Jag har inte en aning om vem den här McB är, om han själv kör racing, driver ett team eller något eftersom han inte har skrivit under med något namn på något av sina inlägg. Men att kritisera någon / några för deras arbete skulle inte falla mig in i alla fall, om det inte var så att jag var chef över just denne person och då hade synpunkter på hur jobbet sköttes. Jag vet inte om du har stor erfarenhet av att driva ett racing team, men vi jobbar på vårt sätt och bestämmer själva vilka som ska göra vad i teamet.
Du skriver att en racerapport ska skrivas av föraren eftersom det kvittar hur många år alla runt omkring har varit i en depå, för det är ändå bara föraren det handlar om. Det kan jag inte riktigt hålla med om eftersom det är alltid hela teamet det handlar om, det är ett samarbete.
Sen skriver vi dessutom aldrig Racerapport, utan bara en rapport om vad som har hänt under en race helg, vilket är skillnad. Om det är så att någon av våra förare vill skriva en rapport så får de självklart göra det när som helst de vill, men det ska inte bestämmas av en utomstående.
Och vad som hände förra helgen är redan utrett av oss som var där. Jag håller med om att det var lite hårda ord från båda sidor, men Oscar och vi har pratat om det idag och det finns ingen osämja mellan oss överhuvudtaget. Oscar är en kanon kille, och säkert hans mekaniker också, så vi har redan rett ut saken, utan några andra inblandade.
Det är ju inte första gången det har blivit kontroverser och folk har blivit osams i roadracingens historia, och säkerligen inte sista gången, men att gå runt och vara osams och tjuriga är inte något som man strävar efter. Och båda sidor har bett om ursäkt till varandra och inget ont alls om Oscar och hans team från vår sida, och inte från deras gällande oss heller hoppas jag.
Som McB själv skriver när han kallar oss, eller mig egentligen för vad det nu var, ordvalet kom till i stundens hetta - och det kan hända oss alla. Som han också skriver har han rätt till sin åsikt, men är det bara han som har det, lite verkar det så när man läser inläggen.
Någon ursäkt från McB förväntar vi oss inte alls eftersom han har rätt till sin åsikt, men är det så att du har fler upplysningar till oss om hur vi sköter vårt arbete och driver vårt team är du mer än välkommen att framföra det öga mot öga istället så vi vet vem du är. Nu i helgen är det Mugello i Italien, och nästa helg Rijeka i Kroatien så det är bara att du tittar in i tältet närsomhelst.
Så, vi har rett ut kontroversen mellan oss inblandade och vi är goda vänner, så som Oscar skrev - Färdigdiskuterat, i alla fall från vår sida.
MVH Linda / Watz Racing (Och för McB, depåglinet så han vet vem det är, som arbetar i teamet med den hur var det nu - sjukt äckliga designen på teamets hemsida)