Gasturbinhoj = JETeskoj!

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Nu ska inte naja snäppfästena? Det klär ju vibrera en del :gnissla
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Vibrerar motorn så pass att spännena går upp har jag allvarliga problem, är rotorn korrekt balanserad ska jag kunna ställa en femkrona på högkant på motorn är den är igång.

du har helt rätt (givetvis), det är bara jag som inte tänker före jag skriver :huvet
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Idag fick jag ett efterlängtat paket på posten, nämligen en framskärm för landspeed-hojar! :banana

Den är byggd för att passa USD-gaffeln från GSXR750 så förhoppningsvis behöver jag inte kapa allt för mycket i den, lite trimning blir det ändå eftersom den tar i frontkåpan just nu så jag kan inte provmontera den.

JU-01623.jpg


Den ser ut som en mindre fiskebåt i jämförelse med originalskärmen men när den väl sitter på plats på hojen smälter den antagligen in lite bättre.

(inga dumma skämt om att den kommer smälta av strålningsvärmen tack...:gnissla)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag fick jag ett efterlängtat paket på posten, nämligen en framskärm för landspeed-hojar! :banana

Den är byggd för att passa USD-gaffeln från GSXR750 så förhoppningsvis behöver jag inte kapa allt för mycket i den, lite trimning blir det ändå eftersom den tar i frontkåpan just nu så jag kan inte provmontera den.

Den ser ut som en mindre fiskebåt i jämförelse med originalskärmen men när den väl sitter på plats på hojen smälter den antagligen in lite bättre.

(inga dumma skämt om att den kommer smälta av strålningsvärmen tack...:gnissla)

Aha, andra skämt sa du dock inget om!:D

Närå, tror den kommer passa bra. Om inte annat behöver du ju varken ta med dig tält eller badkar till Bonneville, framskärmen kan figurera som bådadera!:)

Du får dock passa dig och göra noggranna kontroller innan du drar, du vill ju inte ha med dig några illegala utvandrare/invandrare i skärmen...:gnissla
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Alltså, ..sorry för spam. Men kändes som att detta hade alldeles för mkt gemensamt med denna tråden/trådskaparen för att hålla inne med:

Definitionen för spam är enligt Johanssons Stora Ordbok "Icke reaktionsdriftsrelaterat svammel" så du kan sova lugnt Zoidberg.:tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Idag fick jag ett efterlängtat paket på posten, nämligen en framskärm för landspeed-hojar! :banana

Den är byggd för att passa USD-gaffeln från GSXR750 så förhoppningsvis behöver jag inte kapa allt för mycket i den, lite trimning blir det ändå eftersom den tar i frontkåpan just nu så jag kan inte provmontera den.

JU-01623.jpg


Den ser ut som en mindre fiskebåt i jämförelse med originalskärmen men när den väl sitter på plats på hojen smälter den antagligen in lite bättre.

(inga dumma skämt om att den kommer smälta av strålningsvärmen tack...:gnissla)

Så mycket färg finns inte.....:D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ge fan i att ignorera mina inlägg bara sådär:mad:

Tände vi till lite nu eller?:va

Puckens lustighet svarade jag på eftersom vi är uppe i en diskussion utanför forumet om lackering och Zoidbergs inlägg var det lite substans i, du brukar däremot mest skriva saker som jag inte riktigt vet hur jag ska svara på. Inget fel med såna men det är lite magstarkt att kräva respons på varje "bygg då!!:mad:"-inlägg.

Jag är för bövelen 30 snart och orkar inte med chatt-tempot ni småpruttare har på internätet!:)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Inte alls, kände mig bara lite ignorerad sisådär...:gråta
Vafan, än är du ung! Bara att inse, det är inte åldern som börjar krypa ifatt dig. Det är intranätlatheten:D Seså pojkspoling, vila får du göra i graven:7peta :tummenupp

För övrigt har jag inte sagt "bygg då" på länge, däremot vill jag ha någon form av dialog om hur fruktansvärt stor din nya framskärm är;)

Den dialogen får du väl ha med resten av mobben, hackkycklingen får väl inte vara med i den heller?:)
 

eljonko

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2011
Ort
övik
Hoj
zx10r-såld,cr250, vill ha en turbo hoj!!
tja, Tänker du satsa på en körning i Bonneville med detta blivande montster.
Jag säger go for it,,,, :tummenupp:
Ps: snygg skärm, påminner om min badtunna:hihi
imponerad av ditt kunnande:yoparty:yoparty
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hackkycklingen måste väl få försvara sig? ;)

Meningen är liksom att du ska tända till(baka), och medelst den riktade ilskan uträtta storverk!
Finns väl ingen mening i att hetsa någon som inte blir upphetsad?:va
Jag medger att det till viss (läs stor) del är för min egen höga vinnings skull, ety det önskade resultatet är att du i ren stridshets går ut i verkstan och utför en veckas jobb på blott ett par timmar. Mest för att motbevisa pöbeln och visa vad du går för. Varför? För så får vi updates i samma takt det tar oss att läsa dem:tuttar

I övrigt beror det väl mest på att jag (troligen) är yngst i sammanhanget. Jag menar, hur skulle jag annars hävda mig bland er veteraner och titaner annat än genom att vara mest högljudd?:va varför tror du att jag spelar Säckpipa liksom?:D så bli sur (motiverad) och sätt igång och bygg, istället för att kalla mig för fis!:fatta!

Såna där baitningar tar dåligt på mig nuförtiden, man blir så harmonisk och tillfreds med världsaltet när man runkar 4-5 gånger i veckan. :småbarnsförälder

Inte behöver du hävda dig heller, du har ju fler järn i elden än Ockelbos bysmed så det är väl hellre den stora massan retta-åkare med slipon och noll koll som ska försöka impa på dig.

Så upp med hakan, lillfisen!:D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Aerodynamiskt korrekta framskärmar ser seriöst ut.
Märks att man offrat estetiken för fart.
Det gillar jag.

Tyvärr är det ju svårt att kombinera utseende och funktion i såna här fall, och då är det ju inte så svårt att välja vad man ska välja.:)

Å andra sidan är ju funktion ofta rätt snyggt i sig.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top