Franska främlingslegionen

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Mavve skrev:
2621167

Jasså du är en desertör då?

Om inte så sluta spekulera.

enligt vad jag har läst är det inget att rekomendera att sätta sin fot i Frankrike som desartör. De kan tydligen skicka tillbaka ditt ärsle till plutonen du kom ifrån, självklart sönderslagen som inofficiellt straff :tummenupp Även om jag varken är desartör eller jobbar för Främlingslegionerna kan jag säga att detta inte är några spekulationer. Det som däremot kan vara en myt är att varje ny fransk president av tradition benådar alla desartörer...
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Mavve skrev:
2621167Jasså du är en desertör då?

Om inte så sluta spekulera.


Flemming, har du en sån här hängades på väggen? Det är inte någon souvenir som går köpa precis.

Så nej, inga spekulationer utan fakta.
 

Bifogat

  • sh.JPG
    sh.JPG
    31.9 KB · Visningar: 459

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Mavve skrev:
2621167 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, de tar in döda, men inte mördare?

Så om du har haft ihjäl dig själv så tar de inte in dig? Du är ju trots allt död då ju :D




Om inte så sluta spekulera.
haha jag menade att dom inte tar in folk som är mördare ;)

TEN-0, den där vimpeln har du nog slitigt en del för att få. Respektingivande må jag säga. Vilket regemente låg du i?

Jag behöver inte nämna några namn eller någonting. Jag säger bara fakta. För mycket snorungar och folk som lever i någon form av bubbla yttrar sig om lite fel saker ibland.

För det första skulle jag inte kunna gå med i främlingslegionen då jag har synfel, även kronisk luftrörsinflamation aka astma. Dock är min astma under ett sådant schack så det märks inte. Att sedan vara allergisk mot vissa ämnen t ex acetylsalecylsyra är väl inget att hurra för. Men jag tror jag skulle klara av uttagningarna om jag fick fixat ögonen =)
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Ten-0 skrev:
2621199 Flemming, har du en sån här hängades på väggen? Det är inte någon souvenir som går köpa precis.

Så nej, inga spekulationer utan fakta.

Jag har bara tradigt på jobbet, sorry då.

Fast på mitt förra jobb hade vi en som hade deserterat, men han blev dessutom friskriven efter 3 år. Var minröjare och blev lite psykotisk tydligen.

Han får åka till Frankrike iaf - utan att få "hårda straff".

Ten-0 skrev:
2621199 Flemming, har du en sån här hängades på väggen? Det är inte någon souvenir som går köpa precis.

Så nej, inga spekulationer utan fakta.

Om din profil stämmer med att du bara är 22år så är det inte du som införskaffat dig din väggprydnad....
 
Last edited:

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Mavve skrev:
2621210

Om din profil stämmer med att du bara är 22år så är det inte du som införskaffat dig din väggprydnad....


Hade du läst tråden så hade du också sett att det är min morbror som tjänstgjort där i 20 år och inte jag. :tungan

Insatt nog för att diskutera iallafall.

O btw, i'm the rude boy. Get my point? ;)
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Jag blir lite förundrad över en sak...

Ni som funderar på att "Sticka ner och gå med", -vad är det som säger att ni FÅRvara med?

Det är inte bara att knalla in och buga med mössan i handen och vips så är man med.

Dom skickar, (skickade), iväg minst en busslast/ett lastbilsflak grabbar varje dag jag var där.

Vad är det som säger att ni har vad som krävs? Bara för att ni är stora och starka och eventuellt duktiga på att slå folk på käften så betyder det inte att ni platsar.

Samma dag jag fick åka lastbilsflak fick även en amerikansk fallskärmsjägare göra likadant.

Det är inte fysiken dom ser till i första hand, -den går att träna upp, det är psyket. Och jag tror inte många av oss här har vad som krävs. Tyvärr.

Dessutom är inte legionärerna så otroligt välutbildade och "hårda" som det sägs. Jag var där under Operation Desert Storm, och det jag fick höra av en brittisk legionär som nyss kommit hem var skrämmande. En hel del av dom nyanlända legionärerna hade bara en ytterst bristfällig vapenutbildning i bagaget.
-Hur ska en sådan kille kunna föra krig?
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
En god vän till mig genomförde 6 år där nere, man kan nog lungt säga att han gick igenom århundradets personlighets förändring, till det sämre!! Nu 10 år efteråt börjar man väl känna igen han något sånär. Jag har nog varit en riktig stridspitt, men till o med jag ruskade på huvudet år det han berättade. Om det han berättat är sant så kan inte jag för allt i världen förstå varför man gör det frivilligt, det finns betydligt bättre sätt att kolla var man har sina gränser än att förnedras under flera års tid enligt mig i alla fall. Dessutom håller jag med om att strida för "Frankrike" är ju knappast nåt man drömmer om direkt :D . Nä de får nog allt behålla sina sniglar o bagueter för sig själva.
Over and out
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Ten-0 skrev:
2621228 Hade du läst tråden så hade du också sett att det är min morbror som tjänstgjort där i 20 år och inte jag. :tungan

Insatt nog för att diskutera iallafall.

O btw, i'm the rude boy. Get my point? ;)
Ge fan i att byta nick :fatta!

Jag get it - hoppas allt e bra. :tummenupp

N.Blomqvist skrev:
2621229 Jag blir lite förundrad över en sak...

Ni som funderar på att "Sticka ner och gå med", -vad är det som säger att ni FÅRvara med?

Det är inte bara att knalla in och buga med mössan i handen och vips så är man med.

Dom skickar, (skickade), iväg minst en busslast/ett lastbilsflak grabbar varje dag jag var där.

Vad är det som säger att ni har vad som krävs? Bara för att ni är stora och starka och eventuellt duktiga på att slå folk på käften så betyder det inte att ni platsar.

Samma dag jag fick åka lastbilsflak fick även en amerikansk fallskärmsjägare göra likadant.

Det är inte fysiken dom ser till i första hand, -den går att träna upp, det är psyket. Och jag tror inte många av oss här har vad som krävs. Tyvärr.

Dessutom är inte legionärerna så otroligt välutbildade och "hårda" som det sägs. Jag var där under Operation Desert Storm, och det jag fick höra av en brittisk legionär som nyss kommit hem var skrämmande. En hel del av dom nyanlända legionärerna hade bara en ytterst bristfällig vapenutbildning i bagaget.
-Hur ska en sådan kille kunna föra krig?

Vad föll du på? :D
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Mavve skrev:
2621252 Ge fan i att byta nick :fatta!

Jag get it - hoppas allt e bra. :tummenupp



Vad föll du på? :D
Drygt 18 år, trodde man ägde hela världen, nyss fått frisedel från K4 i Arvidsjaur där regementschef Mj Fjällström fick frispel när han fick veta att han hade ett värnpliktigt gruppbefäl som skulle fylla 18 år fyra månader senare...

Efter det jobbade jag över vintern, stack till USA, jobbade lite där, fick böter i domstolen för en trafikförseelse, stack från staten, fick snutarna efter mig, eftersom jag korsat flera statsgränser så kan ni som brukar titta på TV4 Fakta och Discovery räkna ut resten... Nu var det inte frågan om trafikförseelser längre.

Tog mig hem till Sverige, såg ett program om legionen på tv, tänkte att "va faan...", sålde allt jag ägde och satte mig på tåget.

Som fd. Norrlandsjägare, (som man ansåg sig vara efter en månad), var man ju "On Top Of The World", så att säga.

Men det fanns killar där nere som kunde ta ner en på jorden ganska kvickt.

Efter att ha hamnat i bråk med halva mitt logement så var nog min millitära karriär över.

Ett tips: Bråka inte med ett dussin främlingslegionärer... :gnissla
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
N.Blomqvist skrev:
2621229 Jag blir lite förundrad över en sak...

Ni som funderar på att "Sticka ner och gå med", -vad är det som säger att ni FÅRvara med?

Det är inte bara att knalla in och buga med mössan i handen och vips så är man med.

Dom skickar, (skickade), iväg minst en busslast/ett lastbilsflak grabbar varje dag jag var där.

Vad är det som säger att ni har vad som krävs? Bara för att ni är stora och starka och eventuellt duktiga på att slå folk på käften så betyder det inte att ni platsar.

Samma dag jag fick åka lastbilsflak fick även en amerikansk fallskärmsjägare göra likadant.

Det är inte fysiken dom ser till i första hand, -den går att träna upp, det är psyket. Och jag tror inte många av oss här har vad som krävs. Tyvärr.

Dessutom är inte legionärerna så otroligt välutbildade och "hårda" som det sägs. Jag var där under Operation Desert Storm, och det jag fick höra av en brittisk legionär som nyss kommit hem var skrämmande. En hel del av dom nyanlända legionärerna hade bara en ytterst bristfällig vapenutbildning i bagaget.
-Hur ska en sådan kille kunna föra krig?

Ne ingen vet ju om man har vad som krävs. det är väl kanske just det som lockar många tror jag. Att någon nämnde att det va vissa som hade bristfällig vapenträning låter ju som rena skitsnacket faktiskt. I en yrkesmilitär existerar det nog inte så mycket bristfälligheter när det gäller just vapen. Det är ju bara vad jag tror dock
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
N.Blomqvist skrev:
2621283 Drygt 18 år, trodde man ägde hela världen, nyss fått frisedel från K4 i Arvidsjaur där regementschef Mj Fjällström fick frispel när han fick veta att han hade ett värnpliktigt gruppbefäl som skulle fylla 18 år fyra månader senare...

Efter det jobbade jag över vintern, stack till USA, jobbade lite där, fick böter i domstolen för en trafikförseelse, stack från staten, fick snutarna efter mig, eftersom jag korsat flera statsgränser så kan ni som brukar titta på TV4 Fakta och Discovery räkna ut resten... Nu var det inte frågan om trafikförseelser längre.

Tog mig hem till Sverige, såg ett program om legionen på tv, tänkte att "va faan...", sålde allt jag ägde och satte mig på tåget.

Som fd. Norrlandsjägare, (som man ansåg sig vara efter en månad), var man ju "On Top Of The World", så att säga.

Men det fanns killar där nere som kunde ta ner en på jorden ganska kvickt.

Efter att ha hamnat i bråk med halva mitt logement så var nog min millitära karriär över.

Ett tips: Bråka inte med ett dussin främlingslegionärer... :gnissla

Men du är inspärrad och så idag va?

Jag menar, det är din personlige assistent som skriver det du ber honom om därifrån du ligger i din tvångströja va?

Så jävla utflippad känner jag ingen som varit :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
5 av 5 möjliga :lol
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Mavve skrev:
2621302 Men du är inspärrad och så idag va?

Jag menar, det är din personlige assistent som skriver det du ber honom om därifrån du ligger i din tvångströja va?

Så jävla utflippad känner jag ingen som varit :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
5 av 5 möjliga :lol
-Och du menar?

vbg_snake skrev:
2621300 Ne ingen vet ju om man har vad som krävs. det är väl kanske just det som lockar många tror jag. Att någon nämnde att det va vissa som hade bristfällig vapenträning låter ju som rena skitsnacket faktiskt. I en yrkesmilitär existerar det nog inte så mycket bristfälligheter när det gäller just vapen. Det är ju bara vad jag tror dock
Om yrkesmillitären skickar ner folk utan adekvat utbildning då?
Enligt den brittiske legionären så skickades folk som inte fullgjort sin träning efter uttagningen. Det tycker inte jag låter särskillt professionellt.
 
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
N.Blomqvist skrev:
2621311 -Och du menar?


Om yrkesmillitären skickar ner folk utan adekvat utbildning då?
Enligt den brittiske legionären så skickades folk som inte fullgjort sin träning efter uttagningen. Det tycker inte jag låter särskillt professionellt.

Nä att skicka iväg folk utan fullgjord träning liknar ju ungefär WW. Vissa där hade väl aldrig ens rört ett vapen innan de fick det i handen och sedan skjöt sig i benet. Fanns väl någon bra dokumentär om legionen, tankade någon från nätet för ett tagsedan med en britt som ville göra det. Lite sådär, kändes inte så äkta på något sätt. Självklart är jag sugen på att sticka iväg från allt svenssonliv.

vill läsa till ambulanssjukvårdare (sjuksyrra först), kustbevakningen eller väldigt tveksamt till polishögskolan. Har brud här i Norge som är från skellefteå som är lite halvsugen på att dra hemmåt. Jag är sugen på att dra med henne och plugga och ro mig ner lite. Men blir det inte så får jag väl börja hårdträna och operera ögonen för att sedan smyga på er när ni bombar bulten.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
helvete, varför skulle jag hitta den här tråden.....

*får ett gäng sjuka tankar och börjar bli sugen på att dra iväg på nya äventyr*
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
WebGringo skrev:
2621435 helvete, varför skulle jag hitta den här tråden.....

*får ett gäng sjuka tankar och börjar bli sugen på att dra iväg på nya äventyr*
Ja man är sugen nu som 25åring va? Du fyller en månad efter mig...

Vad ska man annars göra med resten av livet? Skaffa brud o småttingar för att sen betala av lånet på huset i resten av sitt liv?

Vi drar, hämta upp mig i Helsingborg så tar vi Sundsbussarna över och klipper ett par bir på vägen över.
Kom igen...
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bus-Bo skrev:
2621028 Ja, som man får behålla sen om man vill.
Om man väljer att bli fransk medborgare ja. Men om du fortsätter att vara svensk medborgare så upphör din pseudonym att gälla den dagen du blir utskriven.

För att precis som alla säger så känner de sig inte som en del av den franska armen, utan de strider för sig själva och sina legionärsbröder.
Dom strider för det som den franska presidenten och tillika överbefälhavaren säger åt dom att strida för, inget annat.

Sen att det är Frankrike som erbjuder detta är inte så intressant för gemene legionär om jag har förstått dem rätt
Så dom är likgiltiga inför vem som ger dom order, så länge dom får kriga? Låt oss minnas detta till citatet nedanför, angående legosoldater.

En legosoldat i mina ögon är inte speciellt bunden till några moraliska principer utan krigar härjar och förstör efter eget tycke på uppdrag av någon.
Och en legionär som strider för stridandets skull skiljer sig från detta hur då?

Är det rätt att smutskasta och förakta dem för detta?
Sitt ned i båten, smutskasta? Jag påtalar enbart högst konkreta fakta.

För övrigt finns det en spansk främlingslegion också, dom är dock lite petigare med språket. Kan vara ett tips till spansktalande som vill lära sig the trade. Sen kan man bli legosoldat i Sydamerika!
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
sgtpepper skrev:
2621511
Dom strider för det som den franska presidenten och tillika överbefälhavaren säger åt dom att strida för, inget annat.

Efter några turer i afrika tidigare så försökte dom mörda Frankrikes president:näsblod
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
När jag gjorde lumpen som Bassäk var många befälen gamla KJ etc.. Ett befäl tillhörde SSG och SSG var även hos oss och försökte rekrytera soldater. Där fanns ett befäl som hade gjort 10år inom främlingslegionen. Han var ett bra befäl, skrek inte, tog det lugnt och var pedgogisk.

Efter några månader började det ju surras om alla de här förbanden i världen man kunde söka till och det var ju macho och ballt. När han fick höra det började spekuleras samlade han några av oss en gång i skogen. Hans förklaring till varför man söker sig speciellt till främlingslegionen är för att man är trött på livet, livet har inget värde längre. När du har tappat glöden på livet då är du beredd att offra det och det är precis sådana soldater som behövs där.

Vissa människor såras hårt under sitt liv, oftast på ett sätt som är helt oförståeligt för andra men det sker. Det som skedde detta befälet var att den kvinnan han levde med och älskade togs ifrån honom. Det var en tragedi han aldrig kunde hantera, han var tvungen att försvinna och det ordentligt. Där fanns inget längre att leva för, livet var mer en börda än en gåva. Så han blickade bakåt och lämnade allt.

Man går inte med i främlingslegionen för att skapa sig en karriär och skryta för kompisarna man gör det för att det finns inget värde i något längre.

Det var den förklaringen jag fick, olika åsikter säkert men det var gripande.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Argyle skrev:
2621530
Man går inte med i främlingslegionen för att skapa sig en karriär och skryta för kompisarna man gör det för att det finns inget värde i något längre.

Förhoppningsvis märker dom som är där på vilka grunder och varför, såvida folk inte har blivit stridströtta och de tar vilka de än får:näsblod
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top