Folkesson 1.00.11

Nr:18 skrev:
Chris Ash skrev:
Ok, eftersom jag utgår från att detta är uppriktigt menat och ingen spontan spydighet så ska jag redogöra för min slutsats och hur jag kom fram till den.

1. Lättmekandet, kräver egentligen ingen närmare förklaring. En fyrtaktsracer hade antagligen haft ett helt gäng smarta lösningar för att underlätta skruvande men den kommer alltid att vara mer komplicerat uppbyggd än en tvåtaktare och därför vara jobbigare att ha "ute i fält".

QUOTE]
Nu är det ju så att lättmekat kan ju oxå betyda att man inte behöver meka så ofta. Ute i fält inskränker sej de flesta fyrtaktsåkares skruvning till att kolla oljan och tanka. Tvåtaktsfolket måste skruva efter i stort sett varje pass.Om inte detta betyder "jobbigare i fält" så har du snurrat bort mej fullständigt.

Hör med Havnen, Sköld eller BjOrn, de har ju inte en stab mekar som ibland är uppe minst lika sent som Nordgren. Det dessutom på "större" driftsäkrare maskiner. Men visst de byter bara olja och däck..
Eller Veidecåkarna, iofs, de skruvar oftast inte så mycket motor under helgerna, de har dock extracyklar vid "elfel", extra motorer, och följer servicenivåerna genom att exempelvis skicka ner motorn på renovering hos TenKate. De har dock budget därefter..
Vad jag vet så kör iaf inte Folkesson en och samma motor en hel säsong..

Nyteknik skrev:
Jag ska till Sviestad imorgon. :tummenupp

Edit: nu ner i garaget och...

• Sätta ihop de nya ljuddämparrören som Racerpelles kompis har lindat. Grymma!

• Byta ut 13-drevet fram mot 15.

• Sätta i mindre huvudmunstycken.

Allt för att köra ifrån Teddy och Goodstuff imorgon.

:banana

Det var något annat också...hmmm...

Kom ut ur garderoben nu, lite regn har ingen dött av, du missar ju vårträningen och Grusmuff kommer att åka 8:or runt dig i sommar, packa och kör nu annars j-r :mad:

Nyteknik skrev:
Följer varje avvikelse och är redo att kasta in handduken i sista sekund om det vankas duggregn.

Det är klart att du ska köra. Jag tar med däckjärn så vi kan kränga däck,slinta och slå knogarna blodiga tillsammans.
Jag stod över senaste träningen för att det var blött hemma 4 mil från Sviestad, bara för att sen höra att det var torrt på banan hela passet.

För att svara på min egen fråga om snabbaste varvtid under racet så körde Cralle på 1.00.912 som således är nytt banrekord. Kvaldäck någon?

Goodstuff skrev:
För att svara på min egen fråga om snabbaste varvtid under racet så körde Cralle på 1.00.912 som således är nytt banrekord. Kvaldäck någon?

1.00.912 med en ss600 är ändå jäkligt imponerande.

Goodstuff skrev:

Den tiden är mer rättvis att jämföra med Freddes 1.01.5.....

Chris Ash skrev:
Den tiden är mer rättvis att jämföra med Freddes 1.01.5.....
Folkesson åkte nio! varv på andra kvalet som var snabbare än Jimmys 1,00,4 det går inte på kvaldäck som bettar i max tre varv.

oFFkeFF skrev:
Vad jag vet så kör iaf inte Folkesson en och samma motor en hel säsong..

Folkesson kör samma motor hela säsongen! han har tre motorer..
Två på hojarna Hoj 1 och 2 som går lika bra.. sedan har han en x-tra motor i fall något skulle hända med ca 3hk mindre... Senaste bänkning gav 136,6 hk på bak MJP bänk med väderstation.... Vilket brukar innebära ca 139,6 på dynobänken hos Claesson..

GSXR1100R skrev:
Det räcker inte ändå...

Vi diskuterar inte dina 1.20-tider nu..

För att jämföra med förra året, så tog väl cralle banrekordet förra året också på vårkanten..
VI har inte haft vår sm-tävling ännu på knutstorp. Men iofs tror jag han får behålla varvrekordet, men inte för att han är snabbast, utan för att Fredde koncentrerar sig på EM..
Jämför gärna Kai-Börre 02 och Watz 02 under EM..

oFFkeFF skrev:
1.00.912 med en ss600 är ändå jäkligt imponerande.

Absolut. Ville bara få in tiden eftersom den var intressant. Jag är grymt imponerad av en hel hög förare i SVerige.

Steny skrev:
Folkesson åkte nio! varv på andra kvalet som var snabbare än Jimmys 1,00,4 det går inte på kvaldäck som bettar i max tre varv.

Stämmer bra steny.nu ... folkesson provade lite nya pirelli!! provade en racedistans med dom nya däcken...

Steny skrev:

Möjligt, oavsett körde han en sekund långsammare när det var rejs. Det är då man sätter BANREKORD.

Edit:Dessutom bettar kvaldäcken två-fyra varv på en GP-BANA på 4-5 km, beroende på vilka kvaldäck det är. Räkna ut hur många vrv det blir på 2000meters Knutstorp...

The Pilot skrev:
Två på hojarna Hoj 1 och 2 som går lika bra.. sedan har han en x-tra motor i fall något skulle hända med ca 3hk mindre... Senaste bänkning gav 136,6 hk på bak MJP bänk med väderstation.... Vilket brukar innebära ca 139,6 på dynobänken hos Claesson..

Dock underhålls de med fler saker än att byta olja och filter på under säsongen..

The Pilot skrev:
--edit --

Ehh. Motsägelsefullt helt klart. Eftersom han har tre motorer så kör han inte samma motor hela säsongen, dessutom renoveras de säkert mellan varven eller hur?

Goodstuff skrev:
Ehh. Motsägelsefullt helt klart. Eftersom han har tre motorer så kör han inte samma motor hela säsongen, dessutom renoveras de säkert mellan varven eller hur?

Jo, de andra två har han som prydnad hemma i vardagsrummet, fast han bytar olja och filter ändå...

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år