Gasturbinhoj = JETeskoj!

Grym kvalite´ på dina bilder måste jag säga.
kan du förklara för en oinvigd, vad det är för hemgjort verktyg?
 
Grym kvalite´ på dina bilder måste jag säga.
kan du förklara för en oinvigd, vad det är för hemgjort verktyg?

Tack tack, inte ens en klåpare som jag lyckas misslyckas helt med en Nikon D3000.:)

Det är ett hempulat ursvarvningsverktyg som användes för att fräsa en oljesump inuti lagerhuset, jag ska på Biltema till helgen och köpa en sån där returpump som Lahi har på sin hoj och använda den till att suga ut oljan ur sumpen.

JU-01-1031.jpg


JU-01-108.jpg
 
Tack tack, inte ens en klåpare som jag lyckas misslyckas helt med en Nikon D3000.:)

Det är ett hempulat ursvarvningsverktyg som användes för att fräsa en oljesump inuti lagerhuset, jag ska på Biltema till helgen och köpa en sån där returpump som Lahi har på sin hoj och använda den till att suga ut oljan ur sumpen.

JU-01-1031.jpg


JU-01-108.jpg

Hempulat, nehä du skojar?

Jag har ju ett paket som ska till ö-sund ska jag lägga i en sån pump när jag ändå gör mig till, för en femhunka?
 
Jag har ju ett paket som ska till ö-sund ska jag lägga i en sån pump när jag ändå gör mig till, för en femhunka?

En sån här menar du?

(serious mode ON: Jag tror jag hoppar det, måste lägga slantarna på gasturbinen nu och jag har ingen användning av en på ett bra tag ändå känns det som.)
 

Bifogat

  • Old_penis_pump_p.718.jpg
    Old_penis_pump_p.718.jpg
    230 KB · Visningar: 228
Blev lite småplock idag, borrade oljereturen i lagerhuset och fräste ur en ficka i diffusorplattan så banjokopplingen till oljeanslutningen går fri.

JU-01-111.jpg


JU-01-112.jpg


JU-01-114.jpg


JU-01-117.jpg
 
Jag fick ett paket från Elffors idag med NGV-skenorna och en returoljepump, jag lyfter på hatten och tackar!

JU-01-118.jpg


Sen hade vi lite skoj på kvällskvisten, garagegrannen hade bytt hjul på sina inlines så han passade på att montera dom gamla på depåsparken.

Jag åkte ut och provkörde lite och förutom en rejäl highsider med efterföljande krash i 50km/h så lyckades jag skrämma ett pizzabud och några promenerande par och det lär ha fuktat till rejält i brallorna på två bruttor som jag brakade förbi.:tuttar

[YOUTUBE-ID]8EmE6r_bSRk[/YOUTUBE-ID]
 
Nu MÅSTE det bli en ny Åsa-nisse serie. Men flyttad till nordliga breddgrader istället. Själva Nisse är ju självskriven:D Nån klabbis kan ju inte va svår att hitta i det gänget heller:yoparty
 
Sen hade vi lite skoj på kvällskvisten, garagegrannen hade bytt hjul på sina inlines så han passade på att montera dom gamla på depåsparken.

Jag åkte ut och provkörde lite och förutom en rejäl highsider med efterföljande krash i 50km/h så lyckades jag skrämma ett pizzabud och några promenerande par och det lär ha fuktat till rejält i brallorna på två bruttor som jag brakade förbi.:tuttar

[YOUTUBE-ID]8EmE6r_bSRk[/YOUTUBE-ID]

:rofl :rofl
 
Nu MÅSTE det bli en ny Åsa-nisse serie. Men flyttad till nordliga breddgrader istället. Själva Nisse är ju självskriven:D Nån klabbis kan ju inte va svår att hitta i det gänget heller:yoparty

Det kommer behövas lite ombyggnation av depåsparken i vinter för att få den lite mer lättsvängd, skulle jag ta en sväng ner på stan som den är nu måste jag åka rätt över rondellerna och det är väl inte riktigt bra alla gånger...:D
 
Går den inte bygga om med nån form av styre istället för den traditionella sparkstyrningen?

Nej nej nej, då är det ju ingen spark längre.:mattias

Jag tänkte mer på att bygga om så man lyfter drivhjulet med spaken istället för att släppa remspänningen som det är nu, det är drivhjulet som gör sparken så förbannat trögstyrd.

Med hjulet i luften går det lätt att kränga sig genom rondeller och tvära kurvor och sen när jag behöver en power-boost släpper jag ner hjulet och fuckyou-burnoutar 200m så snuTtarNa svimmar av röken!:yoparty:yoparty:yoparty

Grymt cool spark :tummenupp

Tack tack, du har precis smörat till dig en provkörning i Funäsdalen till vintern.:)
 
Nu är det planerat och klart vad som kommer hända till veckan, förutsatt att jag överlever bröllopet på lördag. :gnissla

Jag blir gräsänkling i dagarna tre och har tänkt passa på att få så mycket som möjligt gjort på motorn, så med lite flyt hinner jag bygga klart lagringen och oljetillförseln så jag kan provspinna rotorn med tryckluft.

Det är en av milstenarna i projektet så hittills håller jag god fart med bygget.:)
 
Garagegrannen provkörde i helgen och drog till med en ännu värre krasch än den jag fick till, det rann ut en del blod ur karln. Det är ingen smickrande statistik på depåsparken än så länge, omkullkörning varenda gång...:D

Idag gjorde jag oljeledningen till lagren, min nya tigsvets har kommit så nu är jag glad igen. Första bilden är på returoljekanalen till det bakre glidlagret.

JU-01-120.jpg


JU-01-124.jpg


JU-01-125.jpg


JU-01-126.jpg
 
Vi byggde en ny och betydligt bättre smältugn i tisdags och gjöt ett råämne till kompressorhöljet för gasturbinen av losskapade delar från en lastbilsfälg, gick finfint så det ska bli spännande att spänna upp biten i svarven och se hur den ser ut under ytan.:tummenupp

[YOUTUBE-ID]-EWH8PA4loo[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top