Funkar det eller ??

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Jag funderar på att köpa mig ett nytt luftfilter är väldigt sugen på ett K&N filter.
Vad tror ni funkar det eller :va
Jag ska bestycka om förgasaren det vet jag redan men alltså funkar det att köra med den sen eller typ drar den för mycket luft och typ dör vid full gas.

Ge mig många svar vad ni tycker om detta.
 
Pungis skrev:
Vad menar du? Bestycka rätt så går den bra.. :va


Ja men han i affären sa att det var ett helvete att få den till att gå rätt och att den skulle kunna skära. Men det tror iaf inte jag men ville höra vad ni hade att säga.
 
Tvitaktare är mycket känsligare för exakt blandning, du kan räkna med att labba ett antal timmar innan den går bra. troligen kommer du inte märka skillnad effektmässigt, fördelen är väl mest att K&N är tvättbara.
 
Orginalfiltren är väl tvättbara? :va

Visst är det lilte pill, men vill du ha ett raggarljud så :D
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Tvitaktare är mycket känsligare för exakt blandning, du kan räkna med att labba ett antal timmar innan den går bra. troligen kommer du inte märka skillnad effektmässigt, fördelen är väl mest att K&N är tvättbara.


Nej effekt skillnad hade jag inte väntat mig men ljudet och att det är tvättbart är ju ett plus. :tummenupp
 
Det lär väl bli några repor och läsa stiftet, insugsljudet blir trevligt när man kastar luftburken och stoppar på ett öppnare filter som sagt. Originalfiltret är tvättbart om det är ett skumgummifilter, vet inte om det är papper eller skumgummi på din. Svårt att säga hur mycket mer soppa den vill ha, försök börja med stora munstycken för säkerhets skull.
 
Köp ett lager munstycken, börja med det största. Fyrtaktar den går du ner, tills det blir bra. Gå med små steg i slutet!
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det lär väl bli några repor och läsa stiftet, insugsljudet blir trevligt när man kastar luftburken och stoppar på ett öppnare filter som sagt. Originalfiltret är tvättbart om det är ett skumgummifilter, vet inte om det är papper eller skumgummi på din. Svårt att säga hur mycket mer soppa den vill ha, försök börja med stora munstycken för säkerhets skull.


Självklart börjar direkt med 10 storlekar större sedan gör jag uppåt.
 
Alex.J skrev:
Men jag kan ju inte gå ner mindre än jag hade orginal. För då kan den ju skära :kocko
Börja alltså med ett stort munstycke!

sen går du neråt från det till det blir perfekt!!

du ska inte gå ner från det som sitter på nu för du kommer den skära!
 
Jonne_boy skrev:
Börja alltså med ett stort munstycke!

sen går du neråt från det till det blir perfekt!!

du ska inte gå ner från det som sitter på nu för du kommer den skära!


Okej gör så då. tack för alla tips.
 
Alex.J skrev:
Men jag kan ju inte gå ner mindre än jag hade orginal. För då kan den ju skära :kocko


Menar att om du har 120 nu tex, så köper du tex ett 160, och går neråt därifrån.
 
funderar på att plocka på ett sådant jag med, på min Rg..
så det är altså bara huvudmunstycket som skall bytas då??
eller krävs fler justeringar??
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top