Klockringaren
nissenys
Träningstråden
Här var den, så klart vi hade en gymtråd. Toppen! ? .. och så måste det ju vara vinter också. Jag tänker INTE börja med längdskidor!
Såg att du hittat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fylla.Hur f-n kan två fartyg krocka på öppet vatten?![]()
Visst känns det surt att elproducenter tjänar storkovan och att det är vi konsumenter som subventionerar detta politiska vansinne. Som jag föreslog tidigare på något fora, dela in Sverige i bensin-zoner så att det kostar 90 kronor litern i söder och 12 spänn i norr. Undras hur länge det då skulle ta innan högafflarna samlades framför regeringskansliet.Hur kommer elpriset att slå mot våra pensionärer ?
Så är det nog vad det verkar.Fylla.
Det danska fartygets system kollisionvarnade och dom börja gira iaf så där var dom nog nyktra.Så är det nog vad det verkar.
Men vid det här laget borde varningssystemen ta hänsyn till att besättningar super friskt.
Trots sprit ganska oförståeligt.
Vart tog HIV/AIDS vägen?
Inte för att jag önskar tillbaka skiten, men från att ha varit toppdiskussionsämnen i alla media, till att inte nämnas med ett ord i pressen på ett par år nästan....vad hände? Utrotat? Ingen spridning? Fungerande mediciner?
Säkert inte så hemskt som jag föreställer mig, jag är dessvärre lite av en dramatiker, men hur som helst något man aldrig får glömma bort, ... "annars!".Måste äta 2 tabletter varje dag resten av livet.
Vart tog HIV/AIDS vägen?
Inte för att jag önskar tillbaka skiten, men från att ha varit toppdiskussionsämnen i alla media, till att inte nämnas med ett ord i pressen på ett par år nästan....vad hände? Utrotat? Ingen spridning? Fungerande mediciner?
Detta!Jag hörde att dom pratade om det på radion för någon vecka sedan.
Det upptäckts ca 300 ny fall i Sverige varje år. Dom flesta är medelålders hetro män som varit utomlands.
Dom sa att upptäckts det i rimlig tid så kan det behandlas med medicin. Måste äta 2 tabletter varje dag resten av livet. Sköter man det så går det att få ner till omätbara nivå och du smittar inte någon annan.
Detta!
Jag jobbar med kliniska analyser bl.a. för HIV, och vi har främst två stora grupper av nyupptäckta smittade. Dels har vi migranterna, men eftersom alla testas när de kommer till Sverige upptäcks de direkt. Dels har vi också till synes helt vanliga hetero Svennebananer med stabila liv och familjer. Man kan i dessa fall misstänka att det gått lite vilt till på någon Thailandssemester. Helsvenska familjemän är ju normalt ingen högriskgrupp, så sjukdomen brukar gå rätt långt innan husläkaren kommer på tanken att testa för HIV.
Sedan har vi förståss ytterligare två klassiska högriskgrupper; missbrukare och homosexuella män, men i dessa grupper verkar medvetenheten vara betydligt högre och de som blir smittade identifieras snabbt och kommer under behandling, vilket bryter smittkedjan.
En person med obehandlad HIV är smittsam även under den symptomfria latensperioden och det finns en överhängande risk att smitta sin nya fasta partner. Smittan hos denna kvinna upptäcks vid gravidscreening och smittspårning påbörjas.Kan det inte ta lång tid tar det innan det bryter ut så att det märks? Jag tänker att en familjeman med ordnat liv kan ju haft ett vilt liv innan han blev familjefar.
Testas kvinnor mot HIV under graviditeten? Inget jag hörde talas om när vi väntade barn för ett par år sedan.En person med obehandlad HIV är smittsam även under den symptomfria latensperioden och det finns en överhängande risk att smitta sin nya fasta partner. Smittan hos denna kvinna upptäcks vid gravidscreening och smittspårning påbörjas.
Detta är alltså sällsynt. Vanligare är att mannen i familjen smittas några år efter att barnen fötts och kanske sexlivet i det fasta förhållandet inte är så spännande längre.
En person med obehandlad HIV är smittsam även under den symptomfria latensperioden och det finns en överhängande risk att smitta sin nya fasta partner. Smittan hos denna kvinna upptäcks vid gravidscreening och smittspårning påbörjas.
Detta är alltså sällsynt. Vanligare är att mannen i familjen smittas några år efter att barnen fötts och kanske sexlivet i det fasta förhållandet inte är så spännande längre.
Bättre än att, som jag, nödgas att frosta av frysen som inte ville under -11°C. Klar nu. Nu återstår att se om den är kass. Tur man kan ha innehållet i uterummet. Alltid något...Varför tittar man igenom hela videon hur man demonterar en 4L60E växellåda en juldagsmorgon?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |