FAT Club

Har ett par kompisar som aldrig lägger på sig nåt men jag har käkat för mycket och rört mig för lite. Att banta genom att sluta äta är dock ingen hit - blir inte mycket muskler kvar på det viset. Flera mindre mål per dag är bättre än ett större och sen ingenting.

Jag var iofs smal som en pinne, 69 kg när jag var 18, till jag var runt 25 och slutade med fotboll. Sen gick det snabbt upp till 81. Sen började jag jobba = 90 kg (inga problem att ha råd med party och äta ute). Värst var det för två år sen... 107 kg. Kan inte fatta att jag har vägt så mycket. Nästa år ripjakt blir skoj. Har ju gått ner en hel fullpackad jävla ryggsäck. :)

heimdal skrev:
det e skönt med en kropp som inte går upp i vikt

bantningstips.. käka maximalt ett mål mat om dagen, + nåra mackor, eventuellt.. vid hungerkänslior, drick vatten :P

Last edited:
men ändå .. jag tränar ju liiite.. nästan.. jag rör mig på jobebt.. men de e inte så skönt å röra sig när man kommer hem pga att de gör ont överallt :(

har nån inflammation i handleden tror ja så de e knappt den går å använda till nått.. får nog steloperera den snart

Nicke skrev:
Har ett par kompisar som aldrig lägger på sig nåt men jag har käkat för mycket och rört mig för lite. Att banta genom att sluta äta är dock ingen hit - blir inte mycket muskler kvar på det viset. Flera mindre mål per dag är bättre än ett större och sen ingenting.

Jag var iofs smal som en pinne, 69 kg när jag var 18, till jag var runt 25 och slutade med fotboll. Sen gick det snabbt upp till 81. Sen började jag jobba = 90 kg (inga problem att ha råd med party och äta ute). Värst var det för två år sen... 107 kg. Kan inte fatta att jag har vägt så mycket. Nästa år ripjakt blir skoj. Har ju gått ner en hel fullpackad jävla ryggsäck. :)

182 cm

2004-04-01: 82 kg
2005-10-18: 69 kg

Skulle kanske behöva lägga på mej lite till...

Coolt att den här gamla tråden kom upp! Jag låg länge på 77-79 men 4 mån i jobb i HK och ett par tjejer gjorde att det smög upp till 82 - typ våren 2007. Sen opererade jag foten i maj 2007 och har sprungit väldigt lite -> 87 i början av januari 2008.

Då fick det vara stopp så jag har tränat på och är nu på ca 79 kg igen. Jäkla tur för mitt skinnställ tillåter inte mer än 81 kg kanske :)

174cm
2005-04-XX = 66kg
2005-08-XX = 65kg
2005-09-XX = 59kg
2005-10-17 = 62kg

Låter som mig. Maxade ca 65kg -97, sen rasade jag 15kg i samband med tio dagars semester* -98. Sen dess har jag klättrat stadigt och har lyckats komma upp i 60kg nu. Är 1cm längre än dig dock :hihi

*I en säng på Östersunds sjukhus

Jag äter så här:

1.kl 10.00 Frukost 2 st solros mörkaste brödet som finns=ÄCKLIGT! med den snålaste keson.
2.kl 12.30 Äter frukt varje gång jag är sugen på något.
3.15.30 Äter en stadig lunch per dag, men allt som är stekt är stekt i olja, och jag äter mer grösaker till maten och äter mindre "mat".
Eller så äter jag Sallad, väldigt ofsta blir det oxå.
4. 19.30 äter solrosmackor med keso.
5. dricker endast vatten eller juice.

Äter eller dricker inget onyttigt längre.
Fan vad jag saknar det!

Sen försöker jag gå mkt.
Att lägga om min livsstil har tagit bort ca 10kilo på 4 veckor!
Kan tillägga att jag inte mådde bra första veckan då jag fick sömnbrist och varje led och muskel värkte!
Samt att jag hade ont i huvudet.
Väger idag 87kilo och är 188cm hög, samt att jag lyfte skrot i två år tid ca:5 dagar i veckan, nu har man dock hållt upp i ca 2år, men snart kommer man igen. :)
/mvh Jonas

Ner 10 kg på fyra veckor är grymt bra. Djävlar vilken disciplin du måste ha.
Hur länge kommer du klara av den asketiska livsstilen? :va

Ja, gå ner i vikt vill man ju.
Jag har börjat med landsvägscykling. Har väl inte riktigt kommit igång än eftersom det är så tråkigt väder, halkigt och jävligt med is på vägen. 232km har jag hunnit med att cykla nu på våren. Jag har planerat in några motionslopp under sommaren, inge långa än dock, max 8mil tror jag. Får väl se hur det känns, kanske man kan skriva in sig på något längre, storsjön runt i höst t.ex, ligger på ca 16mil.
Jag har satt upp ett mål att gå ner 15kg på 20 veckor ungefär, vi får la se, bara man kommer igång så ska det nog funka.

Ja, gå ner i vikt vill man ju.
Jag har börjat med landsvägscykling. Har väl inte riktigt kommit igång än eftersom det är så tråkigt väder, halkigt och jävligt med is på vägen. 232km har jag hunnit med att cykla nu på våren. Jag har planerat in några motionslopp under sommaren, inge långa än dock, max 8mil tror jag. Får väl se hur det känns, kanske man kan skriva in sig på något längre, storsjön runt i höst t.ex, ligger på ca 16mil.
Jag har satt upp ett mål att gå ner 15kg på 20 veckor ungefär, vi får la se, bara man kommer igång så ska det nog funka.

Kör lugna och långa pass så ordnar det sig ! Skruva upp tiden på passen succesivt så du kör 2-3 h per pass.

Sexton mil...ingen fara, dem grejjar du !
/Peter

Kör lugna och långa pass så ordnar det sig ! Skruva upp tiden på passen succesivt så du kör 2-3 h per pass.

Sexton mil...ingen fara, dem grejjar du !
/Peter

Som det är nu så cyklar jag ca 3mil med ett snitt på 21km/h, ska köra enligt 3 dagars cykling i veckan, måndag & onsdag så blir det "korta pass" nu 3mil och på lördag blir det långpass som ska vara ca dubbelt så långt.
Det känns att konditionen väldigt snabbt blir bättre IAF, trots att jag inte cyklat jättemycket än.
Ja, får se hur det ser ut i sommar, kanske man orkar med den där 16milaren, men det lär inte bli några 30km/h i snitt dock :tungan

180 cm lång.

1978, 82 kg hockeymuskler,:smasha
1988, 86 kg figtingmuskler,:martialar
1998, 90 kg bikermuskler,:öl
2008, 84 kg villhamuskler,:tungan

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back