Fel på min gsxr 1000 k8 (import)

Svarade redan i tråden några steg neråt men kan nu svara här också. Jep, det finns något som heter Europeiskt garanti.
MEN, då det gäller privatimport, så tar inte Suzuki Finland (Sverige) ställning till en hoj som e sönder, utan man måste kontakta försäljaren i Tyskland, som TS nu försöker på tag på. De sen igen får själv välja vart hojen skall repareras, som högst troligen blir en verkstad i Tyskland, om det inte duger så kan man låta bli.

Hade liknande bekymmer själv. Visade sig vara en tändspole som gott sönder, bytte ut den (120€) och efter det har hojjen gått väl. Försäljaren i Tyskland (ett företag) vägrade betala för delen, fast den hade felet redan när ja fick hem hojen (kom först när hojjen var riktigt varmkörd). Jag hotade med att kontakta EU:s konsumentsskydd, men lät det vara, när felet var ändå "såpass litet"..

Svarade redan i tråden några steg neråt men kan nu svara här också. Jep, det finns något som heter Europeiskt garanti.
MEN, då det gäller privatimport, så tar inte Suzuki Finland (Sverige) ställning till en hoj som e sönder, utan man måste kontakta försäljaren i Tyskland, som TS nu försöker på tag på. De sen igen får själv välja vart hojen skall repareras, som högst troligen blir en verkstad i Tyskland, om det inte duger så kan man låta bli.

Hade liknande bekymmer själv. Visade sig vara en tändspole som gott sönder, bytte ut den (120€) och efter det har hojjen gått väl. Försäljaren i Tyskland (ett företag) vägrade betala för delen, fast den hade felet redan när ja fick hem hojen (kom först när hojjen var riktigt varmkörd). Jag hotade med att kontakta EU:s konsumentsskydd, men lät det vara, när felet var ändå "såpass litet"..

Var på Yamaha center i gbg idag och kolla på R1:a 09:) nice som fan.. hur som helst. Jag passa på och fråga hur de gäller me garantier och så på importerade hojar. Och han sa att De är 2 års europa garanti på alla hojar. Och jag har juridiskt rätt att få min hoj lagad utan att pröjsa ett skit. De gäller bara att stå på sig. Han visste dock att suzuki e lite jobbiga men jag har rätten på min sida.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8