Folkesson 1.00.11

oFFkeFF skrev:
Vi diskuterar inte dina 1.20-tider nu..

För att jämföra med förra året, så tog väl cralle banrekordet förra året också på vårkanten..
VI har inte haft vår sm-tävling ännu på knutstorp. Men iofs tror jag han får behålla varvrekordet, men inte för att han är snabbast, utan för att Fredde koncentrerar sig på EM..
Jämför gärna Kai-Börre 02 och Watz 02 under EM..
Hörru din jordfräs, jag körde iaf 1.12 förra hösten, till skillnad från dig som sällan fullbordar mer än ett varv innan du hoppar i bollhavet

oFFkeFF skrev:
Dock underhålls de med fler saker än att byta olja och filter på under säsongen..

Jo det stämmer.. men det är dock samma motorer.. om shimsning (eller hur det stavas) m.m görs 1gång /mån.. oljebyta efter varje racehelg...
allmän översyn efter varje race helg.. dom har inte råd att bli stående..

GSXR1100R skrev:
Hörru din jordfräs, jag körde iaf 1.12 förra hösten, till skillnad från dig som sällan fullbordar mer än ett varv innan du hoppar i bollhavet

My ass att du gjorde....med handsnickrat magnetbelastat solur som tidtagning?

GSXR1100R skrev:

Vänd inte på siffrorna, 2.11 var det ju :rolleyes:

Fan vad det är kul att käbbla! :tungan
Var är Nr.18 när man behöver honom? :va

Tvåtakt rockar, fyrtakt är för fetton med stora plånböcker, Fredde är snabbast i Sverige och jag är sämst just nu men får bra kondis av min fjollmoppe. :banana

Goodstuff skrev:
Ehh. Motsägelsefullt helt klart. Eftersom han har tre motorer så kör han inte samma motor hela säsongen, dessutom renoveras de säkert mellan varven eller hur?

Ok menade så här..

Han har två cyklar.. dvs om han skrotar en cykel så tar han nästa..
Sedan har han en x-tra motor i fall nått händer.. denna har inte rörts på 1 år..
det är 2003:ans motor som även fungerade som x-tra i fjor..

Goodstuff skrev:

Tvåtakt rockar, fyrtakt är för fetton med stora plånböcker, Fredde är snabbast i Sverige och jag är sämst just nu men får bra kondis av min fjollmoppe. :banana
Fyrkat :va

Last edited by a moderator:
The Pilot skrev:
Jo det stämmer.. men det är dock samma motorer.. om shimsning (eller hur det stavas) m.m görs 1gång /mån.. oljebyta efter varje racehelg...
allmän översyn efter varje race helg.. dom har inte råd att bli stående..

Ja, men det är ju det jag säger/sagt, man underhåller hårt trimmade motorer, vare sig det är fyrtakt eller tvåtakt, under eller efter racehelgerna. Och fyrtaktare klarar sig oftast utan allt för mycket översyn under helgen.
Min enda motor/växellåda har hängt med sen 98, block och låda är i perfekt skick, allt annat är bytt enligt servicenivåerna eller en del på lite övertid..

edit: Och då har den snurrat en EM-säsong också..

Goodstuff skrev:

Jepp och dessutom behöver dieselfettona extramotorer! Hur många i 125 R och 250 R har det?

oFFkeFF skrev:
Ja, men det är ju det jag säger/sagt, man underhåller hårt trimmade motorer, vare sig det är fyrtakt eller tvåtakt, under eller efter racehelgerna. Och fyrtaktare klarar sig oftast utan allt för mycket översyn under helgen.
Min enda motor/växellåda har hängt med sen 98, block och låda är i perfekt skick, allt annat är bytt enligt servicenivåerna eller en del på lite övertid..

ok sorry har inte hängt med i tråden.. men När folkessons motorer kom upp i tråden ville jag bara komma med fakta... HAr liksom full insyn i det..

Chris Ash skrev:
My ass att du gjorde....med handsnickrat magnetbelastat solur som tidtagning?
Jag ska köra blårök nästa år, då kan man ju som dig skylla på att man kör in kolvarna hela året och sen så skjuter man motorn om någon påpekar varvtiderna.

GSXR1100R skrev:
Jag ska köra blårök nästa år, då kan man ju som dig skylla på att man kör in kolvarna hela året och sen så skjuter man motorn om någon påpekar varvtiderna.

Gentemot dig behöver jag inte komma med några ursäkter. Du kör runt med en hoj som lätt ska vara två-tre sekunder snabbare än min runt Knudan med likvärdiga förare. Men ja just det, där sprack det.....

Chris Ash skrev:
Gentemot dig behöver jag inte komma med några ursäkter. Du kör runt med en hoj som lätt ska vara två-tre sekunder snabbare än min runt Knudan med likvärdiga förare. Men ja just det, där sprack det.....
Jaså varför är nu fyrtakt plötsligt snabbare än tvåtakt på Knudan :va

F-n va du ändrar dig snabbt :D

GSXR1100R skrev:

Jag åkte pinsamt långsamma 1.08.5 förra året på knutstorp, mätt med transponder och icke gökur :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Jaså varför är nu fyrtakt plötsligt snabbare än tvåtakt på Knudan :va

F-n va du ändrar dig snabbt :D

125 är långsammare än Superbike, nåt annat har jag väl aldrig påstått?

Fast skiten kör sig inte själv, vilket märks extra tydligt i vissa fall.....

The Pilot skrev:
ok sorry har inte hängt med i tråden.. men När folkessons motorer kom upp i tråden ville jag bara komma med fakta... HAr liksom full insyn i det..

Det är liksom ett skyttegravskrig om vad som är bäst prestanda för pengarna. Tvåtakt eller fyrtakt. Det är ganska underhållande.

Chris Ash skrev:
125 är långsammare än Superbike, nåt annat har jag väl aldrig påstått?

Fast skiten kör sig inte själv, vilket märks extra tydligt i vissa fall.....
Ska vi bytlånas så får vi se hur stor käft du har sen, Gokartbanan Knudan premierar små lätta fjollmoppar, en 11 år gammal surkawwa är inte lätt att tygla på denna bana :4skrika

GSXR1100R skrev:
Ska vi bytlånas så får vi se hur stor käft du har sen, Gokartbanan Knudan premierar små lätta fjollmoppar, en 11 år gammal surkawwa är inte lätt att tygla på denna bana :4skrika

Ja, det kanske vi ska nån gång ,men inte nu under pågående säsong, till ett av de sista passen kanske....

Du kommer att bli förvånad när du märker vilken som är mest svårtyglad....

Chris Ash skrev:
Ja, det kanske vi ska nån gång ,men inte nu under pågående säsong, till ett av de sista passen kanske....

Du kommer att bli förvånad när du märker vilken som är mest svårtyglad....
Du menar att en 125:a är brutalare att hantera än en superbike :va
Nu j-r har du snattat i morfars helrör :fatta!

Hur än du vinklar detta så kommer du att förlora denna helt meningslösa strid, som straff kommer jag att blåsa ner dig i diket igen :mad:

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan