Gemensam Skidresa??

Status
Ej öppen för fler svar.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Tänkte kolla om det fanns intresse för att kanske ordna någon vinterresa nu när kylan ligger över sverige?

Ni som är intresserade kan väl skriva en liten not här i tråden? :)

Miss_Orchidee skrev:
Tänkte kolla om det fanns intresse för att kanske ordna någon vinterresa nu när kylan ligger över sverige?

Klart man är sugen på något sådant, vart hade du tänkt att man skulle åka?

Finns ju fina ställen i Norge oxå som inte är alltför långt borta..
Busschaufför finnes och buss går att ordna.

Jag åker gärna iväg en sväng. Tyvärr har jag lite dåligt med lediga helger
men det får väl fixa sig..

//Barbs

Miss_Orchidee skrev:
Innom sverige om det finns intresse, bara över torsdag -söndag eller nåt sånt :)
Om man åker torsdag till söndag kan man ju åka till hemsedal likväl som innom sverige.

Är kass på skidor, men afterski är juh alltid trevligt :yoparty
Var ett par år sedan jag åkte, men är inte afterskin bättre i sverige?

Zane skrev:
Är kass på skidor, men afterski är juh alltid trevligt :yoparty
Var ett par år sedan jag åkte, men är inte afterskin bättre i sverige?
Nu väljer man ju inte fjäll efter hur bra after-ski-ragg-faktor det är. Men stugan i Hemskedal har ganska bra drag. Dock så behövs ju en del bling bling för att ha råd att köpa nåt.

Mark votes for Hemskedal iaf. Bäst offpistfaktor!

Frågar du Barbs snällt så kan hon säkert fixa lite hångel oxå. verkar ju kunna "fixa" det mesta :rolleyes:

Miss_Orchidee skrev:

Hey!
Jag vill åka!
Såg tors-sön hemsedal, för 1295:- om jag inte minns fel. Boende samt liftkort...
Vill åka...!

Mark skrev:
Nu väljer man ju inte fjäll efter hur bra after-ski-ragg-faktor det är. Men stugan i Hemskedal har ganska bra drag. Dock så behövs ju en del bling bling för att ha råd att köpa nåt.

Frågar du Barbs snällt så kan hon säkert fixa lite hångel oxå. verkar ju kunna "fixa" det mesta :rolleyes:

Tja efterssom jag inte är bra på skidor så spelar det inte så stor roll vilken backe jag plogar mig nerför..... :brinnerup

Det spelar nog igentligen ingen roll var man åker så länge vi e ett gäng!
Men jag röstar för hemsedal...
Lätt bästa åkningen!
Dessutom har jag varit typ överallt i Sverige...
Hemsedal rules feeet afterski! (allafall för 3 år sen när jag var där :))

Mark skrev:

Hemskedal är ju finfin åkning och kul afterski löser vi nog själva om det blir ett gött gäng :banana

Röstar dock för att vi isf åker framåt slutet av februari eller nåt. Sist jag var där uppe i januari var det 25 minusgrader..

Visst Mark, jag kan fixa det mesta.. jag överlevde ju till och med en partykväll med dig :hihi (även om dagen efter var en nära-döden-upplevelse :död ).

Hade jag åkt med hade jag röstat på Hemsedal. Oslagbart för det priset de erbjuder och själva möjligheten att överhuvudtaget åka i norden. (Okej, Riksgränsen, Björkliden funkar, men kostar rätt mycket mer)

Jag är rätt kräsen efter en massa alpresor... Fast, vem bryr sig? Jag har ju inte råd att åka med er ändå :(

:hej

hållundan skrev:
Hade jag åkt med hade jag röstat på Hemsedal. Oslagbart för det priset de erbjuder och själva möjligheten att överhuvudtaget åka i norden. (Okej, Riksgränsen, Björkliden funkar, men kostar rätt mycket mer)

Jag är rätt kräsen efter en massa alpresor... Fast, vem bryr sig? Jag har ju inte råd att åka med er ändå :(

:hej

Klart att du ska åka med!!!! du får spara som vi andra... :3freak

Men intresse verkar ju helt klart finnas! Jag själv har mäst vart utomlands och i Stöten i sälen, så jag vet inte hur det är på andra ställen i sverige, men kom med lite konkreta förslag och prisuppgifter så kan vi Poll:a om det sen??

:) :tummenupp

Jag och några kompisar åker till Vemdalen i början av Januari. Kanske inte så mycket till after-ski men helt ok skidåkning för att vara i Sverige.

Biifer skrev:
Jag och några kompisar åker till Vemdalen i början av Januari. Kanske inte så mycket till after-ski men helt ok skidåkning för att vara i Sverige.

är vi eniga om att kraven är sådanna här:

1. Bra skidåkning
2. Hyffsat pris
3. Bra afterski
4. Nära till backen från boende
5. Billigt levende

Jag ska se vad jag kan hitta på men ni får gärna komma med förslag! Gärna så fort som möjligt! så vi inte får ta nån "dålig vecka"

Skrutten skrev:
Hemskedal är ju finfin åkning och kul afterski löser vi nog själva om det blir ett gött gäng :banana

Röstar dock för att vi isf åker framåt slutet av februari eller nåt. Sist jag var där uppe i januari var det 25 minusgrader..

Visst Mark, jag kan fixa det mesta.. jag överlevde ju till och med en partykväll med dig :hihi (även om dagen efter var en nära-döden-upplevelse :död ).

Jag känner igen det där med temperatur i Hemsedal. Var där över nyår nån gång och det var minus 20 i en vecka. Dessutom minst snö på 70 år så bara fem backar öppna.... :rolleyes:

Annars låter Hemsedal i februari nån gång som en kanonidé, då har jag förmodligen lite pengar att slösa också :)

Miss_Orchidee skrev:
är vi eniga om att kraven är sådanna här:

1. Bra skidåkning
2. Hyffsat pris
3. Bra afterski
4. Nära till backen från boende
5. Billigt levende

Jag ska se vad jag kan hitta på men ni får gärna komma med förslag! Gärna så fort som möjligt! så vi inte får ta nån "dålig vecka"

Jag vill nog iofs åka nånstans där det är kass skidåkning, dyrt och långt till backen. Helst med jättedyr öl också.

För att vara seriös, det får ju bli i februari hur som helst, så du hunnit fylla 18 och kan följa med ut på after-skin.

Miss_Orchidee skrev:
Klart att du ska åka med!!!! du får spara som vi andra... :3freak

Men intresse verkar ju helt klart finnas! Jag själv har mäst vart utomlands och i Stöten i sälen, så jag vet inte hur det är på andra ställen i sverige, men kom med lite konkreta förslag och prisuppgifter så kan vi Poll:a om det sen??

:) :tummenupp
Hmmm, spara?! :va Val´disére 7000 den 15 januari... Får se vad jag har råd med. Men visst låter det som en rolig idé.

Dunken ska med, annars följer inte med.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...