Folkesson 1.00.11

Chris Ash skrev:
Det är såklart subjektivt, JAG tycker att det är betydligt svårare att köra en 125 fort än att köra en stor fyrtaktare fort. Framförallt bromsningarna och kurvhastigheten som sätter käppar ihjulet för mig.
Jaså det tycker du :trött

Tur att inte alla tycker som dig, då skulle jorden vara fyrkantig

Chris Ash skrev:
Vad du håller på ditt gamla svull!

Kommer du till falken på Fredag förresten?
Näe jag törs inte köra, jag ska sitta hemma och knyppla istället.

Har ungarna hela helgen

Chris Ash skrev:
Möjligt, oavsett körde han en sekund långsammare när det var rejs. Det är då man sätter BANREKORD.

Edit:Dessutom bettar kvaldäcken två-fyra varv på en GP-BANA på 4-5 km, beroende på vilka kvaldäck det är. Räkna ut hur många vrv det blir på 2000meters Knutstorp...
Har dfu testat kval däck! det har jag. Jag vet hur länge dom håller det går inte att jämföra däcken i WM mot dom här hemma..

Steny skrev:
Har dfu testat kval däck! det har jag. Jag vet hur länge dom håller det går inte att jämföra däcken i WM mot dom här hemma..

Så du menar att de däcken som körs med i Veidec är ännu mer raffinerade än de i Motogp och ger supergrepp ännu kortare tid? För du tror väl inte att sämre kvaldäck håller mindre? De håller snarare längre.

Oavsett om du testat kvaldäck eller inte så ligger du ganska långt ifrån Watz och Folkessons tider för att dina erfarenheter ska vara en intressant referens i sammanhanget.

Chris Ash skrev:
Så du menar att de däcken som körs med i Veidec är ännu mer raffinerade än de i Motogp och ger supergrepp ännu kortare tid? För du tror väl inte att sämre kvaldäck håller mindre? De håller snarare längre.

Oavsett om du testat kvaldäck eller inte så ligger du ganska långt ifrån Watz och Folkessons tider för att dina erfarenheter ska vara en intressant referens i sammanhanget.

Nu ska ni inte hoppa på steny... Kvaldäcken som veidec förarna testar är inte samma som i motoGP. Dom däcken som körs i GP kommer till normalpersonerna ca 1-2 år efter...
Detta är fösta året det finns gott om kvaldäck att få tag i... ;)

The Pilot skrev:
Nu ska ni inte hoppa på steny... Kvaldäcken som veidec förarna testar är inte samma som i motoGP. Dom däcken som körs i GP kommer till normalpersonerna ca 1-2 år efter...
Detta är fösta året det finns gott om kvaldäck att få tag i... ;)

Men du som har fullinsyn borde väl veta? Sattes Folkessons poletid på kvaldäck eller inte?

Chris Ash skrev:
Men du som har fullinsyn borde väl veta? Sattes Folkessons poletid på kvaldäck eller inte?

Njaaa. 1.00.11... men inte 1.00.14. Blev lite strul då andra hojen inte startade i andra kval.. så det blev till att köra längre på dom andra "vanliga" däcken.. han satte 9 varvtider under tvåans bästa tid.. Men vädret var lite kallare på lördagen som tydligen passade däcken som i en handske..

Chris Ash skrev:
J-a tjat om kvaldäck, har du vinterdäck på din fjollis

The Pilot skrev:
Njaaa. 1.00.11... men inte 1.00.14. Blev lite strul då andra hojen inte startade i andra kval.. så det blev till att köra längre på dom andra "vanliga" däcken.. han satte 9 varvtider under tvåans bästa tid.. Men vädret var lite kallare på lördagen som tydligen passade däcken som i en handske..

OK. Det är i vilket fall som helst imponerande tdier.
Dock frågar jag mig varför man inte bara bytte hjul mellan hojarna om en inte startar och den andra har "vanliga" däck? Hade kanske kommit under minuten annars eller är det något jag missar här?

Chris Ash skrev:
Så du menar att de däcken som körs med i Veidec är ännu mer raffinerade än de i Motogp och ger supergrepp ännu kortare tid? .

hallå någon hemma, bra kvaldäck har mega super grepp i ett helt race

Freddy skrev:

Hur menar du nu? Texten du citerar är iofs inte helt lätt att förstå men kvaldäck har väl inte grepp för ett helt race? Motsäger liksom hela definitionen av kvaldäck. Eller är du ironisk nu?
Jag är kass på sådant och känner inte dig så jag är osäker på vad som menas.
Dessutom var det inte riktigt meningen att den här gamla tjäbbeltråden skulle lyftas. De flesta som käbblar känner varandra sedan gammalt så jargongen blir inte helt normal, tyvärr.

Nordgren skrev:
Jag har inte kört på Knutstorp i år men det ska tydligen vara ny asfalt, vilket kan förklara en del av den kraftiga förbättringen av varvtider. Vet någon hur snabbt det gick på racet? För i stort sett alla i ss600 använder kvaldäck vilket inte är vanligt i 250cc. Det är svårt när tidsträningarna är mellan 15-25minuter jämfört 30minuter på ss600 SM. Inte för att jag lagt på kvaldäck ändå, men man kunde ju vänt på däcket i alla fall...

Cralle kom fyra i 250SM 1991 tror jag det var. Det var ett grymt race speciellt för oss som fick se Bäckis (numer mek i SS600 SM) stå som ett ljus och se sin nummerbotten fram upp och ner nerför NGK och landade med båda benen samma sidamen hängde kvar och fick stopp på hojen efter korta rakan. För att hoppa på hojen och köra vidare. Har någon det på video så se till att få ut det på nätet.

Alla ska köra det de tror på, själv kommer jag köra racerhoj så länge jag själv betalar. Även om det finns möjlighet att synas i TV om man byter till modifierad landsvägshoj. Och om man får tro Chrille har ändå inga andra SM förare i Veidec att göra efter som klassen är så låg i alla andra SM-klasser. Vet flera som gärna kört 250 om det varit på samma vilkor som ss600SM.

Du har visst kört på Knudan i år! Här e tom bildbevis!!

Bifogat

• Nordgren_wall.jpg
    Nordgren_wall.jpg
    99.3 KB · Visningar: 110
Freddy skrev:

Que???? Riktiga MotoGP eller Veidec kvaldäck för den delen håller i max. 2 varv sedan kan de bara slängas!!

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan