Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Antalet böcker och skrönor om Carl Fogarty verkar ändlösa. Står myten om hans person i proportion till vad han faktiskt har åstadkommit som förare? Eller är han inte mycket mer än en kommersiell hype?
Nyteknik skrev:Antalet böcker och skrönor om Carl Fogarty verkar ändlösa. Står myten om hans person i proportion till vad han faktiskt har åstadkommit som förare? Eller är han inte mycket mer än en kommersiell hype?
Snabbe_jag skrev:Nej en drös med F1 och Superbike VM (7 st tror jag) är inte imponerande, måste vara en jättedålig förare![]()
:kocko

kiko skrev:
Snabbe_jag skrev:Det var ett ironiskt inlägg mot Nyteknik för han kan inte på allvar mena att Carl Fogerty är en bluff.
3 F1 titlar och 4 Superbike titlar kan man inte ta om man är en dålig förare...
Snabbe_jag skrev:Det var ett ironiskt inlägg mot Nyteknik för han kan inte på allvar mena att Carl Fogerty är en bluff.
3 F1 titlar och 4 Superbike titlar kan man inte ta om man är en dålig förare...

Nyteknik skrev:Jag menar ingenting. Däremot undrar jag om ”myten om hans person står i proportion till vad han faktiskt har åstadkommit som förare".
Före -92 fanns Fogarty inte med i statistiken över WSBK-vinnare. Det gjorde han i samma veva som han blev Ducatis No.1 förare och fick styra den helt nya och överlägsna 916. Frågan jag ställer är om de erövringar han har gjort med Ducati är värda den status som ojämförbar förare han har fått.
Antalet titlar vittnar som vi vet (MVAgusta/Agostini) inte nödvändigtvis om överlägsen förmåga.
Teddy skrev:Det är något som många arga arbetarklasskillar drömmer om.
Nyteknik skrev:Det är en begriplig anledning till mytbildningen. Men hur var det nu med det motstånd som han mötte och övervann? Hur många andra hade tillgång till lika bra material som Foggy under hans mest framgångsrika säsonger?

Nyteknik skrev:Antalet titlar vittnar som vi vet (MVAgusta/Agostini) inte nödvändigtvis om överlägsen förmåga.

gthyni skrev:Ago vann 350-VM 1974 på en Yamaha (första året han körde 2-takt)
och 500-VM 1975 också på en Yamaha 2-takt.
Nog f-n var han bra![]()
Nyteknik skrev:Satt han på underlägset material dessa säsonger?
Snabbe_jag skrev:var MW Agustan skit i dina ögon då?????

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |