Farbror blå har gjort det igen!

GSXR Junior

RadicalRider
Gick med
21 Oct 2004
Hoj
GSXR1000
Jag blev stoppad på väg till jobb imorse. 79 på 50 väg. :huvet
Blir man trött eller?!

Inte nog med det, han ville ha pengar för mina däck med. Det gick dess bättre att deala bort.

GSXR Junior skrev:
Blir man trött eller?!

Inte nog med det, han ville ha pengar för mina däck med. Det gick dess bättre att deala bort.

Fel!
DU har gjort det igen.
50-väg är 50-väg är 50-väg...

CorbenDallas skrev:
Fel!
DU har gjort det igen.
50-väg är 50-väg är 50-väg...

FEL!
50-väg, vad är de 50 km/s då körde han ju för sakta och borde straffas för de :D

Vart de dyrt ?

/R

Bortsett från dom moraliska ajja-bajja-inte-köra-för-snabbt-på-50-väg så blir jag lite förvånad att man blir sur om man åker dit på 29+. Själv blev jag sketa glad när det var 28+ som polisen stoppade mig på och inte 31+ (=körkort farväl, och detta med bil dvs helt i onödan).

Fortkörningsböter är väl en del av driftkostnaden för ett roligare fordon :confused:

pjohan skrev:
Fortkörningsböter är väl en del av driftkostnaden för ett roligare fordon :confused:
Ja så är det, bara att sura i det bitna äpplet, bryt ihop och kom igen så ska du se att det blir mindre sämre än någonsin.

P.Essimist

Piss ..... Näfan ... rätt åt dig din huligan ...... eller kanske inte ..... joooo

Dj-a gnäll - har ni inte försäkringar som täcker sån't smått dagligt? :arsele

(Betalade min igår :D )

Tur du klarade kortet :tummenupp

Robz skrev:
Dj-a gnäll - har ni inte försäkringar som täcker sån't smått dagligt? :arsele

(Betalade min igår :D )

Tur du klarade kortet :tummenupp
gäller inte på 50 väg......

Avtalet täcker endast hastighetsöverträdelser 1-30km/h på gällande svenska 70-110 vägar.

pjohan skrev:
Bortsett från dom moraliska ajja-bajja-inte-köra-för-snabbt-på-50-väg så blir jag lite förvånad att man blir sur om man åker dit på 29+. Själv blev jag sketa glad när det var 28+ som polisen stoppade mig på och inte 31+ (=körkort farväl, och detta med bil dvs helt i onödan).

Vad händer med mig om jag har en varning sen innan? Kommer jag få hem några roliga papper från länstyrelsen tro?

det e bara o betala o se glad ut... du får ju behålla ditt körkort..

kör man i 80 på 50 vägar så får man ju ta den smällen...

fast ok.. jag tycker synd om dig ändå :pannkyss

GSXR Junior skrev:
Vad händer med mig om jag har en varning sen innan? Kommer jag få hem några roliga papper från länstyrelsen tro?

Ok, då är det betydligt tradigare.

Varning + varning = körkortsindragning så länstyrelsen kommer troligtvis att vilja plocka dig på kortet. Dock tar det någon månader för dom att reagera, och när dom väl gör det så får du ett papper där du har möjlighet att godkänna eller motsätta dig att dom drar kortet. Detta ger du blanka fan i att svar på (svara _inte_ att du motsätter dig, för då kommer dom ändå att besluta om motsatsen). Någon månad senare får du ett nytt papper som du också skiter i. Sedan får du ett rekomenderat brev men då är vi i höst... (och vill du vara avancerad kan du ju skippa att hämta ut ev rekomenderade brev när det förväntas dyka upp och då måste dom trolla fram en delgivningsman).

Viss reservation för att det var några år sen det var aktuellt för mig (och det var bara varningen som jag inte orkade svara på brev)

Edit: sen är det ju beroende på hur länge sen du blev varnad, vad du blev varnad för etc så det är inte helt 100 att dom vill ha ditt kort. Men två stycken 29+ fortkörningar tror jag är tillräckligt...

GSXR Junior skrev:
Blir man trött eller?!

Surt sa räven :huvet

Men If you cant do the time dont do the crime :7peta

pjohan skrev:
Ok, då är det betydligt tradigare.

Varning + varning = körkortsindragning så länstyrelsen kommer troligtvis att vilja plocka dig på kortet. Dock tar det någon månader för dom att reagera, och när dom väl gör det så får du ett papper där du har möjlighet att godkänna eller motsätta dig att dom drar kortet. Detta ger du blanka fan i att svar på (svara _inte_ att du motsätter dig, för då kommer dom ändå att besluta om motsatsen). Någon månad senare får du ett nytt papper som du också skiter i. Sedan får du ett rekomenderat brev men då är vi i höst... (och vill du vara avancerad kan du ju skippa att hämta ut ev rekomenderade brev när det förväntas dyka upp och då måste dom trolla fram en delgivningsman).

Viss reservation för att det var några år sen det var aktuellt för mig (och det var bara varningen som jag inte orkade svara på brev)

Edit: sen är det ju beroende på hur länge sen du blev varnad, vad du blev varnad för etc så det är inte helt 100 att dom vill ha ditt kort. Men två stycken 29+ fortkörningar tror jag är tillräckligt...

Då e jag fan körd! :huvet
Åkte för rattfylla en söndagsförmiddag för åtta månader sen.
Blir det inte värre straff om man dra ut på det så länge?
Jaja, det var kul att köra med er i sommar, ses till våren :död

GSXR Junior skrev:

Nu kanske du hade "otur" på något sätt.. men iom rattfylla så tappar du genast all sympati som du kanske fiskade efter i den här tråden.

GSXR Junior skrev:

Nä, det är väl bara att tiden räknas från när dom tillslut drar in det. Visst, dom kanske är mer benägna att sätta tre än två månader om man drar ut på det, men dom måste följa reglerna som ju sätter ett ganska snävt intervall men är man inte beroende av bil så tar åtminstone jag mycket hellre tre månader oktober/november och framåt än två månader nu.

ÄR du beroende av bilen i jobbet så kan du fixa fram ett intyg från din arbetsgivare. Normalt sett blir du av med kortet ändå men klarar dig kanske på halva tiden, en månad.

XYX skrev:
Nu kanske du hade "otur" på något sätt.. men iom rattfylla så tappar du genast all sympati som du kanske fiskade efter i den här tråden.

Klarade han sig med en varning så har han nog legat väldigt nära gränsen 0.2. Säkert dumt att ligga ens där men jag misstänker att farbror blå redan har berättat det för honom och fakturerat en större summa pengar varför det känns som det kvittar.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien