Gamla enstånkor

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Urskuren sadel..." :va
Ja, det är väl en lösning för lägre sadelhöjd utan att tappa markfrigång. :tummenupp

Verkade vara en ball tjej.

Hon hade varit med på sistabenet och kört ut sådana därna barnmorskehojar som vi skramlade till här på SH.
I Afrika. Till slutanvändaren, så att säga.

Mer adventurerider i henne än 95% av alla ägare till Touratechkittade GSar.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Verkade vara en ball tjej.

Hon hade varit med på sistabenet och kört ut sådana därna barnmorskehojar som vi skramlade till här på SH.
I Afrika. Till slutanvändaren, så att säga.

Mer adventurerider i henne än 95% av alla ägare till Touratechkittade GSar.

Det var en artikel om ambulanshojar i Läkartidningen för ett tag sen, funderade på om det var den vi skramlade till här på SH, men kunde inte hitta tråden om det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Samma här. Stålfälgar, större tank och mindre blinkers. :tummenupp

Men är det verkligen Caféracer stil då?

Ekerhjul är jag helt med på, men nog skulle jag vilja ha på någon slags cuts där bak, och definitivt fimpa bakstänkan och en mindre fram...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Utmärkt bas för en sönderkapad bräätstajl caferäser hoj.

Men är det verkligen Caféracer stil då?

Ekerhjul är jag helt med på, men nog skulle jag vilja ha på någon slags cuts där bak, och definitivt fimpa bakstänkan och en mindre fram...

Eftersom jag inte ska kapa sönder den, så nej, inget ens en modärnare variant av Vadmannuvillkalladenstilen.
Men nu är det mitt val så jag skulle inte låta dig göra några förändringar utan göra det jag vill. :fakta

Och eftersom de vanliga japanska stånkorna inte är så vackra i mina ögon skulle jag använda den som gruSHoj på småvägarna runt här.
Visst går det att köra fortare med bättre fjädring och noppiga däck men nu ska jag inte tävla utan sladda för det är kul så gör det inget.
Jag vill kunna kliva av utan att det svider i ögonen när jag tittar på det jag kört!;)

Men kolla 0.40 in och du ser hur jag skulle bygga om den för att gasa på asfalt!
En äkta tävlingSHoj med lysen! :fakta

Alla delar är f.ö. värda att se för den historiskt intresserade.

https://www.youtube.com/watch?v=akkhZmjTyVY

Kolla 0.57 En äkta ombyggd med rätt tank! Större trumma fram och jag vore nöjd!

https://www.youtube.com/watch?v=2vmzvlHrTCs&t

En modärnare med rätt tank och större trumma...

https://www.youtube.com/watch?v=6RG9g_GMcz0
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eftersom jag inte ska kapa sönder den, så nej, inget ens en modärnare variant av Vadmannuvillkalladenstilen.
Men nu är det mitt val så jag skulle inte låta dig göra några förändringar utan göra det jag vill. :fakta

Och eftersom de vanliga japanska stånkorna inte är så vackra i mina ögon skulle jag använda den som gruSHoj på småvägarna runt här.
Visst går det att köra fortare med bättre fjädring och noppiga däck men nu ska jag inte tävla utan sladda för det är kul så gör det inget.
Jag vill kunna kliva av utan att det svider i ögonen när jag tittar på det jag kört!;)

Men kolla 0.40 in och du ser hur jag skulle bygga om den för att gasa på asfalt!
En äkta tävlingSHoj med lysen! :fakta

Ja fast nu började det hela med påståendet "En perfekt hoj att såga sönder och bygga Caféracer på"

Inte en perfekt hoj att försöka få till att se ut som en gammal engelsk motorcykel innan den byggs om till Caféracer.

Den sist filmen du la upp hade ju kapat bakstänka och monterat bullig cuts , jag skulle ha kapat bort mer, men den var ju Café...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Den behöver man inte kapa någe alls på... Byta hjul till ekerhjul å annat lägre styre...

Det här var det jag höll med om! :7peta
Och vad jag skulle göra, inte såga sönder...

Ja fast nu började det hela med påståendet "En perfekt hoj att såga sönder och bygga Caféracer på"

Inte en perfekt hoj att försöka få till att se ut som en gammal engelsk motorcykel innan den byggs om till Caféracer.

Den sist filmen du la upp hade ju kapat bakstänka och monterat bullig cuts , jag skulle ha kapat bort mer, men den var ju Café...

Inte perfekt till det du vill göra men lagom för mig att kör grusväg med. :7peta
Den sista hade jag rätat antydan till Tyskröv och sedan förlängt sadeln! Men jag ska inte köpa en Gold Star. En SR 400 duger gott att köra grus med och har linjer jag gillar... :hej

https://www.youtube.com/watch?v=U7rsHzT9fRk
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top