Gamla enstånkor

Kanske inte en så gammal eller åtråvärd enstånka, men plcokar man bort lite delar och slänger på ett framlyse så duger den som lite råare pendlarhäck.

View attachment 461993

Den där får dom mer än gärna bygga scrambler av, eller cafebobberfigher eller va fan som helst ser nog bättre ut

Den ser ut att ha gått 9300mil, är inte det lite mycket på en 650cc? Anar en motorrenovering inom en snar framtid.
Såna motorer är ju lågt trimmade och den är långt ifrån död. Men visst, ta isär och kontrollera, byt det som behövs. Utan att veta kan jag tänka mig att hona cyl, byta ringar, byta ventiler och slipa in sätena är nog sånt att räkna med. Dreven i lådan kanske?

Den ser ut att ha gått 9300mil, är inte det lite mycket på en 650cc? Anar en motorrenovering inom en snar framtid.
Ja, troligen. Min 650 från 60-talet klarade bara 16 000 mil innan oljetryckslampan började blinka på tomgång när den var varm. Hade kanske klarat några mil till men risk också att man får ett titthål i blocket. :hihi

Du lyckas hitta ursäkter till att inte handla. :cool:
Jag är bara lite för oroligt lagd, jag skulle bara sitta och vänta på att motorn börjar slamra. Eller ett plötsligt moln av blårök. Eller nåt annat. Vilket skulle förstöra nöjet. 5-6000 mil är väl ok, men 9300? Helt ok hoj annars utom möjligen utseendet, men för det priset får man inte var petig med sånt.

Den här trodde jag skulle försvinna direkt. Bra pris och ser ut att vara helt komplett och i fint skick:

Fortfarande kvar efter snart en vecka - vad är haken?

Fel framskärm. :fakta

Nej, brist på förståelse. En såpass orördoförstörd XT 500 är sannerligen ett unikum.
Det är ingen 1N5, men precis så nära man kan komma.

Jag inbillar mig att det kan ligga budgivning och bubbla i bakgrunden. I annat fall är det utannonserade priset ett kap.

Se det som en ikon. Alltså ursprungsbetydelsen av en ikon - en sådan där tavla föreställande han hippiekillen med en selfie-ring ovanpå skallen. Duh!

Men, en ikon man kan plocka ner från väggen när det saknas ett kakfat extra, eller behöver sala under ett vickande bord på verandan - en praktisk ikon.

Så, den triste kan köpa sig en pensionförsäkring som han aldrig kommer vilja sälja, och den äventyrlige kan ta tåget upp till Sundsvall med lätt packning, tjöpa hojen och tuffa ner mot Rivieran med en À VENDRE-skylt på.
Kommer han ens så långt som till Saint Tropez så kan han först köpa flygbiljett hem för pengarna och sedan ta in på ett Hôtel en bord de mer och låta hojen betala resten av semestern.

Midsommar är det totala brytpunkten.
Det finns vårpriser, och det finns höstpriser.
Bara säljare tror det finns sommarpriser.
Fast det borde det göra. Folk som bestämt sig för att äntligen uppfylla sin gamla dröm att köpa motorcykel, och efter några veckor upptäcker att det inte var deras grej/inte har tid/ det var inte så roligt som det verkade. Då vill man sälja, helst ganska snabbt innan säsongen är över och kunderna försvinner.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back