Farbror blå har gjort det igen!

GIXXER 750-96a?

pjohan skrev:
Bortsett från dom moraliska ajja-bajja-inte-köra-för-snabbt-på-50-väg så blir jag lite förvånad att man blir sur om man åker dit på 29+. Själv blev jag sketa glad när det var 28+ som polisen stoppade mig på och inte 31+ (=körkort farväl, och detta med bil dvs helt i onödan).

Fortkörningsböter är väl en del av driftkostnaden för ett roligare fordon :confused:
Såg din hojj i avataren!Har en lika dan,tysk import eller?Min är!
Köpte den i Landskrona för ca 6-7v sedan,min är på papperet strypt till 72kw,har du kollat om det sitter ngt "skit" i insuget,eller?
Tycker min känns lite "trött"!
Men o andra sidan så räcker det till för att ligga och marcha 60-70kmh
över 110 på väg till jobbet!(Ha!Ha!) :D

xyx skrev:
Nu kanske du hade "otur" på något sätt.. men iom rattfylla så tappar du genast all sympati som du kanske fiskade efter i den här tråden.

Fan vad du va rolig då... Skulle tippa på att nästan 70% av sveriges körkortsinnehavare någon gång har kört dagen efter. Problemet är att vi inte har tillräckligt med poliser som kan ta hand om alla som kör onyktra på söndagsförmiddagarna.
Man kunde väl inte kommit mycket närmare gränsen än än vad jag gjorde, 0.24 promille eller 0.12 mg/l i utandningsluften. Det skulle vara 0.00 kanske! Priset jag fick betala kändes kan jag säga. Inställd skidresa och 9 500 SEK i böter. Så snälla, lägg ner! Jag har redan en mamma...

GSXR Junior skrev:
Fan vad du va rolig då... Skulle tippa på att nästan 70% av sveriges körkortsinnehavare någon gång har kört dagen efter. Problemet är att vi inte har tillräckligt med poliser som kan ta hand om alla som kör onyktra på söndagsförmiddagarna.
Man kunde väl inte kommit mycket närmare gränsen än än vad jag gjorde, 0.24 promille eller 0.12 mg/l i utandningsluften. Det skulle vara 0.00 kanske! Priset jag fick betala kändes kan jag säga. Inställd skidresa och 9 500 SEK i böter. Så snälla, lägg ner! Jag har redan en mamma...

Det handlar inte om att vara din mamma eller att vifta med pekfingret. Rattfylla är bara en av de saker som gör mig smått förbannad och jag tänker inte hymla med det.

Men nog om det från min sida i den här tråden.

xyx skrev:
Men nog om det från min sida i den här tråden.

Ja de får vi hoppas för de e inte någon direkt nytta du gör för honom och jag kan tänka mej att han knappast är stolt över de han gjort med för de behöver du inte trycka ner honom mer, han har nog fått höra de en och annan gång innan...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien