Gasturbinhoj = JETeskoj!

Gasturbin och kukrunkarmaskin.....är det bara jag som ser möjligheten till ett av mänsklighetens största framsteg inom sexleksaksteknologin???:D

Skulle du stoppa picken i en mekanisk hand som skakar fram 20 000 rpm (runk per minut)?...:va :3freak :7peta Själv hade jag varit för rädd att få kuken avsliten...:D

Hörru Johansson, hur går det?

Sitter här i den östra rikshalvan (Finland) och följer bygget med stort intresse. Skriv gärna en rad om framgångar eller motgångar den senaste veckan. Hur går det med bygget av själva ramen?

Är väldigt imponerad av dina kunskaper! Går det få praktikplats som 27-åring? :tungan

Lycka till!

Jag glömde visst svara på frågan om ramen, det går inte göra mer på den innan jag har motorn klar då den bakre delen av ramen måste byggas efter växellådan och vinkelväxeln på motorn. Att jag gjorde så här pass mycket var mest för att ha något att sitta och torrbryta på i vinter.:)

Jag hämtade förresten en 2x15 liters dyktub idag så jag kommer inte ha någon brist på luft vid nästa provstart!:tummenupp

JU-01630.jpg

Jag glömde visst svara på frågan om ramen, det går inte göra mer på den innan jag har motorn klar då den bakre delen av ramen måste byggas efter växellådan och vinkelväxeln på motorn. Att jag gjorde så här pass mycket var mest för att ha något att sitta och torrbryta på i vinter.:)

Jag hämtade förresten en 2x15 liters dyktub idag så jag kommer inte ha någon brist på luft vid nästa provstart!:tummenupp

JU-01630.jpg

9000liter luft, 300bar.. :tummenupp . inte sugen att motera dom på en spark för att sedan slå av kranarna:D:D

9000liter luft, 300bar.. :tummenupp . inte sugen att motera dom på en spark för att sedan slå av kranarna:D:D

Bara 200bars-tuber tyvärr, det blir nog inte speciellt spännande då luft har såpass låg densitet. Fyllda med 10 liter vatten och sen laddade med 200bar däremot...:)

Du får väl hänga med till England och 200mph-klubbens farttävlingar när det blir av, vi är ju några här (lahi bl.a.) som är sugna på att packa in oss i en racebuss och ta färjan när alla har något att köra med.:tummenupp

200 Klubben

Bara 200bars-tuber tyvärr, det blir nog inte speciellt spännande då luft har såpass låg densitet. Fyllda med 10 liter vatten och sen laddade med 200bar däremot...:)

Du får väl hänga med till England och 200mph-klubbens farttävlingar när det blir av, vi är ju några här (lahi bl.a.) som är sugna på att packa in oss i en racebuss och ta färjan när alla har något att köra med.:tummenupp

:banana Ja e självklart på :banana

BusPelle:tummenupp

0.8mm låstråd så sikta på ungefär ett varv per milimeter, det blir bra. Tänk på att tajta till starten genom att köra ett "ärevarv" genom att göra en "Tunnelroll" med låstrådstången innan du avslutar eller kör igenom skruvskallen. När du jobbar med tråden så titta på hur småtjejerna flätar men ta bort en tråd så är du hemma, man jobbar över-under med trådarna omväxlande. Tänker du låsa mer än en skruv åt gången så tänk på att vända rotationsriktning på tvinningen. Tanken är att den tråd som går utanpå skruvskallen skall hållas ned med hjälp av tråden som går igenom skallen.

Om en skruv vill lossa så skall låstråden sträva efter att dra åt en annan skruv eller spännas.

http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/0/99c827db9baac81b86256b4500596c4e/$FILE/Chapter%2007.pdf

/Kompisen

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...