Gamla enstånkor

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Du lyckas hitta ursäkter till att inte handla. :cool:
Jag är bara lite för oroligt lagd, jag skulle bara sitta och vänta på att motorn börjar slamra. Eller ett plötsligt moln av blårök. Eller nåt annat. Vilket skulle förstöra nöjet. 5-6000 mil är väl ok, men 9300? Helt ok hoj annars utom möjligen utseendet, men för det priset får man inte var petig med sånt.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den här trodde jag skulle försvinna direkt. Bra pris och ser ut att vara helt komplett och i fint skick:

Fortfarande kvar efter snart en vecka - vad är haken?

Fel framskärm. :fakta


Nej, brist på förståelse. En såpass orördoförstörd XT 500 är sannerligen ett unikum.
Det är ingen 1N5, men precis så nära man kan komma.

Jag inbillar mig att det kan ligga budgivning och bubbla i bakgrunden. I annat fall är det utannonserade priset ett kap.

Se det som en ikon. Alltså ursprungsbetydelsen av en ikon - en sådan där tavla föreställande han hippiekillen med en selfie-ring ovanpå skallen. Duh!

Men, en ikon man kan plocka ner från väggen när det saknas ett kakfat extra, eller behöver sala under ett vickande bord på verandan - en praktisk ikon.

Så, den triste kan köpa sig en pensionförsäkring som han aldrig kommer vilja sälja, och den äventyrlige kan ta tåget upp till Sundsvall med lätt packning, tjöpa hojen och tuffa ner mot Rivieran med en À VENDRE-skylt på.
Kommer han ens så långt som till Saint Tropez så kan han först köpa flygbiljett hem för pengarna och sedan ta in på ett Hôtel en bord de mer och låta hojen betala resten av semestern.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Midsommar är det totala brytpunkten.
Det finns vårpriser, och det finns höstpriser.
Bara säljare tror det finns sommarpriser.
Fast det borde det göra. Folk som bestämt sig för att äntligen uppfylla sin gamla dröm att köpa motorcykel, och efter några veckor upptäcker att det inte var deras grej/inte har tid/ det var inte så roligt som det verkade. Då vill man sälja, helst ganska snabbt innan säsongen är över och kunderna försvinner.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Fast det borde det göra. Folk som bestämt sig för att äntligen uppfylla sin gamla dröm att köpa motorcykel, och efter några veckor upptäcker att det inte var deras grej/inte har tid/ det var inte så roligt som det verkade. Då vill man sälja, helst ganska snabbt innan säsongen är över och kunderna försvinner.
Har det passerat midsommar är det prislistan märkt "Höst" som gäller. Folk har börjat fundera över hur de ska lösa förvaringen över vintern och vips är priserna rimligare.

Precis som med aktier är det framtiden och inte nuet som avgör vad det kostar.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Fel framskärm. :fakta


Nej, brist på förståelse. En såpass orördoförstörd XT 500 är sannerligen ett unikum.
Det är ingen 1N5, men precis så nära man kan komma.

Jag inbillar mig att det kan ligga budgivning och bubbla i bakgrunden. I annat fall är det utannonserade priset ett kap.

Se det som en ikon. Alltså ursprungsbetydelsen av en ikon - en sådan där tavla föreställande han hippiekillen med en selfie-ring ovanpå skallen. Duh!

Men, en ikon man kan plocka ner från väggen när det saknas ett kakfat extra, eller behöver sala under ett vickande bord på verandan - en praktisk ikon.

Så, den triste kan köpa sig en pensionförsäkring som han aldrig kommer vilja sälja, och den äventyrlige kan ta tåget upp till Sundsvall med lätt packning, tjöpa hojen och tuffa ner mot Rivieran med en À VENDRE-skylt på.
Kommer han ens så långt som till Saint Tropez så kan han först köpa flygbiljett hem för pengarna och sedan ta in på ett Hôtel en bord de mer och låta hojen betala resten av semestern.
Jepp, fel stänka. Ingen XT 500 hade låg stänka, är ju asfult och supertöntigt! Orginalet är inte jättesnygg, men bättre.
Ja XT 500 verkar stå över den vanliga prisvärlden, den och den oftast överprisade XR 650. 29 lax är som sagt ett kap.

Sen blev jag tvungen att konsultera en av mina favoritsajter - visst är annonshojen en 1U6?
http://www.rallye-tenere.net/Stamb_xt_500.htm (skrålla ner)
 

göstahermansson

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2021
Hoj
2021
Säg det till de dom sålde sina gamla luftkylda 911:eek:r för 200k för 15 år sen. Numera kan du lägga en 1:a framför det priset.
Vi vet alla att 911-marknaden är otroligt komplex. ... Det är ingen överraskning att de luftkylda bilarna tenderar att vara de dyraste. ... de med automatisk växellåda kan vara de sista billiga 911:eek:rna. ... Eftersom den inte längre har tillverkats i över 15 år är modellen nu ... Porsche-försäljningen var alltså mycket låg.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top