge det inte spårar ur totalt.
Detta var alltså ingen kritik mot dig utan istället mot dem som vill likrikta varenda tråd och helt ta bort charmen med att en tråd som handlar om en specifik sak faktiskt kan behandla andra saker på vägen.

Men förfan sandstream ta och lägg ner dina konspirationsteorier.
Det är ju inte långt från paranoia...

Gustav O skrev:
2645656
Upplyft den då med din gudomliga visdom. Jag känner mig inte ett dugg ansvarig för vad andra skriver. Vill ni ha en ny och "bättre" moderator får ni ta det med Swedie.
Årets silly season är ju tristare än fjolårets så då blir ju trådar om det likaså...
Gärna. Nu diskuterar vi, faktafreak kan surfa rr-nyhetssidor bäst fan de vill.

Jag hoppas och tror att säsongen 2007 blir lika tråkig och förutsägbar som "SponsoGP"-belackarna förutspådde inför årets säsong. Gärna färre ekipage på banan också. Allt detta såg vi hända under 2006, och jag har aldrig haft roligare framför TV:n.
Rossi kommer utmana världsmästaren i en stenhård kamp, Roberts skaffar större skinnställ och börjar säsongen som han avslutade säsongen 2006, Stoner äter grus, världsmästaren och Pedrosa ger Repsol Honda en ny dominansperiod, Edwards är lika framträdande som vanligt och McWilliams kommer sist. Om han klarar syn- och hörseltestet.

Last edited:
oFFkeFF skrev:
2645980 Men förfan sandstream ta och lägg ner dina konspirationsteorier. Det är ju inte långt från paranoia...
Ska bara ta av mig tidningspappret, foliehatten och surfa anonymt så ska du få svar :D

valmers skrev:
...världsmästaren och Pedrosa ger Repsol Honda en ny dominansperiod...
Ingen risk, Rossi eller Vermeulen blir världsmästare 2007 :tungan

Last edited:
Jag tror Ilmor kommer vara sist varje race nästa år. Kommer nog inte inte tillföra så mycket mera för att göra MotoGP-racen intressantare nästa år. Kanske någon sprängd motor eller nått sånt om det ska vara något.. Om Pitt kör så kommer han få ta över Ellisonstämpeln nästa år. Vilket inte är rättvist för en som Pitt..

Gjorde en ny lista på vilka som verkar klara till 250GP nästa år. Har hittat fler namn som verkar klara sen förra listan.

Fortuna Aprilia
Jorge Lorenzo

Aspar-Aprilia
Alex De Angelis
Alvaro Bautista

Team Toth
Hector Barbera,
Imre Toth (?)

Metis Gilera
Roberto Locatelli
Marco Simoncelli

Caffè Latte Aprilia
Thomas Luthi

Red Bull KTM
Hiroshi Aoyama
Mika Kallio

Honda Humangest
Andrea Dovizioso
Yuki Takahashi

Repsol Honda
Julian Simon
Shuhei Aoyama

Team LCR Honda
Eugene Laverty

Team Campetella
Fabrizio Lai
Manuel Poggiali (?)

Kiefer Bos Racing
Alex Baldolini
Dirk Heidolf

Cardion AB Aprilia/WTR Blauer USA
Karel Abraham
Manuel Poggiali (?)

Wurth BQR Aprilia
Aleix Espargaro
Pablo Nieto

Angaia Racing
Luca Morelli

Stop and go
Fabricio Perren

Blir 6st officiella aprila RSW nästa år. Honda satsar på nytt material både i chassie och motor nästa år. (2006 körde Dovizioso på Pedrosas 05:a i samma utförarde som den hade då).

Är en del förare som inte har riktigt klart än tydligen som Anthony West, Jakub Smrz, Dan Linfoot, Taro Sekiguchi, Franco Battaini och några till.

Verkar bli många bra förare och team/hojar nästa år i 250GP.

Yamaha håller på med att söka ny huvudsponsor. Man vill ha 12-16 miljoner euro för det. Några som nu nämns som tänkbara var visst FIAT, ING, Santander, Fastweb och Vodafone. Besked om vilken det blir dock beräknas till årsskiftet ungefär.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman