Gör Yamaha R1 -04-06 300km/h?

carlsson747

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
-02 R1
Gör Yamaha R1 -04-06 300km/h? (mätarfart)

Nån som pressat sin r1 till 300+ i mätarfart? Funderar på om de bara går till 299...?

Last edited:
Mätaren går bara till 299, den fortsätter dra något men verklig hastighet blir ändå "bara" 265km/h uppmätt med GPS.

Varför vill du veta? :)

När jag tävla med min retta har jag för mig att jag enligt varvtal och drevning fick upp den i 290 på Anderstorp. Vet att varvräknaren fuskar lite men är det omöjligt?

Håller med, perfekt vecka att testa den här veckan. Det står massa lirare och mäter hastighet m.m. med laser lite här och var den här veckan. Förmodligen kan dom hjälpa dig att få veta verklig hastighet med hjälp av ett kalibrerat verktyg. Vet dock inte vad dom debiterar för 300km/h men det kanske blir, dagsböter?

Last edited:
Håller med, perfekt vecka att testa den här veckan. Det står massa lirare och mäter hastighet m.m. med laser lite här och var den här veckan. Förmodligen kan dom hjälpa dig att få veta verklig hastighet med hjälp av ett kalibrerat verktyg. Vet dock inte vad dom debiterar för 300km/h men det kanske blir, dagsböter?

Påminner mig om den gamla seriestrippen med Joe Bar där de bränner förbi en kontroll sen vänder och åker tillbaka och får utskrifterna och en är märkbart besviken. "Bara 210 - den måste gå lite fett".

(15 år sen så jag kanske inte minns det exakt)

/Fredde

Iof en 08a jag fick prova gjorde 299 på varvstoppet på 5an sen petade jag i 6an o då drog den lite till, sen tog vägen slut så jag fick bromsa, men nej den visade inte mer än 299

Det var en fruktansvärt trist och tråkig attityd du hade när det gäller att åka hoj!
Tycker du inte själv att du låter lite som en moralkärring nu? :va

Kom igen vafan ryck upp dig lite! :tummenupp

fav va skön!:Bugar
har som sagt det, men som X-up skriver så gör mätaren bara 299, vilket jag inte visste...:tummenupp
sen har endel av oss bra plats att prova på, flygrakorna är perfekta:D

Flygraka? Sluta va sån pussy!! Trodde att jag sagt åt dig redan! :mattias

Last edited:
Det var en fruktansvärt trist och tråkig attityd du hade när det gäller att åka hoj!
Tycker du inte själv att du låter lite som en moralkärring nu? :va

Kom igen vafan ryck upp dig lite! :tummenupp

Det var menat som ett skämt, med tanke på polisens aktiviteter den här veckan. Jag är pro-brassahelvett

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park