Gasturbinhoj = JETeskoj!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vi håller på klura ut nåt bra matställe till ikväll, pubkäk och kina går bort. Nåt tips?

Texas longhorn burgers and deil på Hantverkargatan.
Krypavstånd från ert boende !
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Posten har världens problem just nu med paket tydligen en skanning av adresslappen som ska skapa avin. Hade ett paket från tyskland som åkt jojo. DHL dumpar paketet hos posten o sen sket det sig, när jag började spåra efter 2 veckor var det redan på väg tillbaka. Adressen på paketet var rätt men avin hamnade någon annan stans...
:huvet
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Damerna bestämde att det var dags att göra kväll nu så det blev ingen ölsväng ikväll... :pensionär
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Stackars käre imbecillo!
Texas longhorns signum är ju feta steakes på grillen med schyssta såser o pommes. Du hade blitt sket nöjd!:gnissla
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Stackars käre imbecillo!
Texas longhorns signum är ju feta steakes på grillen med schyssta såser o pommes. Du hade blitt sket nöjd!:gnissla

Inte på burgers and deli, där är det burgare och lättare mat som gäller, dessutom finns det mycket bättre kötthak i stan. Texas är helt ok och troligen bäst i de flesta städer dom är etablerade i men i Stockholm är dom medelmåttiga.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Inte på burgers and deli, där är det burgare och lättare mat som gäller, dessutom finns det mycket bättre kötthak i stan. Texas är helt ok och troligen bäst i de flesta städer dom är etablerade i men i Stockholm är dom medelmåttiga.

Det är möjligt, men jag har haft ovannämda man på middag några ggr och jag vet att det är inte "the sliding cube" som avgör om det blir tumme upp eller tumme ner.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hur som så hoppas jag att byggherren hade en trevlig vistelse i Hufvudstaden och är nu utvilad och full av energi till hojen.

Kort och gott:
Skit i maten och börja bygg :)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Oh ja, kul att åka dit och ännu roligare att åka hem igen.

På torsdag ska jag lämna in turbinaxeln på balansering på Turbotech och när jag får tillbaka den kan jag börja sätta ihop motorn igen!:tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Här har det inte hänt mycket senaste tiden, jobb på annan ort och en pilsnerresa till Åre med hela kamratgänget har gjort att det inte blivit mycket tid över till skruvning. Brukshojen har knuffats in i värmen för att göras körduglig inför sommaren så nu är det ännu mindre plats i verkstaden...:)



Jag har i alla fall skaffat en påse med AN-pluggar så jag slipper oroa mig för att få in skit i ledningarna när jag har hojen isärtagen, dessutom köpte jag två JIC 9/16" stålkopplingar som efter lite massage i svarven blev till finfina returoljeanslutningar.



Här sitter dom på plats, ljusår bättre än de gamla anslutningarna som knappt gick dra åt något alls.



Jag var förresten förbi Turbotech i torsdags för att lämna in turbinaxeln, tyvärr så hade dom fått fel lagersatser så det kommer dröja lite till innan dom kan balansera bitarna. Idag postade jag i alla fall iväg kompressorspacern till dom som jag fick tillbaka av Lars-E i helgen så nu är det bara att vänta och se.:tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Tänkte nästan ringa o höra om du blåst bort. Hörde på nyheterna att det ruskat till ordentligt hos dig.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jodu, pratade med morsan idag och det låter som hela gallringen jag och bror gjorde i våras ligger som plockepinn uppe på hygget. Helvete....:mad:
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kuken... : mad
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top