Fuskar Rossi?

Är det ok att sticka ut foten såhär?

• Antal röstningar
    0
Det där med luftbroms köper jag inte för fem öre. Stoner tex bromsar från en bra bit över 300 km/h med ett finger, så ett knä/ben hit eller dit kan inte spela någon roll.

Är det ingen som har kollat in simon (?) Lascorz i WSS? Han är ju gammal spansk supermotochampion och kör med så håriga inbromsningar och omkörningar in i böjar så man blir stum. Han gör det för att få mer balans på insidan på hojen och på så sätt kunna hantera bromsning under sladd med samtidigt lätt nerlägg! Kommer från supermoto/cross/enduro och har väl samma verkan där. Eller?

Edit: Benet är alltså som en liten pendel som kan ta bort eller lägga till vikt åt rätt håll.

/ Jens

Du har rätt. Jämfört med dig, som har skapat två (2) trådar på 3,5 år är jag grymt postk*t.

Jo jag vet, jag är inte bra på det här med att posta. Jag är bättre på att googla men jag ska dra ner på det. Lovar att jag också ska lägga upp en ny tråd när det är dags att ta loss vinterhjulen nästa säsong.

:krama

Tror bara Rossi blir jefla stel i kroppen utav att köra så där varv efter varv, därför behöver han att sträcka på sig då o då. Anledningen att han oftast gör det i slutet av en raka är, att det är då det går som fortast och kulorna kan fläktas svala. Vilket leder till att temperaturen åter igen sjunker till dom sköna och svala 36.6 celcius i kulpåsen. Vilket leder till att Rossi slipper tänka på hur varmt han har det mellan bena och kan istället koncentrera sig på racet.
Detta gott folk är vetenskapligt bevisat i Ilustrerad Vetenskap Nr 43 sid 7:mattias

Vilket osökt får mej att tänka på min idol Bettskenas teori om STÅFRALLESYNDROMET :Bugar

Det där med luftbroms köper jag inte för fem öre. Stoner tex bromsar från en bra bit över 300 km/h med ett finger, så ett knä/ben hit eller dit kan inte spela någon roll.

Har inget med hur många fingrar eller bromsverkan på skivan att göra utan utav samma anledning som de reser sig upp med hela överkroppen i en inbromsning...få kroppen att agera som en luftbroms. Samma gäller med det viftande benet. Trodde först det va idioti men prova själva.

Har inget med hur många fingrar eller bromsverkan på skivan att göra utan utav samma anledning som de reser sig upp med hela överkroppen i en inbromsning...få kroppen att agera som en luftbroms. Samma gäller med det viftande benet. Trodde först det va idioti men prova själva.
Jag har tävlat några år och kört en och annan mil på bana så jag är väl medveten om hur det fungerar men jag har ändå svårt att se att överkroppen skulle agera så mycket luftbroms att det gör någon märkbar skillnad under full inbromsning.

Du kan ju själv testa att bromsa lite hårdare och senare så ska du se att det ger en bättre varvtid än att bromsa tidigare och lösare i kombination med överkroppen så högt upp det går.

MotoGP-hojarna har så kraftiga bromsar att de utan problem kan slå runt om de trycker för hårt så lite ben eller överkropp hit eller dit lär inte ge någon skillnad. Men du får gärna köra ut och testa och överbevisa mig :)

Spelets regler.......inge fusk med det. Om alla får dra ut benet så kan det inte kallas för fusk.
Lika för alla.

Eller ska du påstå att Jay Cutler fuskar då han måste ta en massa steroider, men Ronnie Coleman är ren för han är ju pÅhLiS!!!
jamfor.jpg

Bildproducenten i racet i helgen hade ju fixat ett snyggt klipp med 5-6 förare som gjorde precis som Rossi vid en viss kurva, så att det bara är han är väl lite fel..... Sen har jag hört att de gör det för att motverka att bakhjulet driver utåt i inbromsningen/kurvan.

Bildproducenten i racet i helgen hade ju fixat ett snyggt klipp med 5-6 förare som gjorde precis som Rossi vid en viss kurva, så att det bara är han är väl lite fel.....
PRECIS....jag såg oxå det....och det ser skitdumt ut när alla kommer åkandes och sätter ut foten. Men det är absolut inte bara Rossi som gör det.

Men man kan väl konstatera att benet kommer längre och längre ut, förr va det vara foten som sattes ut, och även Peddot gör ju så ganska frekvent.

//M

Nja nog lika mycket just som andra säger att stabilisera hojen vid inbromsning för dom gör inte det initialt utan en bit in i bromsningen när det nästan är dags att svänga. Men säkert funkar det lite som broms, men som sagt då hade alla fällt ut benet direkt och det gör dom ju inte.

Vilket osökt får mej att tänka på min idol Bettskenas teori om STÅFRALLESYNDROMET :Bugar

min smått labile mc broder, tack för att du förstår vikten av att påpeka rätt teori i rätt tråd.

jag kan glädja dig med att det, till 99%, är just det syndromet rossi drabbats av. jag grundar det såklart på fakta:

1. rossi är italienare. italienare tänker på sex oftare än andra nationaliteter och det oavsett situation - http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/04/italien.html

2. rossi är en högpresterande varelse. det innebär med ord som ni andra förstår, att han är en tävlingsmänniska. det i sin tur betyder att rossi på det mentala planet, kan befinna sig både på tävlingsbanan men också tänka och fantisera på andra saker. eftersom han är italienare, tänker han på kvinnor och vad göra med dem.

3. rossi är en fysisk varelse. att med underkroppen, smeka tanken fram och tillbaka under en tävling, medför att det uppstår en 'vänlig & sympatisk friktion' i nedre delen av kroppen. då vi vet att rossi är italienare, så gillas det av den fysiska kroppen och faktiskt också på det mentala planet.

4. rossi är en man. vi vet dock, att rossi egentligen är en pojke; det pojkaktiga krulliga håret tyder på det, hans okontrollerbara fniss inför kamerorna tyder på det, behovet av att ha överdrivet många färger på hjälm och skinnställ tyder på det, ett porträtt av sig själv på hjälmen likaså. definitionen av en italiensk man, är dock att visa att man är just en man, oavsett situation. alla italienska pojkar vill vara män. vissa italienska kvinnor ser t.o.m ut som män. så stark är den kulturen.

5. rossi har inte mjäll. det betyder att han inte behöver bry sig om mjäll-flan som trillar ned på ansiktet och sålunda stör hans koncentration på tävlingen. och sexfantasierna.

detta är fakta pojkar, fakta.

Om man nu är så mycket snabbare än Rossi är det ju bara att köra på benet!

- Ja men dra in det då så slipper du få det påkört skulle jag säga efter att jag åkt om honom :)

Nästa steg blir att öppna visiret och gapa. Det lär ju göra någon tusendel i inbromsningen.

Last edited:
jag kan glädja dig med att det, till 99%, är just det syndromet rossi drabbats av. jag grundar det såklart på fakta:

1. rossi är italienare. italienare tänker på sex oftare än andra nationaliteter och det oavsett situation - http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/04/italien.html

2. rossi är en högpresterande varelse. det innebär med ord som ni andra förstår, att han är en tävlingsmänniska. det i sin tur betyder att rossi på det mentala planet, kan befinna sig både på tävlingsbanan men också tänka och fantisera på andra saker. eftersom han är italienare, tänker han på kvinnor och vad göra med dem.

3. rossi är en fysisk varelse. att med underkroppen, smeka tanken fram och tillbaka under en tävling, medför att det uppstår en 'vänlig & sympatisk friktion' i nedre delen av kroppen. då vi vet att rossi är italienare, så gillas det av den fysiska kroppen och faktiskt också på det mentala planet.

4. rossi är en man. vi vet dock, att rossi egentligen är en pojke; det pojkaktiga krulliga håret tyder på det, hans okontrollerbara fniss inför kamerorna tyder på det, behovet av att ha överdrivet många färger på hjälm och skinnställ tyder på det, ett porträtt av sig själv på hjälmen likaså. definitionen av en italiensk man, är dock att visa att man är just en man, oavsett situation. alla italienska pojkar vill vara män. vissa italienska kvinnor ser t.o.m ut som män. så stark är den kulturen.

5. rossi har inte mjäll. det betyder att han inte behöver bry sig om mjäll-flan som trillar ned på ansiktet och sålunda stör hans koncentration på tävlingen. och sexfantasierna.

detta är fakta pojkar, fakta.

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Ännu ett skarpsynt inlägg av min guru, nu måste jag sätta mej och meditera för att om möjligt få bort flinet ur fejset ....
ooooouuuuummmmmm ooooouuuummmmmm oooouuuummmmmm :clown

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...