Gasturbinhoj = JETeskoj!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Gasturbin och kukrunkarmaskin.....är det bara jag som ser möjligheten till ett av mänsklighetens största framsteg inom sexleksaksteknologin???:D

Skulle du stoppa picken i en mekanisk hand som skakar fram 20 000 rpm (runk per minut)?...:va :3freak :7peta Själv hade jag varit för rädd att få kuken avsliten...:D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hörru Johansson, hur går det?

Sitter här i den östra rikshalvan (Finland) och följer bygget med stort intresse. Skriv gärna en rad om framgångar eller motgångar den senaste veckan. Hur går det med bygget av själva ramen?

Är väldigt imponerad av dina kunskaper! Går det få praktikplats som 27-åring? :tungan

Lycka till!

Jag glömde visst svara på frågan om ramen, det går inte göra mer på den innan jag har motorn klar då den bakre delen av ramen måste byggas efter växellådan och vinkelväxeln på motorn. Att jag gjorde så här pass mycket var mest för att ha något att sitta och torrbryta på i vinter.:)

Jag hämtade förresten en 2x15 liters dyktub idag så jag kommer inte ha någon brist på luft vid nästa provstart!:tummenupp

JU-01630.jpg
 

eljonko

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2011
Ort
övik
Hoj
zx10r-såld,cr250, vill ha en turbo hoj!!
Jag glömde visst svara på frågan om ramen, det går inte göra mer på den innan jag har motorn klar då den bakre delen av ramen måste byggas efter växellådan och vinkelväxeln på motorn. Att jag gjorde så här pass mycket var mest för att ha något att sitta och torrbryta på i vinter.:)

Jag hämtade förresten en 2x15 liters dyktub idag så jag kommer inte ha någon brist på luft vid nästa provstart!:tummenupp

JU-01630.jpg

9000liter luft, 300bar.. :tummenupp . inte sugen att motera dom på en spark för att sedan slå av kranarna:D:D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
9000liter luft, 300bar.. :tummenupp . inte sugen att motera dom på en spark för att sedan slå av kranarna:D:D

Bara 200bars-tuber tyvärr, det blir nog inte speciellt spännande då luft har såpass låg densitet. Fyllda med 10 liter vatten och sen laddade med 200bar däremot...:)


Du får väl hänga med till England och 200mph-klubbens farttävlingar när det blir av, vi är ju några här (lahi bl.a.) som är sugna på att packa in oss i en racebuss och ta färjan när alla har något att köra med.:tummenupp
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
200 Klubben

Bara 200bars-tuber tyvärr, det blir nog inte speciellt spännande då luft har såpass låg densitet. Fyllda med 10 liter vatten och sen laddade med 200bar däremot...:)



Du får väl hänga med till England och 200mph-klubbens farttävlingar när det blir av, vi är ju några här (lahi bl.a.) som är sugna på att packa in oss i en racebuss och ta färjan när alla har något att köra med.:tummenupp

:banana Ja e självklart på :banana

BusPelle:tummenupp
 

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
0.8mm låstråd så sikta på ungefär ett varv per milimeter, det blir bra. Tänk på att tajta till starten genom att köra ett "ärevarv" genom att göra en "Tunnelroll" med låstrådstången innan du avslutar eller kör igenom skruvskallen. När du jobbar med tråden så titta på hur småtjejerna flätar men ta bort en tråd så är du hemma, man jobbar över-under med trådarna omväxlande. Tänker du låsa mer än en skruv åt gången så tänk på att vända rotationsriktning på tvinningen. Tanken är att den tråd som går utanpå skruvskallen skall hållas ned med hjälp av tråden som går igenom skallen.

Om en skruv vill lossa så skall låstråden sträva efter att dra åt en annan skruv eller spännas.

http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/0/99c827db9baac81b86256b4500596c4e/$FILE/Chapter%2007.pdf

/Kompisen
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top