Franska främlingslegionen

KGK skrev:
2621553 Förhoppningsvis märker dom som är där på vilka grunder och varför, såvida folk inte har blivit stridströtta och de tar vilka de än får:näsblod

Dom skiter nog i på vilka grunder soldaterna är där, så länge dom gör det som ska och inte fipplar så har bakgrunden ingen betydelse.

sgtpepper skrev:
2621511
För övrigt finns det en spansk främlingslegion också, dom är dock lite petigare med språket. Kan vara ett tips till spansktalande som vill lära sig the trade. Sen kan man bli legosoldat i Sydamerika!
För att gå med i den spanska främlingslegionen måste man väl vara antingen spanjor eller sydamerikan?

KalleNorton skrev:
2621616 För att gå med i den spanska främlingslegionen måste man väl vara antingen spanjor eller sydamerikan?
Jag tror att det räcker att man har spanska som modersmål och det kan man ju ha även om man är t.ex svensk.

vbg_snake skrev:
2621347 Nä att skicka iväg folk utan fullgjord träning liknar ju ungefär WW. Vissa där hade väl aldrig ens rört ett vapen innan de fick det i handen och sedan skjöt sig i benet. Fanns väl någon bra dokumentär om legionen, tankade någon från nätet för ett tagsedan med en britt som ville göra det. Lite sådär, kändes inte så äkta på något sätt. Självklart är jag sugen på att sticka iväg från allt svenssonliv.

vill läsa till ambulanssjukvårdare (sjuksyrra först), kustbevakningen eller väldigt tveksamt till polishögskolan. Har brud här i Norge som är från skellefteå som är lite halvsugen på att dra hemmåt. Jag är sugen på att dra med henne och plugga och ro mig ner lite. Men blir det inte så får jag väl börja hårdträna och operera ögonen för att sedan smyga på er när ni bombar bulten.

Efter att ha läst den här tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=135925 så kan jag inte låta bli att kommentera.

Om du ska jobba med "människor" så tycker jag att legionen är rätt plats för dig. Polis, kustbevakare eller ambulanssjukvårdare känns lite fel val efter inlägg som http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2482727&postcount=20

Bara en känsla jag fick! :tummenupp

FFL...världens mest mytomspunna, glorifierade och överskattade militära förband. Med en historia av penalism de luxe, tortyr, krigsförbrytelser, kuppförsök och spektakulära nederlag.

Sök utlandstjänt i försvarsmakten eller till Nordic Battlegroup istället, då får en betydligt trevligare upplevelse(iaf under utbildningsskedet) och blir en bättre soldat.

Edit:Eh...fast med tanke på tidigare trådar så varför inte, legionen behöver nog såna som dig...:D

Last edited:
henrikkrueger skrev:
2620942 K4 eller? Kapten Larsson kanske, eller "Lassón" som han uttalar det...
Han är känd i hela FM (ja i armén iaf), går många roliga storys om den snubben.
Så var det. Lasson eller Larsson som sagt. O kapten var han.

EDIT: Fanns en annan lirare också som hade varit på rangerutbildningen i USA i massa år. Det tror jag de andra befälen blev impade av också. Kanske var han som hette Larsson..?? Kommer fan inte ihåg. Vet bara att han den "mytomspunna" var där o snackade om sitt leverne i legionen. Men jag har för mig att han var major.. Kan ha fel iofs.

Han berättade dessutom sin story under en besökshelg där en massa anhöriga till de värnpliktiga var med. Undrar vad de tänkte när han började snacka om en massa folk han har dödat kors o tvärs runt om på jorden.. :)

Last edited:
juha01 skrev:
2621804 Efter att ha läst den här tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=135925 så kan jag inte låta bli att kommentera.

Om du ska jobba med "människor" så tycker jag att legionen är rätt plats för dig. Polis, kustbevakare eller ambulanssjukvårdare känns lite fel val efter inlägg som http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2482727&postcount=20

Bara en känsla jag fick! :tummenupp

Ja det är kul att folk tar allting man skriver på nätet på blodigt allvar... Du hade inget mer att tillföra tråden förutom att prata om mig?

vbg_snake skrev:
2622239 Ja det är kul att folk tar allting man skriver på nätet på blodigt allvar... Du hade inget mer att tillföra tråden förutom att prata om mig?
Allvar o allvar... Va det du skrev sant eller inte sant?

Dark_Messenger skrev:
2622166 Så var det. Lasson eller Larsson som sagt. O kapten var han.

EDIT: Fanns en annan lirare också som hade varit på rangerutbildningen i USA i massa år. Det tror jag de andra befälen blev impade av också. Kanske var han som hette Larsson..?? Kommer fan inte ihåg. Vet bara att han den "mytomspunna" var där o snackade om sitt leverne i legionen. Men jag har för mig att han var major.. Kan ha fel iofs.

Han berättade dessutom sin story under en besökshelg där en massa anhöriga till de värnpliktiga var med. Undrar vad de tänkte när han började snacka om en massa folk han har dödat kors o tvärs runt om på jorden.. :)

Det finns gott om krondårar i FM tyvärr, förmodligen stod han och vaktade Ariadne i Franska Guyana och dödade Malariamyggor, men det låter inte lika coolt att berätta för hormonstinna teens med rakade skallar.

Chris Ash skrev:
2622345 Det finns gott om krondårar i FM tyvärr, förmodligen stod han och vaktade Ariadne i Franska Guyana och dödade Malariamyggor, men det låter inte lika coolt att berätta för hormonstinna teens med rakade skallar.

Jag tror inte du har vad som krävs för att fullgöra första kontraktet i FFL.

Kom igenom nu stridsnisse Nr:1, bevisa att jag har fel fegis :brynad

HanneZ skrev:
2622323 Allvar o allvar... Va det du skrev sant eller inte sant?

Ja, du va nog dummare än jag antog.

Jag har hört att t ex SSG och svenska försvaret inte vill ta in folk som tjänstgjort i utländska fria regementen. speciellt inte en styrka som legionen. Kanske har fel dock

Last edited:
vbg_snake skrev:
2622495 Ja, du va nog dummare än jag antog.

Jag har hört att t ex SSG och svenska försvaret inte vill ta in folk som tjänstgjort i utländska fria regementen. speciellt inte en styrka som legionen. Kanske har fel dock
Du har skrivit att du njöt av att misshandla 3 st människor, va det på allvar eller inte? Varför vill du inte svara på det?

vbg_snake skrev:
2622239 Ja det är kul att folk tar allting man skriver på nätet på blodigt allvar...

Att nu komma och säga att det var ett skämt är det enda vettiga du kan göra, efter att ha försökt dementerat, förklarat och skyllt på andra, i en tråd som blev >260 inlägg. Men det är lite väl genomskinligt...

vbg_snake skrev:
2622239 Du hade inget mer att tillföra tråden förutom att prata om mig?

Nej. Bara försöka att hjälpa dig i ditt yrkesval! Lycka till med att inte bli ssk, polis eller kbv. :tummenupp

Edit: En så här lång förklaring orkar inte en riktig flejmare skriva... http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2487923&postcount=103

Last edited:
HanneZ skrev:
2622505 Du har skrivit att du njöt av att misshandla 3 st människor, va det på allvar eller inte? Varför vill du inte svara på det?

Var då? Var då? :hoppa

vbg_snake skrev:
2622495

Vadå? Vill du ta omvägen in i svenska försvaret via främlingslegionen?:va

Chris Ash skrev:
2622518 Vadå? Vill du ta omvägen in i svenska försvaret via främlingslegionen?:va

haha nej, men många skriver ju om deras chefer inom den svenska militären som tjänstgjort massa år i legionen. Satt å läste en riktigt lång tråd på flashbacks forum om legionen också. Där vart en massa som tjänstgjort där osv. Många av dom va lite negativa till alla de svenskar som jobbar för svenska militären som säger att de tjänstgjort i legionen.

Vet inte varför.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...