förslag på vart man sätter...

gammal

oldschool
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
gsx-r 750 -85
... fast biljetten man får när man betalat p-avgiften på stan?

när jag tar en liten tur till staden brukar jag ställa mig brevid en parkering för cyklar. jag tycker det är lite dumt att ta upp en hel p-plats, speciellt när det finns så få av dom.

men men, inte nu längre. hittade nyss en fin liten bot på min båge med kod 25 på : parkerat inom område med förbud att parkera.

tänkte höra mig för lite hur ni andra gör :va

Har inga tips på hur jag brukar göra, men vet efter ditt inlägg hur jag kommer att göra. Eftersom det som bekant inte finns något ställe att sätta biljetten på så kommer jag nästa nång att tejpa fast en P-vakt på sadeln med biljetten instoppad mellan dennes skinkor :D

Allvarligt talat blir jag så less på dessa p-vakter som ideligen agerar paragrafryttare och inte kan se smidigheten i hur man har parkerat sin hoj för att inte ta onödig plats, och dessutom gjort det på ett trafiksäkert sätt.

Jag gillar inte P-vakter något vidare så därför ger jag er mitt
:arsele

På moderna p biljetter kan man riva av nederdelen. Sedan när man får en bot överklagar man och visar denna nederdel.

Borsiin skrev:
På moderna p biljetter kan man riva av nederdelen. Sedan när man får en bot överklagar man och visar denna nederdel.

Tyvärr det hjälper inte.. Tro mig jag har provat.. Har gjort 3 överklagaganden och bifogat kvitto på att det är betalt.. Inget duger..
Parkera för hojparkering eller parkera inte alls är mitt råd..

Jo då ta ett fotto på billjettet på mcn och se även till att ha med dagenstidning plus en offentlig klocka så man har bevis att man haft billjettet på,..
Eller så skiter man i de o parkerar o e med på lotteriet

gammal skrev:
... fast biljetten man får när man betalat p-avgiften på stan?

när jag tar en liten tur till staden brukar jag ställa mig brevid en parkering för cyklar. jag tycker det är lite dumt att ta upp en hel p-plats, speciellt när det finns så få av dom.

men men, inte nu längre. hittade nyss en fin liten bot på min båge med kod 25 på : parkerat inom område med förbud att parkera.

tänkte höra mig för lite hur ni andra gör :va

En p-vakt kom fram till mej en dag när jag höll på att parka i en bilruta på stan.

Samtalet lyder ungefär.

P-vakt - hej, har du för avsikt att betala?
Jag - nej, de hade jag väl inte tänkt.
P-vakt -anade de, men du, ställ dej där du inte är ivägen ist, så ingen bilist blir sur och så slipper du böter. (Typ brevid parkeringen, brukar alltid finnas en liten lucka brevid, speciellt om de är en diagonal parkering)
Jag - Jasså? de va ju smidigt. hur är de egentligen med hojar o p-böter? Man kan ju inte sätta kvittot på ngt bra ställe, någon dum jävel kan ju komma o sno de så ni inte kan se att man betalat.
P-vakt - Jag har aldrig lappat någon hoj o aldrig blivit lappad själv (hoj ägare) Så länge du inte står ivägen o de inte är ngt parkeringsförbud så är de lugnt.

Fick inget riktigt svar på sistafrågan, han hade väl inget bra men jag tacka för mej o gick o åt.

Nu kanske inte alla p vakter är lika snälla men de känns som om man klarar sej sålänge man parkerar med förstånd

TJa det funkar för mig i malmö. Har fått tipset av en lapplisa och jag har hitils överklagat 4 böter och fått rätt samtliga gånger. Förutsätter givetvis att den står parkerad enl överiga bestämmelser

Thundercat skrev:
Bärgar de inte bort den då? :va

Näe ända gången man får bogsera bort ett fordon utan att ha kontaktat ägaren är om fordonet står trafikfarligt.

Jag stoppar parkeringslappen i fickan.
Skulle jag få böter skickar jag upp en kopia och böterna avskrivs!

Mini skylt kan vara en lösning.

Mini skylt fäst med kardborre är en lösning,ta sedan skylten med dej så får dom det lite svårare.Givetviss kan/ska man parkera på ett vettigt sätt där man inte står ivägen eller parkera enligt reglerna.Men somsagt ibland kan där vara nitiska P-vakter oavsett om du står vettigt eller ej och har löst biljett,kanske svårt att fästa biljetten nånstans eller att man blivit bestulen på den.Det är då det kan vara bra med en miniskylt som är lätt att avlägsna.
Har dock aldrig själv praktiserat detta eller fått nån bot alls på hoj så är inte säker på att det är så enkelt men skulle tro det.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...