Funkar det eller ??

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Jag funderar på att köpa mig ett nytt luftfilter är väldigt sugen på ett K&N filter.
Vad tror ni funkar det eller :va
Jag ska bestycka om förgasaren det vet jag redan men alltså funkar det att köra med den sen eller typ drar den för mycket luft och typ dör vid full gas.

Ge mig många svar vad ni tycker om detta.

Pungis skrev:
Vad menar du? Bestycka rätt så går den bra.. :va

Ja men han i affären sa att det var ett helvete att få den till att gå rätt och att den skulle kunna skära. Men det tror iaf inte jag men ville höra vad ni hade att säga.

Tvitaktare är mycket känsligare för exakt blandning, du kan räkna med att labba ett antal timmar innan den går bra. troligen kommer du inte märka skillnad effektmässigt, fördelen är väl mest att K&N är tvättbara.

Orginalfiltren är väl tvättbara? :va

Visst är det lilte pill, men vill du ha ett raggarljud så :D

OLJEKYLD GSXR skrev:
Tvitaktare är mycket känsligare för exakt blandning, du kan räkna med att labba ett antal timmar innan den går bra. troligen kommer du inte märka skillnad effektmässigt, fördelen är väl mest att K&N är tvättbara.

Nej effekt skillnad hade jag inte väntat mig men ljudet och att det är tvättbart är ju ett plus. :tummenupp

Det lär väl bli några repor och läsa stiftet, insugsljudet blir trevligt när man kastar luftburken och stoppar på ett öppnare filter som sagt. Originalfiltret är tvättbart om det är ett skumgummifilter, vet inte om det är papper eller skumgummi på din. Svårt att säga hur mycket mer soppa den vill ha, försök börja med stora munstycken för säkerhets skull.

Köp ett lager munstycken, börja med det största. Fyrtaktar den går du ner, tills det blir bra. Gå med små steg i slutet!

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det lär väl bli några repor och läsa stiftet, insugsljudet blir trevligt när man kastar luftburken och stoppar på ett öppnare filter som sagt. Originalfiltret är tvättbart om det är ett skumgummifilter, vet inte om det är papper eller skumgummi på din. Svårt att säga hur mycket mer soppa den vill ha, försök börja med stora munstycken för säkerhets skull.

Självklart börjar direkt med 10 storlekar större sedan gör jag uppåt.

Alex.J skrev:
Men jag kan ju inte gå ner mindre än jag hade orginal. För då kan den ju skära :kocko
Börja alltså med ett stort munstycke!

sen går du neråt från det till det blir perfekt!!

du ska inte gå ner från det som sitter på nu för du kommer den skära!

Jonne_boy skrev:
Börja alltså med ett stort munstycke!

sen går du neråt från det till det blir perfekt!!

du ska inte gå ner från det som sitter på nu för du kommer den skära!

Okej gör så då. tack för alla tips.

Alex.J skrev:
Men jag kan ju inte gå ner mindre än jag hade orginal. För då kan den ju skära :kocko

Menar att om du har 120 nu tex, så köper du tex ett 160, och går neråt därifrån.

funderar på att plocka på ett sådant jag med, på min Rg..
så det är altså bara huvudmunstycket som skall bytas då??
eller krävs fler justeringar??

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!