Gelleråsen 6/9 - SHK/SMC

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Så blir det en till bankurs för en annan, skoj värre!

Vet att lite fler lakritsremsor skall ned...vilka är med från övriga SH-folket då?

/J

Anmälde mig just till steg 2. Lika bra att hålla ångan uppe så att lärdomarna från steg 1 den 13/7 på Gelleråsen finns kvar i bakhuvudet.
Hoppas det blir lika fint väder!

/J

remsa visst..men steg 3, och långsamma, så slipper det bli så mkt trafik på banan..

Steg 4, snabb

Det här kanske låter jävligt dumt men jag o polarn tog steg 4 dvs coach, Är det JÄVLIGT dumt om vi aldrig åkt på bana eller SMC kurs...

Vi pallar inte steg 1 som är typ här är bromsen... Använd den! OOOH TACK! :P

Det här kanske låter jävligt dumt men jag o polarn tog steg 4 dvs coach, Är det JÄVLIGT dumt om vi aldrig åkt på bana eller SMC kurs...

Japp det låter tyvärr dumt ;) Du måste ta stegen i tur och ordning. Inget fel med det? Tror definitivt att du kommer lära dig mkt i alla stegen allt eftersom.

Gött försök att skapa lite debatt...det går väl inte ens att välja något annat än steg 1 om man inte kört något av dem innan (pratar webbanmälan, det enda jag provat på)?

Inte värst kul, mest oroande bara... :)

Jo men det känns ju RÄTT surt att ta steg 1 nu och lära sig ALLT om HOJEN... Det är inte det jag vill lära mig om jag vill att en nisse ska slå mig på käften varje gång han ser att jag gör fel och påpekar alla fel istället för att gå igenom steg för steg, Visst jag tar steg 1 och lär massa på det... Till nästa år har jag glömt allt typ :( Så tänkte ta steg 4 med en coach så jag kan förbättra det jag är dålig på istället för att lära mig saker jag typ redan kan om hojen :P

Gött försök att skapa lite debatt...det går väl inte ens att välja något annat än steg 1 om man inte kört något av dem innan (pratar webbanmälan, det enda jag provat på)?

Inte värst kul, mest oroande bara... :)

Hahhaaa, det är min Nisch! ;)

Det går att kryssa för en bock så att alla alternativ är möjliga

Last edited:
Jo men det känns ju RÄTT surt att ta steg 1 nu och lära sig ALLT om HOJEN... Det är inte det jag vill lära mig om jag vill att en nisse ska slå mig på käften varje gång han ser att jag gör fel och påpekar alla fel istället för att gå igenom steg för steg, Visst jag tar steg 1 och lär massa på det... Till nästa år har jag glömt allt typ :( Så tänkte ta steg 4 med en coach så jag kan förbättra det jag är dålig på istället för att lära mig saker jag typ redan kan om hojen :P

Hahhaaa, det är min Nisch! ;)

Det går att kryssa för en bock så att alla alternativ är möjliga

Jesus H Christ. :rolleyes: Hela SMC's upplägg bygger på att man tar stegen i ordning, det ena bygger på det andra s.a.s...
Du går väl kursen just för att någon SKALL hjälpa dig att bli bättre, att ge dig verktygen att jobba med?

Du SKALL ha någon som ligger bakom dig, observerar vad du gör, och ger input på vad som kan göras annorlunda, det är hela syftet med kursen.

Egot, det sjukt överdimensionerade du bär på, lär du lämna hemma, annars är risken stor att du inte lär dig mycket alls. :fakta

/J

Jo men nybörjare hurdå? Tycker inte jag är helt värdelös på hoj ändå :(

På banan blir det rätt tydligt vilka som kan, och vilka som inte kan...

Last edited:
Jo men absolut inte så att jag tror att jag är övermänsklig och jag kan lätt tänka mig gå kurs för kurs nästa år men just nu när det är SMC sista kursdag så känner det surt att köra ett steg som jag mer eller mindre kommer glömma om nån månad så därför slår jag på stort och kör med Coach så han kan påpeka allt jag måste träna på

Jo men nybörjare hurdå? Tycker inte jag är helt värdelös på hoj ändå :(

För det första måste du som sagt "genomlida" steg 1-3 före du tar steg 4. Och för det andra tror alla nybörjare att de är så mkt bättre än vad de faktiskt är..
Skulle du nu vara så otroligt bra på hoj som du tror, så kan de ju faktiskt vara sjyssta och ge dig lite coaching på annat du kan öva på.
Att ta en SMCkurs handlar inte om att alla som sagt är skitbra från början. Det handlar om utveckling... Ta nu steg 1 och du kommer komma hem och vara jättenöjd och tyckt att det varit värt det!

Jo men absolut inte så att jag tror att jag är övermänsklig och jag kan lätt tänka mig gå kurs för kurs nästa år men just nu när det är SMC sista kursdag så känner det surt att köra ett steg som jag mer eller mindre kommer glömma om nån månad så därför slår jag på stort och kör med Coach så han kan påpeka allt jag måste träna på

Om du är bra på detta, hur kan du glömma allt så fort då? Skulle du dessutom glömma så är det bara att ta steg 1 igen det första du gör nästa säsong.

Last edited:
Det fungerar inte riktigt så, du kör lika mycket som steg4 bara annan teori.
Steg1 är för många en "aha" upplevelse :tummenupp

Så att du hinner glömma allt det också till nästa år? :va
Mer att glömma för pengarna, så att säga :tummenupp

Nash, jag tror vem som helst här skulle kunna ta steg 1 minst 10ggr och fortfarande lära sig saker.

Utom jag då, som lärde mig allt direCkt!!111

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...