Försäkrings chock!!!

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Ställde på busan idag...
11274 kronor hel/hel. :tungan
Betalade 8000 trafik halvår förra året.
Lite skillnad :rolleyes:

Under en tusenlapp i månaden är väl inte så farligt för en helförsäkrad busa?

Edit: Rättare sagt, det är riktigt bra. Grattis :tummenupp

Last edited:
Nä jag vet :D
Det är trygg-hansa men du kan glömma det med din retta,den är svin dy att försäkra där!
Tydligen är förarna av dom cyklarna dåliga förare enl TH... :hihi

Försäkringar är skit! :brinnerup

Glad för din skull klart.

Men det är för konstigt alltså med försäkringar.
En Honda Hornet 600 räknas ju inte riktigt i dagligt tal som en sporthoj...
men med den försäkringen som är på den ska jag fanimej kalla den sporthoj!

Men kul att du kan helförsäkra en Hayabusa

Då får man väl lov att säga grattis. 1000 i mån för hel. e väl inte att bråka om när det gäller klass 7 i dagens läge.

Man får väl hoppas att du inte kör 10ggr värre nu när du har helförsäkring. :hihi

Den höjningen är väl fan inget att snacka om?

Slå den här.
År 1. 4.500:- hel/hel
ÅR 2. 43.500:- hel/hel

Ben Dover skrev:
Nä jag vet :D
Det är trygg-hansa men du kan glömma det med din retta,den är svin dy att försäkra där!
Tydligen är förarna av dom cyklarna dåliga förare enl TH... :hihi
Haha,jag fick bästa bud på min Retta på T-H.
Hel/hel=9477:-
Halv/hel=4012:-
:tummenupp

Last edited:
Exup skrev:
Haha,jag fick bästa bud på min Retta på T-H.
Hel/hel=9477:-
Halv/hel=4012:-
:tummenupp
Öhhh.... hur i helv.. lyckas du få en sån premie :va Min ville de ha drygt 25´hel/helår. Inte kan det diffa så mycket på 2 årsmodeller, bor själv i småstad och drygt 30 år kk sedan 89. Eller menar de att Gsxr 1000 är en sån sjuhelvetes best kanske :tungan

nu tycker jag att vi ska sluta klaga på alla försökringsbolag och deras priser!! dom är säker inte ett dugg dyrare än vad dom behöver vara... jag kollade upp vad det skulle kosta för mej att försäkra en yamaha FZ6 hos if.. det var ju som hittat!! 84000:- hel/hel.. :död där gick ett mc.köp i stöpet kan jag lova... :huvet

Är det din busa på din avatar? Om det är så, kan du inte sätta upp en större bild :)

Gixxer 1 skrev:
Öhhh.... hur i helv.. lyckas du få en sån premie :va Min ville de ha drygt 25´hel/helår. Inte kan det diffa så mycket på 2 årsmodeller, bor själv i småstad och drygt 30 år kk sedan 89. Eller menar de att Gsxr 1000 är en sån sjuhelvetes best kanske :tungan
Jag bor i ett litet samhälle,jag är 32år gammal..Eller så kanske förs-bolagen tycker att det är en enorm skillnad på hojjarna,som du säger :rolleyes: :tomten :D

Japp det e min gamla r1:a -98. En helt okej hoj.
Här e en annan bild på den. :yoparty

Bifogat

• R2.JPG
    R2.JPG
    137 KB · Visningar: 307
Evil_Henke skrev:
nu tycker jag att vi ska sluta klaga på alla försökringsbolag och deras priser!! dom är säker inte ett dugg dyrare än vad dom behöver vara... jag kollade upp vad det skulle kosta för mej att försäkra en yamaha FZ6 hos if.. det var ju som hittat!! 84000:- hel/hel.. :död där gick ett mc.köp i stöpet kan jag lova... :huvet

Skojar du?! En sån har ju jag tänkt köpa. Hur gammal är du? Vart bor du? Antal år med A-kort etc. etc.? Kollade du bara IF eller ringde du runt till andra bolag också? Visst att den har mycket effekt på relativt liten vikt men över 80000 för nått som inte ens är en sporthoj är ju löjligt. (jag) :fatta!(IF)

Evil_Henke skrev:

Haha! Lite ironiskt att ta ut 84k för en hoj som inte äns kostar det ny från butik!
Dem kostar väl 75-79k eller är jag ute o cyklar nu?

är det inte så att dom klassar hayabusa som sporttouring nu då? det gör dom iallafall med blackbird på nåt bolag så den vart mycket billigare.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!