Falkenberg 250R

Pålles och Oscars inlägg säger allt. Det hade varit illa nog om omkörningen skett en meter efter grönflaggan. Att ignorera regler som är till för allas säkerhet är en olämplig attityd hos någon som ska samsas med andra på och omkring en bana.

Chris Ash skrev:
Japp, the revenge of the two-strokes har börjat.
Passa på att njuta medans det varar, #40 i SBK va j-t nära att slå detta rekord innan han grusade.

Kantarellharvarna gick långsammare än toppen i 250R, Ullis körde snabbare än Offknuff trots att hon bara har hälften så mycket effekt :tungan

GSXR1100R skrev:
...Ullis körde snabbare än Offknuff trots att hon bara har hälften så mycket effekt :tungan
Jag körde snabbare än halva startfältet i Rookie 1000 trots att min hoj bara har hälften så mycket effekt. Men vad betyder det egentligen?

:va

Last edited:
Nyteknik skrev:
Jag körde snabbare än halva startfältet i Rookie 1000 trots att min hoj bara har hälften så mycket effekt. Men vad betyder det egentligen?

:va
Det betyder att det är enklare att ta det nya partiet på Falken med en 250R samt att du körde bättre än dom :tummenupp

Inte min mening att utpeka nagon som bov utan jag refererade bara det jag fick berattat per telefon.
Ledsen om Oscar, RS250RR elelr Palle kanner er utepakde som bovar. Var inte meningen.

GSXR1100R skrev:
Passa på att njuta medans det varar, #40 i SBK va j-t nära att slå detta rekord innan han grusade.

Kantarellharvarna gick långsammare än toppen i 250R, Ullis körde snabbare än Offknuff trots att hon bara har hälften så mycket effekt :tungan
Nära skjuter ingen hare.

Då har man fått sig en fet känga av Watz-racing som Erik kör för, i deras Falkenberg-rapport. Jättetråkigt att de uppfattade vårt besök efter att protesten gått igenom på det sättet. Oscar ville informera om att funktionärerna lämnade in en rapport på de båda gulflaggsomkörningarna, för att om möjligt kunna ställa lite till rätta. Erik var ju tyvärr så upprörd att det inte riktigt gick fram på rätt sätt... Kul att Oscar omnämns som en långsam förare eftersom han körde om och ifrån Erik i början av racet. Jag ägnar mig inte åt pajkastning och förstår de upprörda känslorna. Men nu är vi tydligen bad-boys for life...

/Joakim

Last edited:
Pålle skrev:
Men nu är vi tydligen bad-boys for life...

/Joakim

Hårda killar är Bad Boys.... Ni kan få gömma er i mitt tält på Sviestad om dom surar ur helt... men eftersom det är ni som är bad boys o inte dom så lär det ju knappast vara ett problem.

Men om man inte respekterar gulflaggen så ska man straffas - Punkt... Sen kan dom tjura bäst dom vill över detta..... eller göra om och göra rätt.

Last edited:
Pålle skrev:
Då har man fått sig en fet känga av Watz-racing som Erik kör för, i deras Falkenberg-rapport. Jättetråkigt att de uppfattade vårt besök efter att protesten gått igenom på det sättet. Oscar ville informera om att funktionärerna lämnade in en rapport på de båda gulflaggsomkörningarna, för att om möjligt kunna ställa lite till rätta. Erik var ju tyvärr så upprörd att det inte riktigt gick fram på rätt sätt... Kul att Oscar omnämns som en långsam förare eftersom han körde om och ifrån Erik innan hans arm stumnade. Jag ägnar mig inte åt pajkastning och förstår de upprörda känslorna. Men nu är vi tydligen bad-boys for life...

/Joakim

Trist som fasen att det blev som det blev, är väl bara att hoppas att de inte är långsinta av sig.

Pålle skrev:
Då har man fått sig en fet känga av Watz-racing som Erik kör för, i deras Falkenberg-rapport. --//--

Uuh, dom sparade inte på orden där. Mycket långsammare och "sitt första år" och så vidare.
Oscar får väl att köra om och ifrån honom vid senare tillfälle för att visa vart skåpet ska stå.
Mattias med sitt mantra "mera hat i depåerna" sitter väl och gottar sig nu :tungan

Hur fan kan man göra ett fel och sedan skylla på nån annan? Kan man inte respektera reglerna har man inte på banan att göra, EM-förare eller ej. Att sedan ägna sej åt pajkastning i sin rejsrapport är ju så jävla kasst att det liknar ingenting. Uselt!

Pålle skrev:
Då har man fått sig en fet känga av Watz-racing som Erik kör för, i deras Falkenberg-rapport.

En kinkigare diva får man leta efter, än den där Linda som skriver rapporten. Om Erik kunde ta sitt nederlag som en man och erkänna att han tabbade sig istället. Det är något som är värt att respektera.

Dessutom är www.watz-racing.com sjukt äckligt designad. Amatörer.

Den där flaggan har upprört en del känslor kan man väl lugnt säga.
Erik är en jäkligt go pöjk, men självklart blir man rätt sned om man inte anser sig ha passerat vid gulflaggen(sen kan man ha fel ändå), men nog fan är man förbannad iaf. Diskussionen kan man ta senare när känslorna lagt sig.
Igår såg jag så svart under och strax efter rejset att jag kunde ha dödat, fastän jag vet att han jag var förbannad på är en go grabb som dessutom kör rätt fort(jag blev rejält blockad och fick hela mitt rejs igår förstört av den där gulflaggen också..)

oFFkeFF skrev:
Den där flaggan har upprört en del känslor kan man väl lugnt säga.
Erik är en jäkligt go pöjk, men självklart blir man rätt sned om man inte anser sig ha passerat vid gulflaggen(sen kan man ha fel ändå), men nog fan är man förbannad iaf. Diskussionen kan man ta senare när känslorna lagt sig.
Igår såg jag så svart under och strax efter rejset att jag kunde ha dödat, fastän jag vet att han jag var förbannad på är en go grabb som dessutom kör rätt fort(jag blev rejält blockad och fick hela mitt rejs igår förstört av den där gulflaggen också..)

Det är förståeligt att Erik är sur om han själv bedömmer att han gjorde en regelrätt omkörning, men om galla ska spys så är det på tävlingsledning/domarkår som tog beslutet om diskvalificering, inte på Oscar som lade protesten.

McB skrev:
Det är förståeligt att Erik är sur om han själv bedömmer att han gjorde en regelrätt omkörning, men om galla ska spys så är det på tävlingsledning/domarkår som tog beslutet om diskvalificering, inte på Oscar som lade protesten.

Håller nog med om att det är lite väl hårda ordalag. Men jag hoppas inte på mer hat i depåerna iaf ;)
Känner ju bägge parter och tycker bägge är vettiga i vanliga fall, eller hur vettig man nu är som håller på med den här sporten.

Pålle skrev:
Men nu är vi tydligen bad-boys for life...

Äsch!. Var precis in på sidan och läste rapporten. Vilket pinsamt dravel. Orka sitta och skylla på än det ena, än det andra, mer pajkastning och gnäll än racerapport. :brinnerup

RS250RR skrev:
Det där stämmer inte alls, han körde in i min hoj efter jag varvat honom, inget annat.....

Precis. RS250RR gjorde inget fel, utan jag körde på honom. Mitt fel, punkt slut.

Teddy skrev:
Nyteknik rapporterar från F-berg att allt gått bra. Mest förvånad var han över att få Calle Torsell närmast bakom sig på startplattan. Calle har i o f s inte kört på länge och kommer säkerligen att förbättra sig för varje varv.

Calle har inte kört sedan förra våren, dessutom fick han bara 5 varv på första tidskvalet och passade även på att vurpa på varmupen. Hela hojen full i grus och bucklig pipa bl.a. Kom ut så sent till racet att han fick starta warm-up varvet från depån. Nyteknik kommer nog inte ha lika lätt på kommande tävlingar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman