Franska främlingslegionen

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Dark_Messenger skrev:
2623549 Håller med. Dock kanske man ska välja situationerna när man säger vissa saker med lite mer omsorg. Kommer fortfarande ihåg haksläppen på de anhöriga när "Lasson" drog sin story om vart han hade varit och hur många han dödat. K4 har ju varit ute i blåsväder tidigare (militärligan, Arklöv mm...)

Offtopic:
Kommer också ihåg en fänrik som var alldeles speciellt störd. Tror han var försvarets äldsta fänrik typ. Han hade lyckats med bedriften att bli degraderad TVÅ gånger från löjtnant pga helt sjuka saker han gjort med värnpliktiga. Under min tid där tvingade han en kille att skura logementets toalett med tandborsten. Det där är ju grejer man hör om men som man inte riktigt tror existerar. Lovar det gör det.

Fast värre grejer har man också hört o sett. Ett exempel är alla de här nissarna vars hela liv kretsar kring utlandstjänstgöring och nästa gång de får åka iväg o s v. Har träffat folk som varit nere på 6-8 missioner. Då måste man ju undra.. Har man inget liv då eller har dessa sett något jag har missat som är så häftigt med utlandstjänstgöringar. Kan ju tillägga att några av de jag har träffat under min enda utlandstjänstgöring har varit hyffsat rubbade också.
:dummer :kocko

Jag känner en kille som jag lärde känna när jag var nere i kosovo, en äldre mekaniker som gjort 16 eller 18 missioner i många olika länder. En del tycker om det livet. Hade en annan på plutonen som gjorde sin första mission 79 gjorde 2-3 tidigt 80 tal och hade sen ett uppehåll till 97 sen dess har han gjort 4-5 till. Så det finns rätt många sådana.
 

MC Doktorn

Guest
invisible skrev:
2627934
För mig är legionen en stängd och avslutad historia. Jag var nyfiken på legionen, sökte mig dit men kom inte in. Jag har i alla fall försökt, kunde inte göra mer.

Så några råd till alla som vill söka dit.

1. Lär dig lite franska på hemmaplan.
2. Träna en del så att du är i fysisk form, man springer där nere, HELA tiden.
3. Du kommer att överge allt här hemma, fundera på om det är värt det.
4. Du kommer hamna i en värld där inget är sig likt, var beredd på att det kommer bli tufft (psykiskt).

Lycka till :)

Intressant man kan förstå en ung man besviken på livet plötsligt vill göra något drastiskt.

Personligen har jag svårt att förstå att man frivilligt för intigritetsberövande verksamheter, men så vart jag ett riktig prakt fiasko in the army
 

Stiffeb

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
Honda Vigor 650cc
Främlingslegionen upprättades för att ha någonstans att skicka kriminella och få ut dom ur landet.

Det är fullt frivilligt att gå med främlingslegionen. Det har ingenting med att ett land vill bli av med sina kriminella medborgare. Det är också så att Legionen har börjat avslå ansökningar från allt för grova brottslingar, så som mördare, drogmissbrukare eller pedofiler m.m. Har du stulit ett tuggummi på Ica när du var 10år så kan de förbise det.
// staffan
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top