hannuse
När resan är målet
Det är ju en Yamaha, så...Jag har också svårt att se att någon som samlar på motorcyklar skulle köpa den.
Vad har man då för tanke bakom samlingen? Hojar ingen minns?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju en Yamaha, så...Jag har också svårt att se att någon som samlar på motorcyklar skulle köpa den.
Vad har man då för tanke bakom samlingen? Hojar ingen minns?
Nej T-man, nu får du hejda dig (igen) i form av att jämföra saker utan relevansFörmodligen påminner de om gamla engelska hojar, där det hela började en gång. BSA, Matchless o d var väl ofta encylindriga en gång i tiden. Antagligen är sådana hojar också enkla att renovera och hålla vid liv p g a den okomplicerade konstruktionen.
Det finns en Wiki på det.”Enstånkare” avhandlades i ett annat inlägg.
Jag tycker utrycket låter fånigt i den bestämda formen.
Nästa sak upp till rakning är själva uttrycket ”enstånka”.
Kan en 250 vara en enstånka?
En 125a...?
Inte många benämner en Dax enstånka.
Var går gränsen?
Jag skulle nog dra strecket vid 500 cc.
Typ, i vart fall.
XL 350 upplevs inte som en enstånka.
SP 370 däremot - om någon minns den, kändes som en solklar stånka.
Vad säger forumet?
Finns det en anständighetsgräns för uttrycket ”enstånka”?
Jag tycker det finns en viss relevans. Kolla en Yamaha SR400 och jämför med en BSA Gold Star från 50-talet. Den som vill köra BSA men utan krångel köper en SR400, som därmed blivit heta för samlare och knappt går att få tag på längre.Nej T-man, nu får du hejda dig (igen) i form av att jämföra saker utan relevans
Jag minns ingen BSA som var nersutten på mitten?Jag tycker det finns en viss relevans. Kolla en Yamaha SR400 och jämför med en BSA Gold Star från 50-talet. Den som vill köra BSA men utan krångel köper en SR400, som därmed blivit heta för samlare och knappt går att få tag på längre.
enpetare är en enväxlad mc/mopedEnpetare kanske passar bättre?
enpetare är en enväxlad mc/moped
SR 400 ja, men den fanns inte i din ursprungliga jämförelseJag tycker det finns en viss relevans. Kolla en Yamaha SR400 och jämför med en BSA Gold Star från 50-talet. Den som vill köra BSA men utan krångel köper en SR400, som därmed blivit heta för samlare och knappt går att få tag på längre.
Nja, håller med fler om att en stånka är på minst 500 cc, känns mer rätt liksom...”Enstånkare” avhandlades i ett annat inlägg.
Jag tycker utrycket låter fånigt i den bestämda formen.
Nästa sak upp till rakning är själva uttrycket ”enstånka”.
Kan en 250 vara en enstånka?
En 125a...?
Inte många benämner en Dax enstånka.
Var går gränsen?
Jag skulle nog dra strecket vid 500 cc.
Typ, i vart fall.
XL 350 upplevs inte som en enstånka.
SP 370 däremot - om någon minns den, kändes som en solklar stånka.
Vad säger forumet?
Finns det en anständighetsgräns för uttrycket ”enstånka”?
Sant, men jag tänkte mer på att moderna japanska encylindriga hojar förmodligen köps och körs av nostalgiker som kanske vill köra nåt som liknar gamla engelska klassiker, men utan de problem dessa för med sig.SR 400 ja, men den fanns inte i din ursprungliga jämförelse
Nej, om jag hade den skulle jag inte sälja. Jämförelsen med BSA gällde motortypen. Tro det eller ej, men dessa hojar är populära bland de som bygger caferacers. I synnerhet utomlands men även i Sverige. Vilket tyvärr för med sig att det finns allt färre kvar av dessa. JJag minns ingen BSA som var nersutten på mitten?
Byggde BSA chopperwannabes?
Att dom inte går att få tag på längre kan bero på att det inte såldes några och att dom aldrig kändes värda att spara på.
Är det du som säljer den i annonsen?
Tro det eller ej, men dessa hojar är populära bland de som bygger caferacers. I synnerhet utomlands men även i Sverige. Vilket tyvärr för med sig att det finns allt färre kvar av dessa.
I alla fall den Gold Star jag hade var lägre på mittenJag minns ingen BSA som var nersutten på mitten?
Lägger man krut på att bygga på en 250 har man verkligen inget intresse att köra hoj , dom är ju aptrista på riktigt inget illa menat men nej inte ens innanför tullarna hos hipsterskäggen kan dom stå högt i kurs och lär väl inte sålts i såna volymer heller ?Nej, om jag hade den skulle jag inte sälja. Jämförelsen med BSA gällde motortypen. Tro det eller ej, men dessa hojar är populära bland de som bygger caferacers. I synnerhet utomlands men även i Sverige. Vilket tyvärr för med sig att det finns allt färre kvar av dessa. J
SR 250 kalladenvaduvill
Men det är snygga yamahaskallar ju :tungan Får se om det känns bra, får tanken på torsdag förhoppningsvis. Blir nog ingen klarlack över ifall jag ångrar mig :rolleyes:www.sporthoj.com
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |