Falkenberg 250R

Teddy skrev:
Pålles och Oscars inlägg säger allt...

Ja och nej.

Protest är såklart rätt, gulflagg SKA respekteras.

Tramset i tältet efteråt vet vi väl inget om? Som jag läser tillgänglig info finns det två sidor av saken och då jag inte känner någon av de inblandade kan jag opartiskt säga, det är svårt att avgöra vem som har rätt.

:va

Nyteknik skrev:
Lätt? Vad var det som var lätt?

:va

Du kommer inte få mig låst bakom en gulflagga halva nästa rejs :4skrika
Kommer Calle upp i sitt gamla tempo, så tampades ju han i klungan med khilander m.fl.

Pålle skrev:
Då har man fått sig en fet känga av Watz-racing som Erik kör för, i deras Falkenberg-rapport. Jättetråkigt att de uppfattade vårt besök efter att protesten gått igenom på det sättet. Oscar ville informera om att funktionärerna lämnade in en rapport på de båda gulflaggsomkörningarna, för att om möjligt kunna ställa lite till rätta. Erik var ju tyvärr så upprörd att det inte riktigt gick fram på rätt sätt... Kul att Oscar omnämns som en långsam förare eftersom han körde om och ifrån Erik i början av racet. Jag ägnar mig inte åt pajkastning och förstår de upprörda känslorna. Men nu är vi tydligen bad-boys for life...

/Joakim

Tycker att Erik och Oskar är skitduktiga på banan och trevliga i depån,synd att det blev ett efterspel på det hela,Dem båda ska uppmärksammas för den
fina körning dem gör inte för annat.
Såg inte just den grejen,var upptagen med att va förbannad på vilket tempo ledaren hade just vid olyckan och tyckte synd att Cajback och Dobrich drogs med för att inte tappa.

oFFkeFF skrev:
Du kommer inte få mig låst bakom en gulflagga halva nästa rejs :4skrika
Kommer Calle upp i sitt gamla tempo, så tampades ju han i klungan med khilander m.fl.
Det var lika villkor för alla. Jag hamnade bakom bilar på banan ett par gånger, körde ut i sanden efter rakan ett varv och bromsade på mig ner till stillastående på samma plats ett annat. Utan dessa incidenter hade jag sparat ca 20 sekunder och legat före både Brazze och Axxexs vid målgång. Om inte om hade varit dårå...

Calle kommer förstås vara betydligt snabbare på sin hemmabana än han var på Falkenberg. Men han verkar lite ringrostig och det är inte säkert att han hittar sin gamla form igen. Vi får se. I bästa fall blir det ett tillskott bland oss medelmåttor att tampas med.

Nyteknik skrev:
Det var lika villkor för alla. Jag hamnade bakom bilar på banan ett par gånger, körde ut i sanden efter rakan ett varv och bromsade på mig ner till stillastående på samma plats ett annat. Utan dessa incidenter hade jag sparat ca 20 sekunder och legat före både Brazze och Axxexs vid målgång. Om inte om hade varit dårå...

Lite skillnader på egna misstag och omständigheter man inte kan styra över.
Bromsade också på mig och tappade en placering i slutet, det skyller jag inte på mer än mig själv. Däremot cruisingen nerför rakan under alla gulflaggsvarv bakom jörgen kunde jag inte göra mycket åt, så att alla andra försvann. Sen ligger det ju ändå på en själv att man inte var hårdare på baksidan och att man gjorde en för kass start igen.
Men hoppas inget sådant kommer störa nästa race.

Peno skrev:
Nu är del två av "den andra partens" rapport uppe på deras sida, och det verkar vara en liten fredstrevare. (Inte mot McB dock :hihi )

Hoppas ni reder ut saken slutligt snart.

Och, duktigt kört Oscar!
Fast den gamla är tydligen borttagen. Snacka om att inte kunna stå för vad man skriver; kanske läge att lugna ned sig ett par hekto innan man skriver.

valmers skrev:
Fast den gamla är tydligen borttagen. Snacka om att inte kunna stå för vad man skriver; kanske läge att lugna ned sig ett par hekto innan man skriver.
Nej, den är kvar men den verkar ha blivit lite "förfinad".

"Erik körde om en långsammare förare preci.../"

Visst fanns ordet "mycket" med i den meningen innan...

Det som gäller mellan mig och Sjöström löses av mig och Sjöström!

Färdigsnackat!!!

oscar skrev:
Det som gäller mellan mig och Sjöström löses av mig och Sjöström!

Färdigsnackat!!!
:tummenupp
Intressant med alla som inte ens sett vad som hant men vet allt ánda, sadana som jag alltsa.

En reflektion angaende var det ar ok att kora om efter en gulflaggsincident. Pa en del inlagg har verkar det som om det inte ar ok att kora om precis vid gronflagg eftersom man da inte haft tillrackliga marginaler under sjalva gulflaggen, det som Sjostom upplevde att han gjorde dvs passerade precis vid gronflagg. Nar far man kora om da? Har man passerat gronflagg maste man val fa kora om? Annars blir det en betydligt svarare bedomning.

McB skrev:
En kinkigare diva får man leta efter, än den där Linda som skriver rapporten. Om Erik kunde ta sitt nederlag som en man och erkänna att han tabbade sig istället. Det är något som är värt att respektera.

Dessutom är www.watz-racing.com sjukt äckligt designad. Amatörer.
Hahahaha. Snacka om kinkig. Det ar val skont att inte alla ar lika fantastiska som McB for vem ska du da hacka pa.

På de fina licenskurserna....

har ju gått 5-6 stycken..... så fick iaf vi lära oss att man ska passera grönflagg... det räcker inte med att vara "i höjd med".... Detta har har jag fått höra vid RR, Formel samt kart-licenserna genom åren.

Men det är alltid tävlingsdomaren som avgör om det ska utdelas något straff efter överläggande med funktionärer samt andra i tävlingsledningen.

Goodstuff skrev:
Hahahaha. Snacka om kinkig. Det ar val skont att inte alla ar lika fantastiska som McB for vem ska du da hacka pa.

Jag reflekterade bara över att det inte ens var föraren som skrev rapporten, utan något depåglin. Jag är inte det minsta kinkig, jag tycker bara att smutskastning via racerapporter är jävligt lågt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman