Chris Ash
Kapten Gars
Nyteknik skrev:Jag ska till Sviestad imorgon.![]()
Ojojoj, har du sett väderprognosen?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Jag ska till Sviestad imorgon.![]()
Chris Ash skrev:Ojojoj, har du sett väderprognosen?![]()
Nyteknik skrev:Följer varje avvikelse och är redo att kasta in handduken i sista sekund om det vankas duggregn.
Nr:18 skrev:Chris Ash skrev:Ok, eftersom jag utgår från att detta är uppriktigt menat och ingen spontan spydighet så ska jag redogöra för min slutsats och hur jag kom fram till den.
1. Lättmekandet, kräver egentligen ingen närmare förklaring. En fyrtaktsracer hade antagligen haft ett helt gäng smarta lösningar för att underlätta skruvande men den kommer alltid att vara mer komplicerat uppbyggd än en tvåtaktare och därför vara jobbigare att ha "ute i fält".
QUOTE]
Nu är det ju så att lättmekat kan ju oxå betyda att man inte behöver meka så ofta. Ute i fält inskränker sej de flesta fyrtaktsåkares skruvning till att kolla oljan och tanka. Tvåtaktsfolket måste skruva efter i stort sett varje pass.Om inte detta betyder "jobbigare i fält" så har du snurrat bort mej fullständigt.
Hör med Havnen, Sköld eller BjOrn, de har ju inte en stab mekar som ibland är uppe minst lika sent som Nordgren. Det dessutom på "större" driftsäkrare maskiner. Men visst de byter bara olja och däck..
Eller Veidecåkarna, iofs, de skruvar oftast inte så mycket motor under helgerna, de har dock extracyklar vid "elfel", extra motorer, och följer servicenivåerna genom att exempelvis skicka ner motorn på renovering hos TenKate. De har dock budget därefter..
Vad jag vet så kör iaf inte Folkesson en och samma motor en hel säsong..
Nyteknik skrev:Jag ska till Sviestad imorgon.
Edit: nu ner i garaget och...
• Sätta ihop de nya ljuddämparrören som Racerpelles kompis har lindat. Grymma!
• Byta ut 13-drevet fram mot 15.
• Sätta i mindre huvudmunstycken.
Allt för att köra ifrån Teddy och Goodstuff imorgon.
![]()
Det var något annat också...hmmm...
Nyteknik skrev:Följer varje avvikelse och är redo att kasta in handduken i sista sekund om det vankas duggregn.
Goodstuff skrev:För att svara på min egen fråga om snabbaste varvtid under racet så körde Cralle på 1.00.912 som således är nytt banrekord. Kvaldäck någon?
Goodstuff skrev:För att svara på min egen fråga om snabbaste varvtid under racet så körde Cralle på 1.00.912 som således är nytt banrekord. Kvaldäck någon?
Det räcker inte ändå...Chris Ash skrev:Den tiden är mer rättvis att jämföra med Freddes 1.01.5.....
Folkesson åkte nio! varv på andra kvalet som var snabbare än Jimmys 1,00,4 det går inte på kvaldäck som bettar i max tre varv.Chris Ash skrev:Den tiden är mer rättvis att jämföra med Freddes 1.01.5.....
oFFkeFF skrev:Vad jag vet så kör iaf inte Folkesson en och samma motor en hel säsong..
GSXR1100R skrev:Det räcker inte ändå...
oFFkeFF skrev:1.00.912 med en ss600 är ändå jäkligt imponerande.
Steny skrev:Folkesson åkte nio! varv på andra kvalet som var snabbare än Jimmys 1,00,4 det går inte på kvaldäck som bettar i max tre varv.
GSXR1100R skrev:Det räcker inte ändå...
Steny skrev:Folkesson åkte nio! varv på andra kvalet som var snabbare än Jimmys 1,00,4 det går inte på kvaldäck som bettar i max tre varv.
The Pilot skrev:Folkesson kör samma motor hela säsongen! han har tre motorer..
Två på hojarna Hoj 1 och 2 som går lika bra.. sedan har han en x-tra motor i fall något skulle hända med ca 3hk mindre... Senaste bänkning gav 136,6 hk på bak MJP bänk med väderstation.... Vilket brukar innebära ca 139,6 på dynobänken hos Claesson..
The Pilot skrev:Folkesson kör samma motor hela säsongen! han har tre motorer..
--edit --
Goodstuff skrev:Ehh. Motsägelsefullt helt klart. Eftersom han har tre motorer så kör han inte samma motor hela säsongen, dessutom renoveras de säkert mellan varven eller hur?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |