Gamla enstånkor

Vad är det mellan stockholm och örebro? 20 mil?
2 timmar buss och 2 timmar hoj hem?

Man kan ju inte förvänta sig att säljarna ska stå utanför tomtgränsen.
Tammer förväntar sig uppenbarligen att han ska kunna köpa en hoj långt under marknadsvärdet och att han dessutom ska få den hemlevererad. Troligtvis ska man ha med sig en smörgåstårta också som tack för att han förbarmat sig över ens hoj.

Hittar man ingen hoj av önskad typ till det pris man är villig att betala så bör man antingen börja leta efter en annan hojtyp eller höja budgeten. Att det ska vara så svårt för vissa att fatta övergår mitt förstånd.
 
Tammer förväntar sig uppenbarligen att han ska kunna köpa en hoj långt under marknadsvärdet och att han dessutom ska få den hemlevererad. Troligtvis ska man ha med sig en smörgåstårta också som tack för att han förbarmat sig över ens hoj.

Hittar man ingen hoj av önskad typ till det pris man är villig att betala så bör man antingen börja leta efter en annan hojtyp eller höja budgeten. Att det ska vara så svårt för vissa att fatta övergår mitt förstånd.
Problemet är att alla hojar inom 20 mil från Stockholm kostar en halv gång mer än i resten av landet. Jävligt surt att betala det. Jag vill ha en 1 till 2 cyl hoj, bes.fri från tidigt 80-tal, inom tio mil från Stockholm. Ska det vara så jävla svårt..? Min gamla Honda cb400 gav tyvärr upp totalt förra året, och nu vill jag ha ett liknande att åka med. Helst en sr 125/250/400, cb125, ed, men sånt finns inte längre. Savage 650, Virago 250/535 o d är också ok - finns inte heller. Letar nu desperat cb250 od, riktigt trista hojar - finns inte heller. Eller kostar 15000kr eller mer.
 
Ska han också köra hojen till dig eller hur funkar det
Sånt har faktiskt hänt. En snubbe som bodde i **** ort som jag ringde på. Han sade: "ja visst inga problem - jag jobbar i *****. så jag kan ta de på släpet nästa helg. Bor man i Stockholm kan allt hända, många har faktiskt resor hit ibland.
 
Skynda dig Tammer innan Bosse kör ner från Överkalix och hämtar den. Han behöver väl en CB250 till nästa projekt med turbo OCH kompressor.
Tydligen, för snart är den såld till fullt pris. Jag försöker pruta på denna ointressanta skithoj, men det går inte . Det är sån fruktansvärt sug efter hojar så allt säljs direkt, oavsett pris. Våra vägar kommer snart fyllas av nästan okörbara skrutthojar från 1982, för de säljs fortare än de kommer ut på Blocket. Alla vill helt plötsligt ha en.
 
Någon som vet om XR400R såldes som LV-reggade i Sverige eller bara e-reg?
Jag tror att alla XR400 som såldes i Sverige såldes som e-reggade o sedan var det upp till köparen att krångla med att lv-regga den.
I realiteten betyder det att majoriteten av alla XR400 är enbart e-reggade…
Sedan x antal år tillbaka så låter en e-reggad hoj inte sig lv-reggas bara så där utan det är i princip omöjligt.
När jag köpte min XR400 så var kravet att den skulle vara lv-reggad o jag har bara lyckats hitta gråimporterade cyklar som varit lv-reggade (såsom min).
 
Ja smaken är olika. Kolla den eleganta lackeringen a lá ormskinn, den delikata ombyggnaden vid bakre fjädringen - läckert. Styret, solosadeln, de lindade avgasrören - vem kan motstå detta?
Ja avgasbandage i all ära har jag också svårt för men annars tja den hade funkat helt klart även om inte hojtypen är nåt jag gillar så kan du ju i stort sett köpa kör över sommarn o sälj -det är ju inga jättesummor så då får man kompromissa på saker det går inte att hänga upp sig på saker som lack
 
Tydligen, för snart är den såld till fullt pris. Jag försöker pruta på denna ointressanta skithoj, men det går inte . Det är sån fruktansvärt sug efter hojar så allt säljs direkt, oavsett pris. Våra vägar kommer snart fyllas av nästan okörbara skrutthojar från 1982, för de säljs fortare än de kommer ut på Blocket. Alla vill helt plötsligt ha en.
Njae, ledordet är nog oftas "ha", inte "köra"....
 
Jag tror att alla XR400 som såldes i Sverige såldes som e-reggade o sedan var det upp till köparen att krångla med att lv-regga den.
I realiteten betyder det att majoriteten av alla XR400 är enbart e-reggade…
Sedan x antal år tillbaka så låter en e-reggad hoj inte sig lv-reggas bara så där utan det är i princip omöjligt.
När jag köpte min XR400 så var kravet att den skulle vara lv-reggad o jag har bara lyckats hitta gråimporterade cyklar som varit lv-reggade (såsom min).
Aha det var så illa. Jag trodde det röda modellerna 2000+ var LV-reggade men såg en 2001 E-reg nyligen så blev tveksam. Så om man vill ha en är det bäst att leta i Tyskland om man inte har jättetur?
 
Tydligen, för snart är den såld till fullt pris. Jag försöker pruta på denna ointressanta skithoj, men det går inte . Det är sån fruktansvärt sug efter hojar så allt säljs direkt, oavsett pris. Våra vägar kommer snart fyllas av nästan okörbara skrutthojar från 1982, för de säljs fortare än de kommer ut på Blocket. Alla vill helt plötsligt ha en.

Ja tydligen vill ju du hemskt gärna ha en i alla fall, och då får du antingen betala begärt pris, eller sluta klaga på att du inte får köpa någon för dina skambud.
 
Njae, ledordet är nog oftas "ha", inte "köra"....
Det är antagligen problemet. Alla vill ha en hoj i garaget, det är jävligt häftigt att visa för grannarna. Inte många kör dem dock, men vem bryr sig? Lite trist för oss som vill köra dem, men inte kan konkurrera med alla "art directors", "applikationsutvecklare" och "GIG-managers" som drar in hundratusen i månaden, Hur kan en f d lagerarbetare konkurrera med detta? Hojarna försvinner innan vi kan betala och till priser vi inte kan konkurrera med.
 
Aha det var så illa. Jag trodde det röda modellerna 2000+ var LV-reggade men såg en 2001 E-reg nyligen så blev tveksam. Så om man vill ha en är det bäst att leta i Tyskland om man inte har jättetur?
Japp, så är det.
Hade bevakning på den modellen lääänge innan jag lyckades hitta mitt exemplar!
Fast ger du mig ett inihelvete-inte-går-motstå-bud på min så kanske du slipper åka till Tyskland….
:jäs
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top