Det är säsong -inget högt pris så ja tycker nån den är värd priset så säljs den fortDen här har jag bjudit på , men det är två köpare som betalar fullt pris utan prut redan. Såld efter några timmar utan prut alltså. Är det vad som gäller i år?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är säsong -inget högt pris så ja tycker nån den är värd priset så säljs den fortDen här har jag bjudit på , men det är två köpare som betalar fullt pris utan prut redan. Såld efter några timmar utan prut alltså. Är det vad som gäller i år?
Sånt har faktiskt hänt. En snubbe som bodde i **** ort som jag ringde på. Han sade: "ja visst inga problem - jag jobbar i *****. så jag kan ta de på släpet nästa helg. Bor man i Stockholm kan allt hända, många har faktiskt resor hit ibland.Ska han också köra hojen till dig eller hur funkar det
Tydligen, för snart är den såld till fullt pris. Jag försöker pruta på denna ointressanta skithoj, men det går inte . Det är sån fruktansvärt sug efter hojar så allt säljs direkt, oavsett pris. Våra vägar kommer snart fyllas av nästan okörbara skrutthojar från 1982, för de säljs fortare än de kommer ut på Blocket. Alla vill helt plötsligt ha en.Skynda dig Tammer innan Bosse kör ner från Överkalix och hämtar den. Han behöver väl en CB250 till nästa projekt med turbo OCH kompressor.
Ja smaken är olika. Kolla den eleganta lackeringen a lá ormskinn, den delikata ombyggnaden vid bakre fjädringen - läckert. Styret, solosadeln, de lindade avgasrören - vem kan motstå detta?Det är säsong -inget högt pris så ja tycker nån den är värd priset så säljs den fort
Jag tror att alla XR400 som såldes i Sverige såldes som e-reggade o sedan var det upp till köparen att krångla med att lv-regga den.Någon som vet om XR400R såldes som LV-reggade i Sverige eller bara e-reg?
Ja avgasbandage i all ära har jag också svårt för men annars tja den hade funkat helt klart även om inte hojtypen är nåt jag gillar så kan du ju i stort sett köpa kör över sommarn o sälj -det är ju inga jättesummor så då får man kompromissa på saker det går inte att hänga upp sig på saker som lackJa smaken är olika. Kolla den eleganta lackeringen a lá ormskinn, den delikata ombyggnaden vid bakre fjädringen - läckert. Styret, solosadeln, de lindade avgasrören - vem kan motstå detta?
Njae, ledordet är nog oftas "ha", inte "köra"....Tydligen, för snart är den såld till fullt pris. Jag försöker pruta på denna ointressanta skithoj, men det går inte . Det är sån fruktansvärt sug efter hojar så allt säljs direkt, oavsett pris. Våra vägar kommer snart fyllas av nästan okörbara skrutthojar från 1982, för de säljs fortare än de kommer ut på Blocket. Alla vill helt plötsligt ha en.
Aha det var så illa. Jag trodde det röda modellerna 2000+ var LV-reggade men såg en 2001 E-reg nyligen så blev tveksam. Så om man vill ha en är det bäst att leta i Tyskland om man inte har jättetur?Jag tror att alla XR400 som såldes i Sverige såldes som e-reggade o sedan var det upp till köparen att krångla med att lv-regga den.
I realiteten betyder det att majoriteten av alla XR400 är enbart e-reggade…
Sedan x antal år tillbaka så låter en e-reggad hoj inte sig lv-reggas bara så där utan det är i princip omöjligt.
När jag köpte min XR400 så var kravet att den skulle vara lv-reggad o jag har bara lyckats hitta gråimporterade cyklar som varit lv-reggade (såsom min).
Tydligen, för snart är den såld till fullt pris. Jag försöker pruta på denna ointressanta skithoj, men det går inte . Det är sån fruktansvärt sug efter hojar så allt säljs direkt, oavsett pris. Våra vägar kommer snart fyllas av nästan okörbara skrutthojar från 1982, för de säljs fortare än de kommer ut på Blocket. Alla vill helt plötsligt ha en.
Ja men någon har ju tagit hand om den åt dig sen -82. Klart den kostar lite då! ?Mycket pengar, men charmig
View attachment 471156
Det är antagligen problemet. Alla vill ha en hoj i garaget, det är jävligt häftigt att visa för grannarna. Inte många kör dem dock, men vem bryr sig? Lite trist för oss som vill köra dem, men inte kan konkurrera med alla "art directors", "applikationsutvecklare" och "GIG-managers" som drar in hundratusen i månaden, Hur kan en f d lagerarbetare konkurrera med detta? Hojarna försvinner innan vi kan betala och till priser vi inte kan konkurrera med.Njae, ledordet är nog oftas "ha", inte "köra"....
Japp, så är det.Aha det var så illa. Jag trodde det röda modellerna 2000+ var LV-reggade men såg en 2001 E-reg nyligen så blev tveksam. Så om man vill ha en är det bäst att leta i Tyskland om man inte har jättetur?

Hojarna försvinner innan vi kan betala och till priser vi inte kan konkurrera med.
Här är problemet att folk med feta plånböcker och noll intresse för hojåkande köper upp allt bara på två hjul för att det är så himla häftigt att ha en mc i garaget där ute på Lidingö. Helst en gammal offroad som visar att man är en riktigt tuff ökenräv som klarar all strapatser. Varför tror du hojar som är 40 år gamla har körts 2000 mil totalt..? De har kanske stått i garaget hos nån som gillar att ha en mc, men egentligen inte gillar att köra.Jag känner precis likadant med lyx-yatcher, dom kostar alltid mer än jag har råd med
Jag har en 650R som jag är väldigt nöjd med, funderar på att komplementera den med något mindre, (smidigare och inte lika soppatörstig) för skogen, typ 250/400R , men det verkar svårt om man inte vill fulköra en e-reggad hoj till skogen. Lite onödig lyx att ha 2 enduro kanske.Japp, så är det.
Hade bevakning på den modellen lääänge innan jag lyckades hitta mitt exemplar!
Fast ger du mig ett inihelvete-inte-går-motstå-bud på min så kanske du slipper åka till Tyskland….
![]()
Här är problemet att folk med feta plånböcker och noll intresse för hojåkande köper upp allt bara på två hjul för att det är så himla häftigt att ha en mc i garaget där ute på Lidingö. Helst en gammal offroad som visar att man är en riktigt tuff ökenräv som klarar all strapatser. Varför tror du hojar som är 40 år gamla har körts 2000 mil totalt..? De har kanske stått i garaget hos nån som gillar att ha en mc, men egentligen inte gillar att köra.
Men snälla ge dig nu jag orkar inte 

Det är väl bara jag som inte förstår varför en Yamaha XT 500 från 1979 är värd 75000kr, och en välskött Kawasaki KLE 500 nybesiktigad bara är värd 18 500 kr. Om det inte handlar om det något diffusa begreppet "samlarvärde" då. Skillnaden i körupplevelse eller användningsområde kan inte vara värd de felande 55.000kr
Gjorde samma resa som du funderar på.Jag har en 650R som jag är väldigt nöjd med, funderar på att komplementera den med något mindre, (smidigare och inte lika soppatörstig) för skogen, typ 250/400R , men det verkar svårt om man inte vill fulköra en e-reggad hoj till skogen. Lite onödig lyx att ha 2 enduro kanske.
Jämförelsen med Kawan var bara ett exempel, det finns flera storstånkor att välja på i tjugotusenkronorsklassen. Och de tester och recensioner jag läst om XT500 utmålar den som en stenkross, en tung och trött dinosaurie och en hopplös skakmaskin som ingen pallar mer än ett par mil i sadeln.Eh... Jo!
Du har inte kört någon av dem. Jag har ägt båda.
KLE är en dröghög, därtill i de flesta årsmodeller drabbad av 90-talets allra mest hysteriska färgsättning.
Pastell ska ju vara milt mot öga och sinne, men på något sätt har man lyckats bryta fram en slags neonpastell som inte bara är skrikig i sig själv - utan dessutom skär sig bigtime med sina kontrastfärger.
Just annonsen du länkade till var ett sent exemplar med en mildare färgsättning, men de flesta är off the chart RAL-mässigt. Ja, även enligt Pantone eller vilken skala man än hittar att jämföra med.
Kawasaki har verkligen landat i ett eget universum med KLE.
Nå, det värsta kan man plastidippa över tänkte jag, och drog hem en lågmilad, snorbillig KLE i en onämnbar turkos-rosa färgkrasch.
Visade sig att färgen var det lilla problemet.
Motorn är missen. Den hör inte hemma där.
Jag vet inte om den ens passar i ER-5, men i ett on off-roadchassi funkar den inte!
Den kräver varv, men ger ändå inte effekt. Svaret när man varvar är inte det traditionella arbetsvilliga "örn-örn" utan mer ett plågat skorrande. Maskinen lät så illa att jag var tvungen att klä av den direkt för att kolla motorfästena. Något måste vara löst!
Inte. Ingen anliggning heller, och eländesplasten satt som den skulle.
Hojen var både ljudgenerator och resonanslåda på en och samma gång - och därtill modellerad efter Louise Epsteins stuphuvud. Atonalt, disharmoniskt med fel sorts vibrato. En plåga att lyssna på vid varje varvtal - men låter mer och mer ju fortare man vill avsluta turen.
Stålsätta sig för att snabbt komma hem och stänga av, eller prolongera plågan på en lägre nivå...?
Tanken var att ha hojen som slänghoj när det varken är vinter eller vår, när det ligger salt kvar ute eller för vinterkörningarna som börjar här nere i saltsölet men forsätter upp i riktigt vinterklimat.
17" + 21" borgar för användbarhet. Trodde jag.
I praktiken är KLE 500 inte någon Dual purpose-motorcykel. Det kan däremot vara världens första No purpose-hoj.
Den fick gå. DireCkt. Det fanns noll glädje i hojen.
Jag undrar om inte just KLE 500 kan vara hojen som fått flest människor att sluta med MC?
Den ligger på par med regnsemester i tält - i östblocket, right up there med bästa kompisens dödskrasch.
XT 500 däremot är A package full of Sunshine.
En ikon som förändrade massor. En total fullträff i alla aspekter.
Kondenserad körglädje. Njutbar nytta. Förfinad förstr
Du ställer KLE 500 mot XT 500 som om dom vore jämförbara storheter.
Ha!
Jag kan berätta för dig att i uppställningen renoverad XT för 75' eller knappt inkörd KLE för 18' så är det faktiskt Kawasakin som är överprisad.
Men, man måste ha kört dem båda för att förstå.
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|