Mitt hastighetsrekord på trampcykel är dryga 70kmh, och dagligen är jag över 40 med cykeln, och ett och annat matbud blir omcyklatMoped har knappt någonting gemensamt med tung motorcykel, vanlig cykel och moped har mer gemensamt. Tycker jag.
Med det sagt så är det alltid bra att lära sig stegvis, men 125-a är ofta för små/lätta för att kunskaperna skall översättas med automatik till tyngre. En vanlig 500/600 däremot, där får man storhojsegenskaper i mer lätthanterligt format.
Tunga och stabila hojar är väl i princip ZZR1400 och Hayabusa nuförtiden? Och några sporttourers.Håller med om man ser till liknande årsmodeller. Samtidigt är nya literklubbor minst lika lätthanterliga som en äldre 600. Nästan för lättkörda.
Personligen saknar jag tunga och stabila hojar från sent 90-tal.
Testa sporthoj, de beter sig inte alls så, tror du skulle gilla det!Moped har knappt någonting gemensamt med tung motorcykel, vanlig cykel och moped har mer gemensamt. Tycker jag.
Varför? Vikten, hastigheten, balansen, massan. Energin.
En tung motorcykel lever sitt eget liv och du måste som förare förstå dess dynamik och störa den så lite som möjligt trots att du måste för att överhuvudtaget kunna accelerera, bromsa och svänga.
Med det sagt så är det alltid bra att lära sig stegvis, men 125-a är ofta för små/lätta för att kunskaperna skall översättas med automatik till tyngre. En vanlig 500/600 däremot, där får man storhojsegenskaper i mer lätthanterligt format.
Du kör ju inte ens hoj Markus, vad vet du om saken?Testa sporthoj, de beter sig inte alls så, tror du skulle gilla det!
Oj, öm tå.Du kör ju inte ens hoj Markus, vad vet du om saken?
Dessutom: man blir glad av det.
Haha nä inte alls, sånt får andra hållas med. Har sporthoj också även om det blivit kanske bara 800 mil på fem år.Oj, öm tå.
![]()
Har sporthoj också även om det blivit kanske bara 800 mil på fem år.
Jag ser bara en sporthoj så då har du alltså en R6
R6 är sport, helt klart, trodde du bara körde BMW stånk och stön hojar, kul! Men är du inte för tung för den? Jag hade en GSXR600, tyckte inte det fungerade som fullvuxen.
![]() |
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
![]() |
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
![]() |
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
![]() |
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
![]() |
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
![]() |
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |