oFFkeFF skrev:Du kommer inte förstå skillnaden förrän du testat.
Inte jag heller. Vem vill hyra ut sin 250R ett pass!?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
oFFkeFF skrev:Du kommer inte förstå skillnaden förrän du testat.
Trots detta så går det långsammare med en 250R på Knudan, med så extremt material borde väl Watz kunna piska Veidec gubbarna som harvar runt med sina moddade gathojar.oFFkeFF skrev:Nu pratar i inte termer bättre/sämre utan snabbare/långsammare. SS600 är snabba och ligger ofta i närheten av 250r tider, sällan dock snabbare.. Vare sig det är vm-banor, eller på lilla ringen(knutstorp).
Det finns dock fler riktigt vassa förare i ss600/veidec än vad det gör i 250r, just nu är det egentligen bara Watz i 250 som matchar förarna i Veidec, och ja, fredde är snabb på vilken modell av cykel som helst, även om han föredrar 250's..
En ss600 är en gatcykel, som är lätt modifierad för att fungera på banan, en 250r är byggd enbart för bana, galnare chassigeometri, dyrare material, magfälgar, mindre gyrokrafter från motor osv. mycket lättare. Helt okörbar på gatan i stort sett. En gathoj är visserligen snabb, men det är alltid kompromisser, den ska ju kunna säljas för att snabbt produceras, och den ska gå att åka med på vanliga vägar, dessutom får den inte kosta för mycket när man tillverkar den.
Du kommer inte förstå skillnaden förrän du testat.
Nr:18 skrev:Precis min poäng!Tvitaktsmaffian har fått nån kollektiv härdsmälta och kan inte tåla att 4-taktsracing kan vara exakt lika kul som det dom själva håller på med.
En SS600 har inte speciellt mycket gemensamt med en gat-600:a. Dags att inse att VM-hojar, oavsett klass, inte är ombyggda gathojar. Granska en CBR600RR som står hos Jimmy L i södertälje, delarna som den hojen är byggd av är lika mycket gathoj som prylarna din hoj är byggd av. Vad i chassigeometrin är så mycket galnare på en 250R? Vilken vinkel menar du? Mindre gyrokrafter beror på motorstorleken och vikten på hjul osv, inte på att det är just en "räser"[TM]. Mycket lättare? Tja, har det med att det är en "räser"[TM] att göra eller att reglementet tillåter det? Varför ska det anses som så j*vla speciellt med tvitakt?oFFkeFF skrev:Nu pratar i inte termer bättre/sämre utan snabbare/långsammare. SS600 är snabba och ligger ofta i närheten av 250r tider, sällan dock snabbare.. Vare sig det är vm-banor, eller på lilla ringen(knutstorp).
Det finns dock fler riktigt vassa förare i ss600/veidec än vad det gör i 250r, just nu är det egentligen bara Watz i 250 som matchar förarna i Veidec, och ja, fredde är snabb på vilken modell av cykel som helst, även om han föredrar 250's..
En ss600 är en gatcykel, som är lätt modifierad för att fungera på banan, en 250r är byggd enbart för bana, galnare chassigeometri, dyrare material, magfälgar, mindre gyrokrafter från motor osv. mycket lättare. Helt okörbar på gatan i stort sett. En gathoj är visserligen snabb, men det är alltid kompromisser, den ska ju kunna säljas för att snabbt produceras, och den ska gå att åka med på vanliga vägar, dessutom får den inte kosta för mycket när man tillverkar den.
Du kommer inte förstå skillnaden förrän du testat.
GSXR1100R skrev:Trots detta så går det långsammare med en 250R på Knudan, med så extremt material borde väl Watz kunna piska Veidec gubbarna som harvar runt med sina moddade gathojar.
![]()
Har testat 2-takt, dock ingen "räser"[TM]. Det jag undrar över är varför 2-taktsfolket hela tiden ska påpeka hur tunga och tråkiga fyrtaktare är, samtidigt som det är bannlyst att kritisera 2-takt?oFFkeFF skrev:Öhh... Undrar vem som har härdsmälta egentligen.. Du gnäller konstant om tvåtakt, något som du inte ens själv testat, och avfärdar det som något konstigt/dåligt..
Du verkar dessutom inte förstå skillnaden på 170kg hoj och 100kg hoj på banan.
Och ja, det är klart andra kan ha kul med standardfyrtaktshojar på banan också, precis på samma sätt jag har mycket roligare med min 250r. Kan bara förklara det med att det är en helt annan känsla och feedback från chassit än vad det är från en standardmoppe. Motormässigt, visst 250'n är lite svårare iom det korta registret, bredare register är alltid önskbart, men hellre det vassa chassit och låga vikten kontra tung vikt och brett register.
Nr:18 skrev:Detta är raceresultatet från i augusti 2003. Watz körde 1,01.573, dvs 1,5 sek långsammare än SS600 i helgen![]()
Nr:18 skrev:En SS600 har inte speciellt mycket gemensamt med en gat-600:a. Dags att inse att VM-hojar, oavsett klass, inte är ombyggda gathojar. Granska en CBR600RR som står hos Jimmy L i södertälje, delarna som den hojen är byggd av är lika mycket gathoj som prylarna din hoj är byggd av. Vad i chassigeometrin är så mycket galnare på en 250R? Vilken vinkel menar du? Mindre gyrokrafter beror på motorstorleken och vikten på hjul osv, inte på att det är just en "räser"[TM]. Mycket lättare? Tja, har det med att det är en "räser"[TM] att göra eller att reglementet tillåter det? Varför ska det anses som så j*vla speciellt med tvitakt?
Nr:18 skrev:Har testat 2-takt, dock ingen "räser"[TM]. Det jag undrar över är varför 2-taktsfolket hela tiden ska påpeka hur tunga och tråkiga fyrtaktare är, samtidigt som det är bannlyst att kritisera 2-takt?
Kvaldäck vs beggade däck, varför kör man med beggade däck om man nu vill sätta banrekord, rimmar illa med specialräcerprylarna, den ena stunden så skryter ni om det det extrema materialet vs fyrtakt och sen så skyller ni på däcken.oFFkeFF skrev:Tja, Jimmy eller om det var cralle hae väl varvrekordet på karlskoga ett kort tag också.. Innan fredde senare under sommaren tog tillbaka det.
Sen skulle jag iofs vilja veta vad det sattes för varvtider under rejset, då veidecpojkarna kör kvaldäck under kvalen, vilket fredde inte gör, här hemma brukar han åka på beggade däck...
Nr:18 skrev:Detta är raceresultatet från i augusti 2003. Watz körde 1,01.573, dvs 1,5 sek långsammare än SS600 i helgen![]()
Det vill jag oxå men säg inget till Mumlan för då får jag smiskGoodstuff skrev:Hur var det nu med att jämföra resultat från olika tävlingar men samma bana? Vill minnas ett visst motstånd mot det från dig angående dina tider på Sveistad och mina tider på Sviestad...
Alla får köra vad de vill men kom inte och påstå att du är mindre puritanist än "tvitaktsmaffian" vilka det nu är. Du har ju aldrig sagt något bra eller ens lite positivt om tvåtaktare.
Jag tycker all hojrejsing är kul men vill prova 250R för det verkar vara de roligaste hojarna.
GSXR1100R skrev:Kvaldäck vs beggade däck, varför kör man med beggade däck om man nu vill sätta banrekord, rimmar illa med specialräcerprylarna, den ena stunden så skryter ni om det det extrema materialet vs fyrtakt och sen så skyller ni på däcken.
GSXR1100R skrev:Kvaldäck vs beggade däck, varför kör man med beggade däck om man nu vill sätta banrekord, rimmar illa med specialräcerprylarna, den ena stunden så skryter ni om det det extrema materialet vs fyrtakt och sen så skyller ni på däcken.
Låter lite som den gamla klyschan "jag släppte förbi dig för att jag kör in kolvarna"
![]()
oscar skrev:Inte jag heller. Vem vill hyra ut sin 250R ett pass!?![]()
Nordgren skrev:Inte alls omöjligt jag kan låna ut min hoj till någon som har erfarenhet av att köra på bana. Anders L #20 250SP ska köra några race på den. Jag håller också på att fixa/bygga ihop en hoj som bara ska vara till utlåning.
Så visst ska det gå att fixa under året.
Jag ställer mig genast i köNordgren skrev:Inte alls omöjligt jag kan låna ut min hoj till någon som har erfarenhet av att köra på bana. Anders L #20 250SP ska köra några race på den. Jag håller också på att fixa/bygga ihop en hoj som bara ska vara till utlåning.
Så visst ska det gå att fixa under året.
Nr:18 skrev:En SS600 har inte speciellt mycket gemensamt med en gat-600:a. Dags att inse att VM-hojar, oavsett klass, inte är ombyggda gathojar. Granska en CBR600RR som står hos Jimmy L i södertälje, delarna som den hojen är byggd av är lika mycket gathoj som prylarna din hoj är byggd av. Vad i chassigeometrin är så mycket galnare på en 250R? Vilken vinkel menar du? Mindre gyrokrafter beror på motorstorleken och vikten på hjul osv, inte på att det är just en "räser"[TM]. Mycket lättare? Tja, har det med att det är en "räser"[TM] att göra eller att reglementet tillåter det? Varför ska det anses som så j*vla speciellt med tvitakt?
Chris Ash skrev:(Poängterar "man" och inte "jag", så det inte misstolkas). .
oscar skrev:Tur det, annars hade vi nämnt hur Ullis kör med sin STANDARD 125a...![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |