Gamla enstånkor

Jag har nästan exakt en sådan KTM. Fast med litet framhjul.
Smidig men hög hoj. Man vet när motorn är i gång i alla fall. Fast jag kan använda backpeglarna i alla fall faktiskt.
Jag vet att rasrisken är överhängande men jag fick den billigt (går illa, behöver en förgasarrengöring.....) och har kul så länge det varar. Försöker att inte varva den alltför mycket då det kanske gör att den håller lite längre.
 
Jag frågade en erfaren KTM ägare när jag hittade en billig kåtte (han har även haft andra märken), och han sa ungefär så här:
"Du kommer inte att kunna utnyttja den till 100% så varför inte köpa en japan som är tyngre och slöare, men som istället är hållbar och pålitlig"

Det ligger något i det...
 
Jag frågade en erfaren KTM ägare när jag hittade en billig kåtte (han har även haft andra märken), och han sa ungefär så här:
"Du kommer inte att kunna utnyttja den till 100% så varför inte köpa en japan som är tyngre och slöare, men som istället är hållbar och pålitlig"

Det ligger något i det...


Det där var ett bättre och mer nyanserat svar än mitt. *hattlyftarsmiley*
 
Tack till er som tagit er tid att svara!
Det blir nog att satsa på något japanskt istället. (Kanske någon Suzuki som det ofta blir när jag letar hoj)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top