Gasturbinhoj = JETeskoj!

Kanske vore något att skaffa sån där värmetålig filt som används till avgashus-huvor på turboaggregat och isolera mellanrummet med?

Jag bara spånar återigen, men finns det inte en viss risk för värmeutveckling i maskineriet även frånsett själva jetlågan? Jag menar, du har mekaniska delar, i kontakt med varandra, roterandes i hög hastighet... Ifall du då isolerar så kanske du stänger in den värme som eventuellt kan skapas på andra ställen, vilket kanske inte vore bra... Satsar du däremot på ett system som leder bort värmen får du ju kylning överallt och riskerar därmed inte att isolera in värme någonstans. Fast värmeutvecklingen i andra delar kanske är så minimal att det viktigaste är att se till att övriga delar hålla skilda från de heta avgaserna varpå isolering plötsligt inte låter så dumt... Du har säkert tänkt igenom de olika möjligheterna redan :)

måste bara säga att denna byggtråden är överlägset höjdpunkten på hela sporthoj!

Nämen lugna ner dig nu, har du helt missat Vad säger ni Killar????:7peta

Du har säkert tänkt igenom de olika möjligheterna redan :)

Inte alls, jag tar problemen allt eftersom dom kommer. Det är nog så påfrestande för min arma träskalle, hade jag försökt planera allt i minsta detalj i förväg skulle den nog imploderat...:)

Jamenvafan, maskinporr eller vanlig porr liksom??:va Vanlig porr vimlar det ju av på nätet, finns att nå på ett par knapptrycks avstånd. Hur spännande är det på en skala? Den här tråden med all mekanikerotik däremot, den är sällsynt=spännande=... ;)

JU-01931.jpg

Jag rekomenderar att du trådlåser klammorna när det blir skarp läge.
Inte avanligt att klamskruvar går av vid värmeutveckling.

JU-01934.jpg

Tjipp!:)[/QUOTE]

Jamenvafan, maskinporr eller vanlig porr liksom??:va Vanlig porr vimlar det ju av på nätet, finns att nå på ett par knapptrycks avstånd. Hur spännande är det på en skala? Den här tråden med all mekanikerotik däremot, den är sällsynt=spännande=... ;)

Huvudsaken du inte sitter och smygrunkar framför nåt kort på undertecknad i en avslöjande pose så är jag nöjd, whatever som håller din båt flytande liksom.:tummenupp

JU-01931.jpg

Jag rekomenderar att du trådlåser klammorna när det blir skarp läge.
Inte avanligt att klamskruvar går av vid värmeutveckling.

Kanontips, tackar för det! Vad exakt är det som går av på dom, gängdelen eller?

Tvååringar är roliga förresten, för 30 sekunder sedan frågade fästmön Ella vart jag hade varit idag. På jobbet va?

-"Nääää pappa jobba idag. Pappa dricka öööl!" :rofl

Hoppas för faen att hon inte drar den historien på dagis imorrn...:gnissla

Kanontips, tackar för det! Vad exakt är det som går av på dom, gängdelen ell
[/QUOTE]
De brukar gå av vid övergång gänga/ ogängad del.
Jobbat en hel del på flygplansfabriken i Sverige:)

http://www.tpub.com/air/2-8.htm

Finns bild på låsning med tråd.

Last edited:
Huvudsaken du inte sitter och smygrunkar framför nåt kort på undertecknad i en avslöjande pose så är jag nöjd, whatever som håller din båt flytande liksom.:tummenupp

Oroa sig inte, du är inte min typ :hihi

Raketmotorn blev för övrigt klar för provstart i måndags, polaren byggde fästen på ett traktorflak medan jag stod vid svarven och nötte kraftturbin.

MR-1000160.jpg

Som Olov så tjusigt demonstrerar kommer vi ha en lina för att öppna ventilerna och en annan för att stänga ifall det skulle behövas, ifall inte motorn vill tända är det fint att kunna stänga och testa igen istället för att blåsa ut lustgas för en femhundring i onödan.

MR-1000162.jpg

Som sagt, håll tummarna på söndag för då smäller det!:yoparty

Fett!!! :) Jag håller tummarna för att det inte smäller utan brinner hyfsat kontrollerat med lite tryck i bitarna :banana

Håller alla tummar och tår!:tummenupp :banana

Visst blir det film, en tre fyra HD-kameror och en höghastighetskamera kommer fånga varenda flisa av bränsletankarna när dom sprids ut över nejderna.:D

Skall ni montera dit någon sorts extrasystem som komplement till snörena?

Nä, helst hade jag skippat snörena helt och kört med högtryckssolenoider kopplade till samma dator som lastcellen loggar mot men man är ju snål också. Ifall det visar sig funka kommer jag förmodligen bygga en lite seriösare testanläggning men tills dess får snörena räcka.

T minus två dagar:banana

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...