Inte löst detta ännu, tips är välkomna =)
Maskinen har rullat hela 1900 mil btw.
Bromsljuskontakten fung. inte, byglade kontakten, bromsljus lyser, startar ej.
Bränsle och kompression borde räcka för start åtminstone, den bumpade upp till 12 bar kanske:
Startar med startgas som sagt, kopplar jag ur vevaxelgivaren/CPS startar den inte ens med startgas.
Var påväg att beställa vevaxelgivaren till en åf, fick svar per mejl av vd'n om att dom kunde ha en från Polaris Östersund på någon dag för 1900 pengar. Tackade artigt och frågade om karln kunde fråga någon mekaniker eller Polaris om jag rimligtvis var rätt ute, snabb resumé vad jag ställt till med hitills.
Blev därefter uppringd av en mekaniker, säkert kompetent. Han mena på det att svänghjulet inte sitter med någon kil på dessa så om det flyttat på sig, om än bara några millimeter blir resultatet förmodligen detta. Inte helt ovanligt men vi prata nog aldrig om den sett till åldern låga mätarställningen. Maskinen går förhållandevis lugnt om dagarna, möjligtvis släpar dom en del med den.
TDC och kontrollera markeringar m.a.o., ser inte särskilt svårt ut men säkert ett par timmars skruvande för den oinvigde utan manual och tanken måste bort.
Om svänghjulet lossnat trodde mekanikern inte den var värd mer än som reservdelsmaskin.