Gasturbinhoj = JETeskoj!

Äntligen! Efter nära 4000 inlägg av mestadels idioter kom det ett inlägg av nån som du faktiskt kan ha hjälp av!!

Nu är ju motorn i och för sig redan byggd så det blir ju som det blir, men det ska ändå bli intressant att se hur väl de beräknade värdena stämmer mot de jag mäter fram när hojen är i ordning.

Dessutom kan jag leka med olika saker som övervarv och högre temperaturer i programmet och se vad det ger för effekt utan att behöva göra som vanligt och testa i verkligheten först...:)

Kvällens jobb förresten, nu sitter snurrorna på plats!:banana

Helvete vilken läskig mackapär det där blir. Det bästa jag kan säga om säkerheten på den där är att det iaf är minimal risk att klämmas fast i vraket.

Jag började på med efterbrännkammaren till sparken ikväll, 13.5cm jetdysa är en aning respektingivande! :Bugar

Det ska bli spännande att höra hur nya motorn kommer låta på full makaron, med tanke på att den gamla lät så det skar i kraniet trots proppar och kåpor borde det bli intressant.:)

Annars har dagen gått i julpysslets tecken, fästmön har nån pepparkakshus-tävling på jobbet så jag och äldstjäntan snidade ihop ett åt henne.

Tjo!

Kommer du att kunna variera utloppsarean vid EBK-eldning eller räknar du med att ha såpass mycket pumpmarginal att kompressorerna tål tryckökningen?

Kommer du att kunna variera utloppsarean vid EBK-eldning eller räknar du med att ha såpass mycket pumpmarginal att kompressorerna tål tryckökningen?

Dysan är beräknad för att hålla motorn på 750°C TOT med EBK:n tänd, och vi kommer inte köra motorn utan EBK annat än på tomgång innan starten så någon variabel dysa behövs inte.

Det kanske är läge o vaddera sparken på undersidan.
...?

..Jo, om det blir som vanligt att ni måst ligga under den o skruva medans ni super:hihi

Tror det blir lite lugnare på suparfronten i år, känns som bäst att ha andrechauffören körbar ifall något skulle hända. Det börjar bli lite för mycket att åka med för att ta det med en klackspark som tidigare år...:gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT