Går det in 2 sporthojar i en VW Sharan?

Jag fick in min TZ250 utan problem men har du en modern 600-1000 så kommer du få problem med höjden framförallt. Bredd och djup funkar bra men min hoj som är liten i jämförelse gick precis in genom bakluckan när man tog av kåpan.

Gränsfall alltså... Då kan det iallafall vara ide att åka och mäta :-). Det är en FZR600 och en CBR400. Har p-möjligheter i Österrike och tänkte slippa autobahn m hoj i sommar. Släp tar ju så förb....t lång tid att åka med.

Förmodligen inte, går med lite vilja in en i en Voyager eller en Citroen Evasion (vilka är ganska jämnstora), finns helt ok med plats på sidorna då men sjukt dåligt med höjd (skruva av toppkåpa) och fästpunkter. tror 2 blir för mkt.

Gränsfall alltså... Då kan det iallafall vara ide att åka och mäta :-). Det är en FZR600 och en CBR400. Har p-möjligheter i Österrike och tänkte slippa autobahn m hoj i sommar. Släp tar ju så förb....t lång tid att åka med.

50098137e984f.jpg

Har en lång Kangoo, rymmer endast 1 hoj. Inv:längd är bekymmret:huvet. Tror även bredden skulle ställa till det om man är rädd om plasten:krama .Mvh Tony

IMG_2399 sh.jpgIMG_2402 sh.jpgIMG_2403 sh.jpg

Plockar man bort framhjulen borde det gå, -eller ?
:va

Får nog titta på större då. Är iofs beredd att stuva lite då det bara är transport till 2-3 veckors MCåka. Men med min vanliga "otur" blir jag väl såld på't och behöver en racebuss iallafall :gnissla:näsblod

i den något större caravellen funkar det ypperligt utan modifieringar av hojarna. (skjutsade 1st cbf1000 och 1st Tuono från UK förra våren)

Plockar man bort framhjulen borde det gå, -eller ?
:va

När lastningen börjar komma in i skedet att hojen ska modifieras...... för att komma in i Kangoon, Sharan osv. Ok om det är en engångsgrej. Plocka utav framhjul för att puttas in i bil? Jag har svårt att föreställa mig detta, man måste nog vara 3 personer. Är det en fin sporthoj för gatbruk med backspeglar, blinkers och alles. De tar upp rätt stor plats när de väl kommer in i ett släp eller lite skåpbil.

Har en god vän, Mr CBX som åkte till Tyskland för att hämta en CBX (stor hoj) i en Kangoo kort.... Det vart till att motera ur mellanväggen och plocka bort passargerarstolen. Sedan vart det till att rensa hojen på en del ochså. Bara att putta in en hoj i en liten skåpbil, kräver 2 pers. Rätt trångt när framhjulet kommer in och den som håller i styret ska börja krypa på knäna.

MC transport i liten bil med hoj man är rädd om ger bara ångest, kört ett tiotal hojar i långa Kangoon. Nu blir det i Fiaten Ducaton. Plats är ok..... men uppförsbacken på smal ramp är ett aber ochså när man är ensam. Så en 2 meters rullstolsramp ska monteras !

Skaffar ni ett fordon bara för hojen/hojarnas skull.... gör det enkelt. Alltså inte för liten bil!

Mvh Toyman.

IMG_5118 sh.jpg IMG_5119 sh.jpg

Får nog titta på större då.
Gör det. Sharan är verkligen inget VW kan vara stolta över. Mycket strul!
Kanske att nya 2012-modellen fått bättre kvalle men de gamla.... :pangihuve

Köp inte Cheva Trans Sport heller. De blåser topplockspackningar i bakre cylinderraden vilket är ett riktigt skitjobb att fixa eller rostar i trösklarna

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...