Köpte en gsxr 1000 k8 av en privatperson. Han hade importerat den från tyskland. Satte på mitt helsystem, pc3 och kn filter, lämna in den hos bike i Trollhättan för bänking. Men de får inte hojen att gå bra, de e något fel me de elektriska säger de. De misstänker att de e databoxen som kan vara felet. Men de borde inte va de för hojen gick perfekt när de var orginalsystem på den. De jobbiga är nu att en data box går mellan 8-15.000kr. Köper dom in den och de visar sig att inte de var felet så får jag stå för den kostnaden för boxen, för man får inte skicka tillbaka elektriska delar i retur. Suzuki vill inte reklamera någonting för de är en importerad hoj. De håller på att felsöka hojen nu men vet inte hur de går. Misstänker att de kan bli riktigt dyrt det här
.
Finns de inget sätt att de kan gå på garanti? hojen e ju bara 9 månader gammal. Vill få tag på var hojen är såld någonstans i tyskland men de verkar vara svårt. Vägverket ser bara vilka som har ägt hojen i sverige.
Ångrar att jag köpte import om de något stort fel men lätt att vara efterklok.

Finns de inget sätt att de kan gå på garanti? hojen e ju bara 9 månader gammal. Vill få tag på var hojen är såld någonstans i tyskland men de verkar vara svårt. Vägverket ser bara vilka som har ägt hojen i sverige.
Ångrar att jag köpte import om de något stort fel men lätt att vara efterklok.